مرسدس بنز: برتری و شکوه در مقابل بی ام و آئودی
مرسدس E کلاس نسل جدید یک خودرو پلاگین هیبریدی است که با نسخه قبلی خود توانایی بیشتری دارد. این خودرو با دارا بودن یک پیشرانه قدرتمند، موتور الکتریکی و باتری با ظرفیت بالا، توانسته است حداکثر خروجی ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. همچنین با سیستم پلاگین هیبریدی، این خودرو موفق به ثبت شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در ۳.۸ ثانیه شده است.
در مورد ظاهر خودرو، E کلاس جدید با طراحی مدرن و تهاجمی، گلگیرهای جلوی عریضتر و جلوپنجرههای مشبک، زیبایی بیشتری به خودرو داده است. همچنین با تغییرات در سیستم ترمز، فرمان و بدنه مستحکمتر، این خودرو نسبت به نسخه قبلی، امکانات بهتری را فراهم کرده است.
با ارائه این خودرو در بازار، مرسدس از اعتماد به نفس بالایی برخوردار بوده و قرار است در اواخر سال جاری به دست مشتریان برسد. اما باید توجه داشت که نسخه AMG این خودرو فقط در ایالات متحده عرضه میشود. اما قیمت و دیگر مشخصات این خودرو نزدیک به زمان عرضه آن اعلام خواهد شد.
نسل بعدی خودروی پلاگین هیبریدی مرسدس بنز، E کلاس جدید با کد ۵۳ خواهد بود که در هر دو سبک بدنه سدان و استیشن واگن در دسترس است. مرسدس E کلاس به نوعی برادر کوچکتر مدل S محسوب میشود و به تازگی دستخوش تغییرات AMG، بازوی قدرتمند و اسپرت این برند آلمانی شده است.
به گزارش خبرآنلاین، نسل قبل AMG E ۵۳ حدود ۴۳۰ اسب بخار قدرت داشت، در حالی که جایگزین آن، پیشرانه ۶ سیلندر توربوشارژ تقویت شده دارد که ۴۴۳ اسب بخار قدرت تولید میکند. موتور احتراقی مذکور در حال حاضر همراه با یک موتور الکتریکی ۱۶۱ اسب بخاری کار میکند که مجموع خروجی را به ۵۷۷ اسب بخار میرساند.
با فعال کردن حالت Race Start، خروجی ترکیبی به ۶۰۳ اسب بخار قدرت به صورت موقت افزایش مییابد. گشتاور این پیشرانه جدید به ۷۵۰ نیوتن متر رسیده که نسبت به نسل قبل با ۵۲۰ نیوتون متر گشتاور، افزایش چشمگیری داشته است.
این مشخصات برای ثبت شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در ۳.۸ ثانیه کافیست، البته که مدل استیشن واگن به دلیل سنگینتر بودن، ۰.۱ ثانیه کندتر است. حداکثر سرعت هر دو مدل به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، اما پکیج سفارشی AMG این محدودیت را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت برای سدان و ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت برای استیشن واگن تغییر میدهد.
E کلاس جدید از سیستم پلاگین هیبریدی استفاده میکند و در زیر کف صندوق عقب آن، یک بسته باتری با ظرفیت ۲۱.۲۲ کیلووات ساعت نصب شده است. مرسدس ادعا میکند که این باتری برای پیمودن بیش از ۱۰۰ کیلومتر مسافت (براساس WLTP) بدون مصرف بنزین کافی است. این بسته باتری انرژی خود را به موتور الکتریکی تعبیه شده در گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جهت صرفه جویی در فضا میرساند.
در مقایسه با کلاس E عادی، این خودرو دارای بدنه مستحکمتر، ترمزهای بزرگتر و فرمان پذیری چرخهای عقب به صورت استاندارد است.
E کلاس جدید با گلگیرهای جلوی عریضتر، جلوپنجره مشبک روشن و اگزوز چهارگوش، طراحی تهاجمیتری دارد. جالب اینجاست که اکسل جلو کمی عریضتر از یک کلاس E معمولی است.
یک E ۶۳ جدید نیز در راه است و انتظار میرود که آن نیز یک سیستم پلاگین هیبریدی دریافت کند. متأسفانه، پیشرانه V ۸ قدرتمند در حال حذف شدن است تا فضایی برای یک موتور شش سیلندر باز کند.
همانطور که انتظار میرود، مرسدس AMG فقط این سدان را به ایالات متحده میآورد. این خودرو قرار است در اواخر سال جاری به دست فروشندگان برسد و قیمت آن نزدیک به عرضه اعلام میشود.