تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

گمان کنید! چند نقطه سیاه در این تصویر وجود دارد؟

توهم بصری یک پدیده جالب و معمایی است که در زندگی روزمره ما اتفاق می افتد. وقتی با تصاویری روبرو می شویم که قدرت نگاه کردن به جزئیات آن ها را نداریم، ممکن است در مشاهده آن ها اشتباه کرده و از واقعیت فریب خوریم. تصاویر توهم بصری معمولا نقاط متناوب یا الگوهای خاص را نشان می دهند که ممکن است اطلاعاتی که به ما داده شده است را دچار نقص کنند. این نوع توهم ها معمولا بازی ذهنی هستند و تمایل دارند ما را به چالش بکشانند.

در معمای توهم تصویری، اگر به تصویر به دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که هیچ نقطه سیاهی در آن وجود ندارد و همه نقاط سفید هستند. اما با حرکت چشمانتان، نقاط سیاهی به نظر خواهند آمد. این نوع توهم بصری یکی از معروف ترین هاست که معمولا مردم را به چالش می کشاند و ذهن آنان را به چالش می اندازد.

اگر به تحلیل و حل معماها علاقه دارید، بهتر است با معماهای توهم تصویری آشنا شوید و تا حد امکان خودتان را به چالش بکشانید. این باعث تقویت و تمرین ذهن شما خواهد شد.

تک فان- توهم بصری در واقع نوعی توهم است که ما نمی توانیم تصویری که با چشمان خود دیده ایم، به وضوح درک کنیم. انسان ها در برخورد با چنین معماهایی، اغلب تصاویر را به درستی درک نکرده و فریب می خورند. اگر به حل معما علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم معماهای توهم تصویری را نیز تجربه کنید. در ادامه یکی از این معماها را مشاهده خواهید کرد. سعی کنید بدون مشاهده جواب، ابتدا آن را حل کنید.در تصویر زیر چند نقطه سیاه مشاهده می کنید؟…….پاسخ معمای توهم تصویریاگر دقت کرده باشید، با حرکت چشمان شما، نقاط سیاه رنگی ظاهر خواهند شد. در صورتی که هیچ کدام از نقاط سیاه نبوده و همگی سفید هستند.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!