تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

پیش از خواب، حتماً این میوه را میل نمایید!

پیش از خواب، حتماً این میوه را میل نمایید!

موز به عنوان یک میوه مفید برای بهبود خواب شناخته شده است. این میوه حاوی مواد مغذی اساسی است که به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کنند. منیزیم، پتاسیم، اسید آمینه تریپتوفان، ویتامین B ۶، فیبر و کربوهیدرات از جمله مواد مغذی حاضر در موز هستند که باعث افزایش خواب آرام و راحت می‌شوند.

تحقیقات نشان داده است که خوردن موز پیش از خواب می‌تواند به بهبود خواب کمک کند. همچنین، تریپتوفان، که یک تنظیم‌کننده طبیعی خواب است، با پیوستن به منیزیم بدن را تنظیم می‌کند تا سروتونین و ملاتونین تولید شود که به بهبود خواب کمک می‌کند.

به علاوه، موز به افزایش وزن نمی‌انجامد و به راحتی توسط بدن هضم می‌شود. بنابراین، می‌توان آن را به عنوان یک وعده غذایی سالم در آخرین وعده قبل از خواب مصرف کرد تا خواب آرام‌تری داشته باشید. از آنجا که موز مفید برای بهبود خواب است، مصرف آن می‌تواند کمک کننده‌ای موثر برای رفع مشکلات خواب شما باشد.

موز، فرآیند هضم را بهبود می‌بخشد. اسید آمینه تریپتوفان یک تنظیم کننده طبیعی خواب است که حتی در برخی از دارو‌های بی خوابی استفاده می‌شود. با پیوستن تریپتوفان به منیزیم، بدن شروع به تنظیم تولید سروتونین و ملاتونین می‌کند.
به گزارش ایسنا، تحقیقات اخیر ثابت کرده است خوردن موز پیش از خواب به بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌کند.
برخی محققان به این نتیجه رسیده اند خوردن موز می‌تواند برای رفع کم خوابی مفید باشد.
این میوه سرشار از مواد مغذی از جمله منیزیم، پتاسیم، اسید آمینه تریپتوفان، ویتامین B ۶، فیبر و کربوهیدرات است. دقیقاً همین مواد مغذی هستند که کمک قابل توجهی به بهبود خواب می‌کنند. برای مثال، پتاسیم و منیزیم، فشار خون را کاهش داده و گروه‌های عضلانی را آرام می‌کند. این دو اثر در حال حاضر منجر به خواب راحت و آرام‌تر می‌شوند.
موز، فرآیند هضم را بهبود می‌بخشد. اسید آمینه تریپتوفان یک تنظیم کننده طبیعی خواب است که حتی در برخی از دارو‌های بی خوابی استفاده می‌شود. با پیوستن تریپتوفان به منیزیم، بدن شروع به تنظیم تولید سروتونین و ملاتونین می‌کند.
هورمون اول به کاهش استرس کمک می‌کند، در حالی که هورمون دوم باعث می‌شود که فرد خوب بخوابد.
موز باعث افزایش وزن نمی‌شود و به راحتی توسط بدن جذب و هضم می‌شود. بهتر است این میوه به عنوان آخرین وعده غذایی، حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب میل کنید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!