خرید بلیت قطار: سفری آسوده و رویایی با قطارهای ریلی
با توجه به گفته مدیرکل دفتر هوشمندسازی و دادهکاوی راهآهن، در حال حاضر حدود ۲هزار آژانس مسافری ریلی و ۲۵ سایت اینترنتی به صورت وب سرویس، بلیتها را به مردم عرضه میکنند. این امر نشاندهنده رونق فروش بلیتهای قطار و استفاده از خدمات آنها توسط مردم است. با افزایش استفاده از سایتهای اینترنتی برای خرید بلیت، بحث رقابت بین آژانسها و وبسایتها نیز بیشتر شده است. برای بهبود وضعیت و رعایت عدالت در فروش بلیت، شرکت راه آهن تصمیم به تغییراتی در روش فروش بلیتها گرفته است. از طرفی، با اتخاذ تصمیمات مناسب و استفاده از تکنولوژی هوشمند، عملکرد شرکت راهآهن در فروش بلیتها سریعتر و بهتر شده است. این نگاه نوین به فروش بلیتها به راحتی ترتیبهای اقدامات مسافران را سازماندهی کرده و تجربه سفر آنها را بهبود میبخشد.
مدیرکل دفتر هوشمندسازی و دادهکاوی راهآهن گفت: نزدیکبه ۲هزار آژانس مسافری ریلی و ۲۵ سایت اینترنتی به صورت وب سرویس، بلیت به مردم عرضه میکنند.
به گزارش شرکت راه آهن، “سعید حسنزاده” افزود: شرکت راهآهن فروش بلیت قطارهای مسافری را به صورت پیشفروش انجام میدهد و بخشی که باقی میماند بهتدریج به مردم فروخته میشود.
وی گفت: در حال حاضر حدود ۲هزار آژانس مسافری ریلی و ۲۵ سایت اینترنتی به صورت وب سرویس، بلیتها را به مردم عرضه میکنند.
حسن زاده اظهار داشت: به طور کلی در ایام اوج سفرها، برای گرفتن بلیت آژانسها از وبسایتها جلوتر هستند و طبیعی است شخصی که از طریق وبسایت اقدام میکند از آژانس عقب میماند.
وی یادآور شد: برای سامان دادن به این موضوع و رعایت عدالت، راهآهن تصمیمی اتخاذ کرد که همه بلیتها در ساعت نخست از طریق وبسایتها ارائه شود و پس از گذشت چند ساعت آژانسها وارد شده و بلیتهای باقیمانده را توزیع کنند.
مدیرکل دفتر هوشمندسازی و دادهکاوی راهآهن خاطرنشانکرد: هر چند در دقایق اولیه بلیت مسیرهای پرتقاضا به فروش رفت، اما تجربه بسیار خوبی هم از نظر فنی و هم از نظر رعایت عدالت در فروش بلیت، در اندازه توان شرکت راهآهن بود.