تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

دسر شیک و راحت برای مهمانان عیدت

در داشتن یک مهمونی خاص، دسر نقش بسیار مهمی دارد. علاوه بر ظواهر زیبا، دسر ها نشان از هنر و مهارت میزبان دارند. برای جلب توجه مهمانان و نشان دادن ذوق خود، می توانید دسرهای خاصی مثل ترافل زرده تخم مرغ را به آنها ارائه دهید. این دسر خوشمزه و جذاب کافیست تنها با ترکیب مواد مختلف و مرحله های ساده تهیه شود.

برای تهیه ترافل زرده تخم مرغ، موادی همچون آبلیمو تازه، پوست لیمو رنده شده، شکر، تخم مرغ، نشاسته ذرت، کره، نمک و وانیل مورد نیاز است. با مخلوط کردن این مواد و اضافه کردن زرده تخم مرغ و خامه، ترافل ها را در قالب ها خواهید ریخت و به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودشان را ببندند. سپس می توانید آنها را از قالب دربیاورید و با تزیین آنها، دسر خوشمزه و بی نظیری برای مهمانان خود ارائه دهید. تهیه این دسر نه تنها ساده است بلکه به شما امکان می دهد تا با خلاقیت خود، نگاهی جدید و جذاب به میز میزبانی خود بیاورید.

تک فان- «مهمونی دادن که فقط به غذا نیست! دسر هم بلد باش!»قرار دادن دسر بر سر میز ناهار و شام به عنوان پذیرایی از مهمانان هم جلوه‌ی زیادی دارد و هم اینکه هنر شما را نشان می‌دهد.به گزارش تک فان، ژله، کرم کارامل و انواع دیگر دسر از این قبیل تکراری شده‌اند و هرکسی آنها را درست می‌کند. اگر شما هم دوست دارید که میز تک و دلربایی بچینید و کدبانوگریتان را به رخ همه بکشید این دسر را درست کنید تا همه انگشت به دهان از طعم آن بمانند! کار خاصی هم ندارد.مواد لازم:ماده غذاییمقدارآب لیمو تازه۱/۲ پیمانهپوست لیمو رنده شده۲ قاشق غذاخوریشکر۳/۴ پیمانهتخم مرغ۳ عددنشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوریکره۲۵ گرمنمکیک قاشق چایخوریوانیلیک قاشق چایخوریخامه۱ پیمانهزرده تخم مرغ۳ عددروغن برای چرب کردن قالب‌ها طرز تهیه:یک قابلمه کوچک روی گاز بگذارید آب لیمو، رنده پوست لیمو، شکر، تخم مرغ، نشاسته ذرت، کره، نمک و وانیل را داخل آن بریزید و با قاشق یا هم زن ترکیب کنید. همانطور که هم می‌زنید حرارت گاز را هم روی ملایم قرار بدهید. این مواد نباید به مرحله جوش برسند فقط در حد مخلوط و گرم شدن کافی است.در ظرفی دیگر زرده‌های تخم مرغ را با خامه مخلوط کنید تا یکدست بشوند و بعد این ماده را به بقیه مواد داخل قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت آن یکدست بشود.قالب‌هایی که دارید و انتخاب کردید را کمی چرب کنید. این چرب کردن برای این است که ترافل‌ها به راحتی از آنها جدا شوند. پس خیلی هم چرب نشود!از مواد ترافل داخل قالب‌ها بریزید و دستکم به مدت 4 ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را حسابی ببندد و سفت شود.وقتی این مرحله هم طی شد و ترافل‌ها آماده شدند برای سرو آنها را از قالب دربیاورید. روی آن را می‌توانید با پودر پسته یا نارگیل یا هرچیزی که دوست دارید تزیین بفرمایید.این دسر از ژله هم ساده‌تر درست می‌شود ولی تنوع شکل و مزه آن خیلی زیاد است. نوش جان

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!