تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

هاآچی: رازهای سلطنتی پسر دونگی + خلاصه داستان و تاریخ پخش

سریال “هائچی” یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخی در کره‌ای است که در سال 2019 ساخته شده است. داستان این سریال مربوط به دوران حکومت امپراتور سوکجونگ است که بین سال‌های 1661 تا 1720 میلادی پادشاهی می‌کرد. در این دوره تاریخی، روابط پیچیده بین همسران و مسائل جانشینی موضوع‌های اصلی بودند که در این سریال به تصویر کشیده شده‌اند.

سریال هایچی داستانی دنبال می‌کند که درباره رساندن شاهزاده یی‌گئوم به پادشاهی و اصلاح سیستم ادارۀ بازرسی سلطنتی است. شخصیت‌های مختلف و جذابی از طبقات مختلف اجتماعی در این سریال حضور دارند که با هدف مشترکی که دارند کنار هم قرار می‌گیرند.

نویسنده این سریال نیز خانم کیم یی یانگ است که فیلمنامه سریال مشهور “دونگی” را نیز نوشته‌بود. با این حال، برخی نقدها نسبت به جلوه‌های بصری و تیره بودن صحنه‌های این سریال وارد شده است.

با این حال، برای علاقمندان به سریال‌های تاریخی کره‌ای و داستان‌های دوران سوکجونگ، “هائچی” یک گزینه جذاب و متفاوت است که می‌تواند ورودی خوبی به دنیای پرفراز و نشیب چوسان باشد. اما هنوز تصمیمی درباره پخش این سریال از تلویزیون یا شبکه تماشا اعلام نشده است و منتظر تایید شروع پروسه دوبله آن هستیم.

فرادید نوشت: سریال هائچی: ماجراهای تاریخی مربوط به دوران امپراتور سوکجونگ، دستمایۀ نگارش داستان‌ها و ساخت سریال‌های متعددی در کشور کره شده است. سریال هائچی (Haechi) که در سال 2019 ساخته شده را می توان ادامه ای بر سریال دونگی ساخت 2010 کره جنوبی دانست.داستان سریال دونگی در حدود 300 سال قبل اتفاق افتاده است؛ یعنی در زمان حکومت امپراتور سوکجونگ که بین سال‌های 1661 تا 1720 میلادی به عنوان نوزدهمین پادشاه سلسلۀ چوسئون فرمانروایی کرد.سوکجونگ در دوران طولانی سلطنتش با 9 زن ازدواج کرد که «ملکه اینهیون»، «بانو جانگ»، «ملکه اینوون» و «دونگی» از مشهورترین و تاثیرگذارترین همسران او بودند. ماجراهای مربوط به این دوران، از روابط بین همسران گرفته تا جناح‌بندی‌های سیاسی و مسائل مربوط به جانشینی، در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی متعددی به تصویر کشیده شده‌اند.ملکه های سریال دونگی همسران امپراطور سوک جونگیکی دیگر از سریال‌هایی که به این دوره زمانی پرداخته است، “سریال هائچی” است که به ماجرای به قدرت رسیدن «یی گئوم» پسر دونگی می‌پردازد.داستان سریال هائچیشخصیت‌های اصلی سریال هائچی چهار نفر از طبقات مختلف اجتماعی هستند که هدف مشترکشان رساندن شاهزاده یی‌گئوم به پادشاهی و اصلاح سیستم ادارۀ بازرسی سلطنتی است. یکی از این چهار نفر خود شاهزاده یی‌گئوم است؛ او با وجود اینکه یک شاهزادۀ باهوش است، اما به دلیل طبقۀ اجتماعی پایین مادرش، از سوی درباریان به عنوان کسی که استحقاق جانشینی را دارد شناخته نمی‌شود.نفر دوم یئو جی است؛ یک کارآگاه زن در ادارۀ بازرسی که تسلط زیادی به هنرهای رزمی و زبان‌های خارجی دارد. نفر سوم باک مون سو است؛ مردی ظلم‌ستیز که برای کمک به مردم فقیر وارد قصر می‌شود و در امتحان مقام افسر بازرسی شرکت می‌کند. و نهایتا نفر چهارم دال مون است که در قالب یک گدای دلقک، شبکه‌ای از خبرچینان را در سراسر پایتخت اداره می‌کند.نویسندۀ فیلمنامۀ این سریال خانم کیم یی یانگ است که فیلمنامۀ درخشان سریال «دونگی» را هم نوشته بود. بنابراین از جهت پیچش‌های دراماتیک و ترکیب متناسب طنز و هیجان و تاریخ، این سریال هم جاذبه‌های مخصوص به خودش را دارد.البته این سریال نسبت به سریال دونگی ضعف‌هایی هم دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها عدم توجه کافی به جلوۀ بصری بوده است. بر خلاف سریالی مثل «دونگی» که از صحنه‌پردازی‌های روشن و رنگارنگ و مناظر و چشم‌اندازهای زیبا بهره ‌می‌برد، سریال هائچی صحنه‌های تاریک و کم نور زیادی دارد و لباس‌های بازیگران هم عمدتا تیره و فاقد جاذبۀ بصری هستند.با همۀ اینها، برای کسانی که به سریال‌های تاریخی کره‌ای و خصوصا داستان دونگی علاقه داشته‌اند، «سریال هائچی» یک دروازۀ دیگر برای ورود به قلمرو چوسان است!زمان پخش: در حال حاضر تصمیمی برای پخش این سریال از تلویزیون وجود ندارد و با توجه به پخش جومونگ 3 در ایام عید از شبکه تماشا احتمال دوبله شدن و پخش این سریال در تابستان پیش رو از سمت شبکه تماشا بسیار بالا می باشد، ولی هنوز خبری مبنی بر تایید شروع پروسه دوبله این سریال نشر نشده است.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!