تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

فال حافظ امروز: روزی پر از پیشگویی های جذاب و هیجان انگیز

تفال حافظ یکی از رسوم قدیمی و جالب در ایران است که هنوز هم در فرهنگ عامیانه ما وجود دارد. مردم با اعتقاد به قدرت و شگفتی‌های شعر حافظ، از این روش برای پیش‌بینی آینده و به دست آوردن پاسخ به سوالات پیچیده استفاده می‌کنند.

در گذشته، ادبیات و شعر به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای انتقال دین، فلسفه و اخلاق به مردم استفاده می‌شدند. حافظ به عنوان یکی از بزرگترین شاعران و ادیبان ایرانی به این دلیل برای مردم اهمیت داشته است. فال حافظ نیز به عنوان یکی از رسوم مرسوم در جامعه ما ادامه دارد و مردم هنوز هم به اعتبار واژه‌های آن اعتقاد دارند.

از آثار ادبی حافظ، فال گرفتن از شعرها و غزل‌های او بسیار محبوب است و معمولاً برای حل مشکلات و دغدغه‌های روزمره استفاده می‌شود. این پیام‌ها به گونه‌ای نو و بی‌مثال، از عقاید و باورهای قدیمی ایران سرچشمه می‌گیرند و همچنان در میان مردم ایرانی محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 7 فروردین ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.شراب لعل کش و روی مه جبینان بینخلاف مذهب آنان جمال اینان بینبه زیر دلق ملمع کمند‌ها دارنددرازدستی این کوته آستینان بینبه خرمن دو جهان سر فرو نمی‌آرنددماغ و کبر گدایان و خوشه چینان بینبهای نیم کرشمه هزار جان طلبندنیاز اهل دل و ناز نازنینان بینحقوق صحبت ما را به باد داد و برفتوفای صحبت یاران و همنشینان بیناسیر عشق شدن چاره خلاص من استضمیر عاقبت اندیش پیش بینان بینکدورت از دل حافظ ببرد صحبت دوستصفای همت پاکان و پاکدینان بینشرح لغت: مه جبین: به فتح میم و جیم ماه پیشانی و مقصود ماه رخسار و زیبا، صفت ترکیبی جانشین موصوف/ملمع: رنگارنگتفسیر عرفانی:مقصود او از این شعر این است که، همواره در جهان دو دسته از آدمیان سیر می‌کنند. گروهی عاشقان حقیقی هستند که راه یافتن به سر منزل معشوق منتهی آرزویشان است و هیچ به عنایات کریمه در دنیا و عقبی ندارند، اما گروهی از واصلان به واصلان به غیر حق نیز وجود دارند که در جامه زرق و ریا جای گرفتهاند و به ظاهر دست از دنیا شسته‌اند، حال آن که در بند دنیا و ظواهر آن گرفتارند.تعبیر غزل:مادامی که این فکر را در ذهنت پرورش می‌دهی که فقط با دعا کردن و بر سر سجاده نشستن به آرزو‌ها و خواسته‌هایت می‌رسی، سخت در اشتباهی تا زمانی که همت و تلاش را سرلوحه‌ی کارهایت قرار ندهی، کاری از پیش نخواهی برد.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!