تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

شروع راهی جدید به دریافت وام ودیعه مسکن

طبق خبری که توسط عبدالرضا غفوری منتشر شده است، تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن به شهروندان مناسب میزانی اعطا می‌شود. در این برنامه، سقف تسهیلات برای شهر تهران به میزان ۲۰۰ میلیون تومان و برای شهر‌های استان به میزان ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.
جهت درخواست این تسهیلات، متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را به سامانه مربوطه ارسال کرده و شرایط تقریباً از اوایل اسفند ماه شروع شده است. این تسهیلات برای کمک به مستاجران و تأمین ودیعه مسکن آنان اختصاص یافته است.
قوانین و مقررات مربوط به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن توسط بانک‌ها بر اساس قوانین مصوب می‌باشد و متقاضیان باید شرایط تعیین شده را رعایت کنند. افرادی که دارای تسهیلات جاری در حوزه مسکن هستند، نمی‌توانند مجدداً درخواست داشته باشند.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده است که تنها افراد متأهل و زنان مجرد بالای سن‌های خاص می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. تاخیر در پرداخت این تسهیلات برای حداکثر پنج سال امکان پذیر است.


عبدالرضا غفوری از ابلاغ و تخصیص تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای شهر تهران و ۱۰۰ میلیون تومان برای شهر‌های استان خبر داد.
به گزارش بازار، وی گفت: اعطای این تسهیلات برای کمک به مستأجران و تأمین ودیعه مسکن آنان است. مرحله جدید ثبت‌نام تقریبا از اوایل اسفند ماه به استان‌ها ابلاغ شده است.
متقاضیان دریافت این تسهیلات باید در سامانه saman.mrud.ir بخش تسهیلات ودیعه مسکن نام‌نویسی و مراحل و روند نام‌نویسی را ادامه داده و مدارک موردنیاز را بارگذاری کنند.
وی ادامه داد: متقاضی باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای رمز رهگیری باشد.
وی تصریح کرد: متقاضی و همسرش متعهد هستند که در زمان نام‌نویسی، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی باشند. چنانچه، هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود از فرایند پرداخت تسهیلات حذف خواهند شد.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: متقاضی دریافت تسهیلات باید متأهل باشد.
وی افزود: این وام در صورت تأمین اعتبار از سوی بانک‌ها، به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و یا زنان سرپرست خانوار و مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن نیز تعلق می‌گیرد.
وی اعلام کرد: بازپرداخت این تسهیلات حداکثر پنج‌ساله خواهد بود.
او توضیح داد: شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تابع قوانین مصوب و ابلاغی بانک‌ها است. چنانچه متقاضی دارای تسهیلات جاری در حوزه مسکن باشد، با درخواست وی موافقت نمی‌شود.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!