تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

۵۰٪ از دلارهای موجود، به دلیل یک حادثه عجیب، بدون مشتری ماندند!

بانک مرکزی ایران به تازگی اعلام کرده است که در یک روز یکشنبه، مبلغی معادل ۲۳۳ میلیون دلار ارز خارجی به فروش رفته است. از این مبلغ، ۱۱۱ میلیون دلار (حدود ۴۸ درصد) فروخته شده و بقیه برای فروش به مشتریان در دسترس نبوده است.

در واقع، تنها ۵۲ درصد از ارزهایی که در سامانه نیما عرضه شدند، بازار فروخته شدند. این در حالی است که در روزهای گذشته، معاملات بیشتری صورت گرفته بود و تا ۷۳ درصد ارزهای عرضه شده بازار فروخته شده بودند.

این اطلاعات نشان دهنده این است که بازار ارز در ایران در حال تغییر و نوسان است و تعدادی از معاملات با مشکلاتی مواجه شده‌اند. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده نوعی از عدم استحکام در بازار ارز باشد که نیازمند بررسی و برنامه‌ریزی مناسب است.


بانک مرکزی اعلام کرد یکشنبه سیزدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ در مجموع معادل ۲۳۳ میلیون دلار حواله ارزی عرضه شد که از این میزان ۱۱۱ میلیون دلار معادل ۴۸ آن معامله شد.
به گزارش خبرآنلاین، به این ترتیب در معاملات سامانه نیما از مجموع ۲۳۳ میلیون دلار حواله ارزی عرضه شده ۱۲۲ میلیون دلار ان معادل ۵۲ درصد کل عرضه حواله‌های عرضه شده به فروش نرسید.
این در حالی است که در معاملات روز شنبه هفته جاری از مجموع معادل ۳۹۴.۱ میلیون دلار حواله ارزی عرضه شده ۲۸۸.۸ میلیون دلار معادل ۷۳ آن معامله شد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!