تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

جدیدترین تجربه مزه‌های منحصر به فرد: بولبه بره خورش اصیل گیلانی

بولبه بره یک غذای سنتی و خوشمزه از استان گیلان است که خیلی از مردم هنوز امتحان نکرده‌اند. این غذا اصالتاً با استفاده از سبزی‌های خاص و ترکیبی از گوشت و تخم‌مرغ تهیه می‌شود.

برای طبخ بولبه بره ابتدا باید گوشت خورشی را با روغن سرخ کرده و سپس با اضافه کردن آب در حرارت کم بپزید. در این حین، سبزی‌های سرخ شده و سیر تفت داده شده به آن اضافه می‌شوند تا طعم و آرومات غذا افزایش یابد.

سپس آبغوره و تخم‌مرغ‌ها به آن اضافه شده و بعد از مخلوط کردن و پزیدن به آرامی، غذا آماده سرو است. معمولاً بولبه بره با ریزکرده ریحان و نعناع تازه تزئین و سرو می‌شود.

بولبه بره یک غذای خوشمزه و شیرین است که با یک پلوی ایرانی خوشمزه می‌تواند یک غذای سنتی و خوشمزه را برای خانواده و مهمانانتان فراهم کند. طبخ این غذا به شما کمک می‌کند تا به غذاهای سنتی و خاصتری دست پیدا کنید و تجربه‌ی جدیدی را به خانه و سفره خانواده‌تان اضافه کنید.

تک فان- «مگه چند تا خورش وجود داره؟! تموم نمی‌شه؟!»شما اگر خیال می‌کنید تمام غذاهای ایرانی را خورده‌اید کاملا در اشتباهید! خیلی از غذاها هستند که شاید حتی اسمشان را هم نشنیده باشید، مثل همین بولبه بره! یک غذای اصیل گیلانی که با تمام آسانی در طبخ، خیلی از افراد هنوز آن را امتحان نکرده‌اند!به گزارش تک فان، سال جدید را براساس پختن غذاهای نو پایه گذاری کنید! با خودتان عهد ببندید هر روز یک غذای تازه را که تابه حال نخورده‌اید بپزید، کم کم خواهید دید که لیست غذاهایتان چقدر طولانیتر می‌شود!مواد لازم:سبزی سرخ شده ( جعفری، تره، چوچاق، خالواش و نعناع)به مقدار لازمگوشت ترجیحا مغز ران گوساله۴۰۰ گرمتخم مرغ۲ عددنمک و فلفل سیاهبه مقدار لازمزردچوبهبه مقدار لازمآب غورهنصف لیوانریحان و نعناع و شوید تازه برای تزئینبه مقدار لازم طرز تهیه:گوشت خورشی را که به صورت متوسط خرد کرده‌اید باید سرخ کنید. در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و وقتی که کمی داغ شد گوشت‌ها را در آن تفت بدهید. وقتی رنگ گوشت‌ها تغییر کرد نوبت به اضافه کردن آب می‌رسد. در قابلمه را ببندید، حرارت گاز را کمتر کنید و اجازه بدهید گوشت در آرامش کامل بپزد. در این فاصله به سراغ سبزی‌ها بروید.تمام مزه‌ی این غذا به سبزی‌های شمالی و عطردار آن است. تمام تلاشتان را بکنید تا دقیقا همین سبزی‌ها را پیدا کنید. آنها را بشویید و ریز خرد کنید. در یک تابه روغن بریزید و بعد از اینکه داغ شد سبزی‌ها را در آن تفت بدهید تا هم آبشان کشیده شود و هم رنگشان تغییر کند و هم سرخ بشوند! سیرها را هم بعد از شستشو و گرفتن پوست ریز خرد کنید و در میان سبزی‌ها بریزید و با آنها تفت بدهید. در غذاهای شمالی سیر را هرچقدر بیشتر بریزید ضرر نمی‌کنید ولی باز هم به ذائقه‌ی خودتان بستگی دارد!حالا سبزی‌های تفت داده شده را به گوشت‌ها اضافه کنید. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را هم به میدان بیاورید تا همه در کنار هم معاشرت کنند و کم کم خورش شما هم جا بیفتد. در قابلمه را یادتان نرود که بگذارید! شعله هم ملایم باشد. بعد از چند دقیقه که خورش به جوش و خروش افتاد آبغوره را داخل آن بریزید. در یک کاسه هم تخم مرغ‌ها را بشکنید و با چنگال هم بزنید تا از لختگی دربیایند. حالا تخم‌مرغ‌های زده شده را به غذا اضافه کنید و همزمان هم بزنید تا خوب در آن حل بشود و زودتر تخم مرغ خودش را نگیرد! وقتی به این شکل تخم مرغ را در خورش هم بزنید اثر خاصی از آن نمی‌بینید و شبیه به میرزاقاسمی نخواهد شد. اما اگر هم علاقه مندید که تخم مرغ خیلی واضح و معلوم باشد می‌توانید با آرامش به این عمل هم زدن بپردازید!اجازه بدهید باز هم خورش بپزد و وقتی سبزی‌ها و گوشت‌ها کاملا پخته شدند وقت سرو آن می‌رسد. بولبه بره شما آماده است آن را با هر چیزی که دوست دارید تزیین کنید و در کنار یک پلوی ناب ایرانی میل بفرمایید. نوش جان!

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!