رسیدن به اوج: تحویل بیامو برقی به شکوه فنآوری
با توجه به گزارش تحلیلگران جی پی مورگان، سهام شرکت بیامو پس از اعلام حاشیه سود اصلی خودرو در سال ۲۰۲۳، با کاهش ۲.۷ درصدی روبرو شد. افزایش هزینههای تحقیق و توسعه، افزایش هزینههای تولید و افزایش سهم خودروهای برقی در مجموعه تأثیر گذاری بر این کاهش داشته است. هزینه تحقیق و توسعه بیامو نیز در سال گذشته با افزایش ۱۳.۸ درصدی به مبلغ ۷.۵ میلیارد یورو رسیده است. این شرکت بر روی برقیسازی و دیجیتالیسازی وسایل نقلیه و رانندگی خودکار تمرکز کرده است. درآمد گروه بیامو نیز با افزایش ۹ درصدی به ۱۵۵ میلیارد یورو رسیده است، اما سود خالص سالانه این شرکت بیش از یک سوم کاهش یافته و به ۱۲ میلیارد یورو رسیده است. افزایش درآمد بیامو نیز به دلیل فروش بالاتر مدلهای خودروی برقی و رده بالای خودروهای الکتریکی بوده است. این شرکت در سال گذشته ۷۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ خودروهای برقی تحویل داده و به سهم ۱۵ درصدی از فروش گروهی دست یافته است.
سهام بیامو پس از اینکه این خودروساز لوکس آلمانی حاشیه سود اصلی خودرو در سال ۲۰۲۳ قبل از بهره و مالیات را ۹.۸ درصد گزارش کرد، ۲.۷ درصد کاهش یافت.
به گزارش ایسنا، تحلیلگران جی پی مورگان اظهار کردند که هزینههای تحقیق و توسعه بالاتر، افزایش هزینههای تولید و سهم بالاتر خودروهای برقی بر حاشیههای بیامو تاثیر گذاشته است.
هزینه تحقیق و توسعه بیامو در سال گذشته با ۱۳.۸ درصد افزایش به ۷.۵ میلیارد یورو (۸.۲ میلیارد دلار) به بالاترین سطح خود رسید، زیرا این شرکت بر برقیسازی و دیجیتالیسازی بیشتر وسایل نقلیه خود و رانندگی خودکار تمرکز کرد.
درآمد گروه آن در سال ۲۰۲۳ با ۹ درصد افزایش به ۱۵۵ میلیارد یورو رسید، اما سود خالص سالانه این شرکت بیش از یک سوم کاهش یافت و به ۱۲ میلیارد یورو رسید.
طبق گزارش رویترز، بیامو اعلام کرد که افزایش درآمد آن نیز به دلیل فروش بالاتر مدلهای خودروی برقی و رده بالای خودروهای الکتریکی بوده است. این شرکت در سال گذشته ۷۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ خودروهای برقی تحویل داد و به سهم ۱۵ درصدی از فروش گروهی دست یافت.