تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

حمله ارتشی: خودروهای شگفت انگیز اسکودا در حرکت به سوی کشور

اشکودا یکی از برندهای محبوب خودروسازی است که تازه وارد بازار ایران شده است. این برند یکی از با سابقه‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جمهوری چک است، که در سال ۱۸۵۹ تأسیس شده است. در حال حاضر دو مدل سدان سوپرب و اکتاویا در بازار ایران معرفی شده‌اند و خودروهای برقی احتمالا در سال ۱۴۰۳ وارد این بازار خواهند شد.

خودروی سوپرب با ابعاد ۴،۸۶۱× ۱،۸۶۴ × ۱،۴۶۸ و فاصله محوری ۲،۸۴۱ م م، دارای طراحی زیبا و شیک است. امکاناتی نظیر صندلی برقی، کیسه هوای پرده‌ای سراسر نمای جانبی اتاق و کروز کنترل هوشمند در این خودرو وجود دارند. همچنین، این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ و دو نوع موتور توربو ۱/۴ و ۲ لیتر به بازار عرضه می‌شود. قدرت موتور این خودرو بین ۱۵۰ اسب بخار تا ۱۸۶ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن‌متر تا ۳۲۰ نیوتن‌متر می‌باشد.

از لحاظ قیمت نیز، مدل ۱/۴ لیتر توربو دنده اتوماتیک مونتاژ شده در چین حدود ۲۴ هزار دلار و در ایران احتمالا بین ۲/۸ تا ۳ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.


گفته می‌شود که به زودی عرضه انواع خودرو‌های اشکودا در کشور صورت می‌گیرد؛ تاکنون، دو مدل سدان سوپرب و اکتاویا، همراه با یک کراس‌اور معرفی شده‌اند و خودرو‌های برقی اشکودا هم، احتمالا۱۴۰۳ وارد شوند.
به گزارش مجله خودرو، اشکودا، ۱۸۵۹ در جمهوری چک بنیان نهاده شد.
اولین سوپرب (Superb) سال ۲۰۰۱ روی پلتفرم مشترک با فولکس واگن پاسات تولید شد، نسخه‌ی ۲۰۲۴ با چهره‌ی جدید به تازگی معرفی شده، نسل سوم سوپرب از ۲۰۱۵ تاکنون، تغییر نسل نداشته، اما بهبود طراحی (فیس لیفت) تجربه کرده‌است.
ابعاد این خودرو، ۴،۸۶۱× ۱،۸۶۴ × ۱،۴۶۸و فاصله محوری ۲،۸۴۱ م م است. ترکیب چرم و پارچه‌ی هم‌رنگ برای صندلی و تودری اشکودا سوپرب دیده می‌شود.
از نظر فنی می‌توان گفت این خودرو مجهز به گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ و دو نوع + پیشرانه توربو ۱/۴ و ۲ لیتر است.
قدرت آن ۱۵۰ اسب و ۲۵۰ نیوتن‌متر از موتور ۱/۴ لیتر و موتور ۲ لیتر توربو ۱۸۶ اسب و ۳۲۰ نیوتن‌متر است.
امکانات
صندلی برقی، کیسه هوای پرده‌ای سراسر نمای جانبی اتاق و کروز کنترل هوشمند.
قیمت
مدل ۱/۴ لیتر توربو دنده اتوماتیک مونتاژ چین ۲۴ هزار دلار، در ایران احتمالا ۲/۸ تا ۳ میلیارد تومان قیمت داشته باشد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!