تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چهار تمرین ورزشی برای از بین بردن سردردهای مزاحم

چهار تمرین ورزشی برای از بین بردن سردردهای مزاحم

سردرد یکی از مشکلات شایع و آزاردهنده است که تاثیر بسیاری بر روی زندگی روزمره ما دارد. اما یوگا به عنوان یک روش درمانی طبیعی و غیر دارویی برای کاهش سردرد بسیار موثر است. برخی از حرکات یوگایی می توانند به نحوی که تنش‌ها و تپش‌های سردرد را کاهش دهند. مثلاً، حرکت اوتاناسانا که خم شدن به جلو را دستور می‌دهد، می‌تواند منجر به کاهش تنش در گردن و بالای پشت تنه شود. حرکت پادوتاناسانا نیز که به نوعی کشش دادن گردن است، خون به سر نقل مکند و موجب کاهش سردرد می‌شود. حرکت عقاب و گموکاسانا نیز می‌توانند به تسکین دردهای شانه و سردرد کمک کنند. اگر مشکل سردرد شما به حدی آزاردهنده است که از داروهای مسکن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید به این حرکات یوگایی روی بیاورید تا سردردتان را بدون نیاز به مسکن‌های دارویی درمان کنید.


یکی از درد‌های آزاردهنده، سردرد است. همه ما زمانی به سردرد مبتلا شده‌ایم و می‌دانیم که چنین دردی کارهایمان را مختل می‌کند. برخی از حرکات ورزشی یوگا در درمان سردرد موثر است.
به گزارش خبرآنلاین، اگر مدام به سردرد مبتلا می‌شوید و این مشکل برایتان آزاردهنده است، یوگا، آرامش‌سازی و مدیتیشن بهترین روش‌های درمان طبیعی است و اگر آن‌ها را انجام دهید، نیازی نیست مسکن مصرف کنید.
۴ حرکت یوگای زیر برای درمان سردرد به نظر آسان می‌رسند. اما اگر هنگام سردرد این حرکات را انجام دهید، سخت خواهد بود؛ بنابراین باید کمی به خودتان فشار بیاورید تا دردتان بدون مصرف مسکن درمان شود.
۱. اوتاناسانا (خم شدن به جلو)

در این حرکت باید به آرامی به جلو خم شوید و در همان حال که پاهایتان را صاف نگهداشته‌اید، انگشتان یا پشت پاشنه‌هایتان را بگیرید. در این حالت ۲۰ ثانیه تنفس عمیق انجام دهید. تنش در گردن و بالای پشت‌تان برطرف می‌شود و در کاهش سردرد موثر است.
۲. پادوتاناسانا (کشش گردن)

پا‌ها را مانند تصویر باز کنید و به سمت جلو خم شوید، به‌طوری که سر و دست‌هایتان درست مانند تصویر در سمت پایین و مابین پا‌ها و دست‌هایتان قرار بگیرد. سپس ۳۰ ثانیه تنفس عمیق انجام دهید. در این وضعیت خون به سمت بالاتنه و سر جریان می‌یابد و از سردرد کاسته می‌شود.
۳. حرکت عقاب

برای انجام این حرکت، بنشینید و سپس بازوی راست خود را بالا بیاورید و آن را دور بازوی چپ خود بپیچید و تاجایی‌که می‌توانید کف دست‌ها را به هم نزدیک کنید. این حرکت گرفتگی شانه‌ها را برطرف کرده و سردرد را برطرف می‌کند.
۴. گموکاسانا (وضعیت سیمای گاو)

اگر درد شانه ندارید یا ماهیچه و بافت‌های پیوندی (رباط) بدن‌تان مشکلی ندارند، می‌توانید این حرکت را برای درمان سردرد انجام دهید. مانند تصویر بنشینید و پاهایتان را ضربدری قرار دهید. آرنج‌هایتان را خم کرده و دست‌هایتان را از پشت سر به هم برسانید. این حرکت هم با باز کردن گرفتگی‌های شانه‌های موجب درمان سردرد می‌شود.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!