تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

طعم لذت بخش فلافل پنیری را با سادگی و لطافت بپزید!

فلافل پنیری یک ورژن ارتقا یافته و بسیار خوشمزه از فلافل معمولی است. اضافه کردن پنیر به ترکیب فلافل باعث می شود که طعم و بافت آن بهبود یابد و مزه آن لذیذ تر شود. با ترکیب نخود، پیاز، سیر، آرد، زیره، فلفل سیاه و پنیر چدار، می توانید این فست فود فوق العاده را طبخ کنید.

برای تهیه فلافل پنیری، ابتدا نخود را خیس کنید و سپس آن را با پیاز، سیر، آرد، زیره، فلفل سیاه و نمک له کنید. سپس مواد را در یخچال استراحت دهید و بعد از آن مواد را به شکل توپ کوچک درآورده و در وسط آن پنیر قرار دهید. سپس فلافل‌ها را سرخ کرده و با نان، سس و سبزیجات مختلف سرو کنید.

می توانید با استفاده از پنیرهای دیگر نیز طعم و مزه این فلافل را تغییر دهید و یا اگر دوست دارید طعم تندتری داشته باشد، می توانید فلفل قرمز اضافه کنید. امیدوارم این دستور پخت جالب برای شما مفید باشد و از آن لذت ببرید.

دلگرم نوشت؛ فلافل پنیری نوعی فلافل است که در آن پنیر به مواد اولیه اضافه می‌شود. این کار باعث می‌شود تا طعم و مزه فلافل لذیذتر شده و همچنین نرم‌تر و لطیف‌تر شود.فلافل، غذایی سنتی و بسیار محبوب در خاورمیانه است که از نخود و ادویه‌جات مختلف تهیه می‌شود. اما آنچه امروز قصد داریم تهیه کنیم، یک نسخه خاص و بی‌نظیر از فلافل است: فلافل پنیری. این دستور پخت با افزودن پنیر پیتزا به مواد اولیه، بافتی نرم‌تر و طعمی لذیذتر به فلافل می‌بخشد که آن را از دیگر انواع فلافل متمایز می‌کند.مواد لازم جهت تهیه فلافل پنیری:ماده غذاییمقدارنخود1 پیمانهپیاز1 عددسیر3 حبهآرد3 قاشق غذاخوری ‌زیره1 قاشق چای‌خورینمک1 قاشق چای‌خوریفلفل سیاه1/4 قاشق چای‌خوریپنیر چداربه مقدار دلخواهروغنبه مقدار لازمطرز تهیه فلافل پنیری :نخود را از شب قبل در آب خیس کنید.نخود خیس شده را به همراه پیاز، سیر، آرد، زیره، نمک و فلفل سیاه در غذاساز یا چرخ گوشت بریزید و خوب له کنید.مواد را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.از مواد به اندازه یک توپ کوچک بردارید و در وسط آن یک تکه پنیر چدار قرار دهید.لبه‌های فلافل را به هم بچسبانید و آن را به شکل گرد درآورید.روغن را در ماهیتابه داغ کنید و فلافل‌ها را به مدت 2 تا 3 دقیقه سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند.فلافل‌های سرخ شده را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.فلافل پنیری را با نان، سس و سبزیجات دلخواه سرو کنید.کالری فلافل پنیری به مواد اولیه و نحوه پخت آن بستگی دارد. به طور متوسط، هر عدد فلافل پنیری حدود 50 تا 60 کالری دارد.نکات تکمیلی:می‌توانید از پنیرهای دیگر مانند پنیر پیتزا یا پنیر موزارلا نیز استفاده کنید.برای طعم قوی‌تر پنیر، می‌توانید از پنیر رنده شده استفاده کنید.اگر می‌خواهید فلافل پنیری شما تند باشد، می‌توانید به مواد اولیه فلفل قرمز اضافه کنید.می‌توانید فلافل پنیری را در فر نیز بپزید. برای این کار، فلافل‌ها را در سینی فر قرار دهید و روی آن‌ها را با کمی روغن اسپری کنید. سپس فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزید.امیدواریم از این دستور پخت لذت ببرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!