هشت بازی سرگرمکننده که همگی در یک اتاق شگفتیانگیز اتفاق میافتند
در بازی پیپرز پلیز، بازیکنها با واقعیتی تاریک و از جمله خستهکنندهای از حیات روزمره روبرو میشوند. آنها باید تصمیمهای دشواری را درباره افرادی که وارد کشور میشوند بگیرند، گاهی اوقات این تصمیمها زندگی و مرگ این افراد را تأثیر میدهد. در این بازی، کابین مرزی مانند یک اتاق بزرگی است که بازیکن در آن گرفتار شده است و باید برای بقا و پیشرفت خود تلاش کند.
همچنین بازیهای دیگری همچون Do Not Feed The Monkeys ۲۰۹۹ و Five Nights At Freddy’s وارد اتاقهای خاصی که محدود به ظاهر میشوند، میشوند، اما با داشتن تجربههای مختلف و جذاب، توانستهاند تحولی جدید را در دنیای گیمینگ ایجاد کنند. این بازیها نشان میدهند که اتاقهای محدود نهایتا میتوانند مکانهایی با تنوع و تجربههایی متفاوت و جذاب باشند که مخاطبان را به خود جذب کنند و آنها را در یک دنیای جدید و متفاوت فرو ببرند.
یکی از مواردی که بازیکنان در ویدیوگیم اکثر اوقات با آن برخورد کردند این است که اکثر بازیها دنیایی بزرگ و حتی باز در اختیارشان میگذارند تا به گشت و گذار بپردازند. در این بین، برخی عناوین هستند که تعداد محدودی مکان در اختیار گیمر میگذارند با این حال همان نقاط بازی به شدت درگیرکننده و جذاب هستند.
به گزارش ویجیاتو، این عناوین، که ژانر آنها اهمیتی ندارد، فقط در یک اتاق جریان دارند که بازیکن در همین مکان مسیرش را باید ادامه دهد. در این لیست به بهترین بازیهایی که در یک اتاق جریان دارند خواهیم پرداخت.
60 Parsecs!
این بازی به این صورت شروع میشود که شما ۶۰ ثانیه اول را با عجله صرف گشتن در سفینه فضایی میکنید و تا حد ممکن با خود تدارکات جمع کنید. اما بعد از این اتفاق کل بازی در یک کپسول فرار جریان دارد که در کهکشان شناور است. بازیکن باید همه تیپ تصمیمهای سخت را به خوبی اتخاذ کند، از جیرهبندی منبع سوپ خود گرفته تا تصمیم گرفتن برای اینکه چه شخصی به بیرون کپسول فرار برود تا منابع بیشتری را پیدا کند. هر روز در بازی با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم میکنیم و در این بین بازیکن باید امید داشته باشد تا یک مکان مناسب برای تماس گرفتن با خانه پیدا شود قبل از اینکه اعضای تیم برای بقا به جان همدیگر بیوفتند.
Twelve Minutes
این بازی یک اثر هیجان انگیز است که ما در آن درون یک حلقه زمانی گیر کردهایم که داخل یک اتاق است. این به بازیکنان بستگی دارد تا انتخابها و تجربیات مختلفی در بازی داشته باشند تا پایان اصلی این اثر را پیدا کنند. بازی مانند اسمش در دوازده دقیقه روایت میشود که در این مدت پلیرها مجبورند سریع فکر کنند که کجا را بررسی کردهاند و چه جایی را خیر. تقریبا تمام داستان این اثر در یک اتاق واقع در یک آپارتمان روایت میشود. شکستن حلقه زمانی ذکر شده تنها هدف پلیرها است و راه انجام این کار جایی در این آپارتمان مخفی شده است.
Five Nights At Freddy’s
فرانچایز Five Nights At Freddy’s یک مجموعه معرکه است تجربیات بینظیری را برای بازیکنانش به ارمغان آورده است. بازی اول این سری یکی از بهترین عناوینی بود که تجربهای ترسناک را درون یک اتاق برای پلیرها روایت میکرد. شما در بازی توسط دوربینهای مداربسته به کلیه اتاقهای رستوران دسترسی دارید، اما نمیتوانید از اتاق حراست بیرون بروید. این اتاق کلا ۲ در دارد تا از شما در برابر انیماترونیکهایی که بیرون اتاق پرسه میزنند محافظت کند.
عناوین بعدی این بازی مانند نسخه Sister Location به بازیکن این اجازه را دادند که اتاقهای بیشتری را مورد بررسی قرار دهند. اولین نسخه این فرانچایز کلا یک اتاق دارد که بازیکن پنج شب را در آن مکان میگذراند به امید اینکه حقوق خود را بگیرد. ترسناکتر از همه این است که جایی برای مخفی شدن از این انیماترونیکها در کار نیست.
Welcome to The Game
تعدادی از عناوین برتری که صرفا در یک اتاق جریان دارند، بازیهایی هستند که برای ایجاد تجربهای ترسناک ساخته شدهاند. این تجربهها زمانی جذابتر میشوند که اتفاقات زیادی دور و بر آنها رخ میدهد و ما در جایی که هستیم گیر افتادهایم و دعا میکنیم که موجودی پی گیر انداختن ما نباشد.
در بازی Welcome To The Game بازیکنان روی صندلی خود نشستهاند و با دقت در دیپ وب به جستجو مشغول هستند به امید اینکه یک رد روم پیدا کنند. دنبال وبسایت درست گشتن و سعی در به دام نیوفتادن توسط افراد نابکار دیگری که در دیپ وب هستند تجربه این بازی را واقعا جذاب میکند. این اثر یکی از عجیبترین مواردی است که یک گیمر میتواند در زندگی خود میتواند ببیند، چون کل بازی نگاه ما صرفا به صفحه رایانه است و هیچ دیدی از اتاقی که در آن هستیم نداریم.
Do Not Feed The Monkeys ۲۰۹۹
بازیکنانی که به نظارت فوتیجهای مختلف مانند موردی که در Five Nights At Freddy’s مشاهده کردیم علاقه دارند، به بازی Do Not Feed The Monkeys ۲۰۹۹ حتما باید سر بزنند. در این بازی پازلی، پلیرها پشت میز اداری خود نشستهاند و بر خانهها، موقعیتها و مردم مختلفی در سال ۲۰۹۹ نظارت دارند. مانند نسخه اول خود این بازی صرفا یک قانون دارد، آن هم این است که با مردمی که ناظر آنها هستیم معاشرت نکنیم. مشخصا بازیکنان این قانون را نادیده میگیرند و شروع به ارتباط با مردم میکنند. این ارتباط میتواند برای حل مشکلات آنان باشد، یا برای در افتادن با آنها و ایجاد مشکلی بزرگتر از طریق فوتیج دوربین باشد.
Keep Talking And Nobody Explodes
بازیهای کوآپی مانند Keep Talking And Nobody Explodes بسیار بزرگتر از آن هستند که فکرش را میکنید. وظیفههای دو بازیکن به شدت در این بازی عجیب هستند. بازیکن اول باید به دفترچه راهنما نگاه کند (چه روی گوشی چه نسخه چاپی آن) و باید تلاش بسیاری بکند تا بمبهای پر شده از پازلهای پیچیده را خنثی کند. بازیکن دیگر، اما در اتاقی مجازی و بر روی خود بمب قرار دارد باید صرفا با فرد خنثی کننده بمب در ارتباط باشد و صحبت کند. اگر بخواهیم هر چیز متفرقهای را در این اتاقها بگذاریم، باعث میشود فرد خنثی کننده تمرکزش را از دست بدهد. پس در نتیجه بهترین کار در این بازی دست نخورد گذاشتن همه چیز و همکاری برای حل پازل در سریعترین زمان ممکن برای خنثی سازی بمب است.
Inscryption
اینسکریپشن محتوای بسیاری را برای پلیرها دارد که میتواند آنها را عمیقا در خود غرق کند. جالب است که بازی فقط در یک کابین روایت میشود و هر چه جلوتر میرویم عمق این اثر بیشتر میشود. بازیکنان آزادانه میتوانند در کابین حرکت کنند و شروع به حل پازلهای مختلف کنند تا کمکی برای نحوه شکست داده شخصیت Leshy پیدا کنند. بعد از این، شما پشت میز کابین مینشینید و به یک بازی کارتی نفس گیر منتقل میشوید. در این بازی کارتی شما تاکتیکهای مختلف را در نظر میگیرید تا شاید شانسی برای برد پیدا کنید. وقتی یک بازیکن شکست میخورد (که حتما هم میخورد) از نو ساخته میشود و جالب است که باز هم در آن کابین زندانی هست و این راه را دوباره باید طی کند.
Papers, Please
شاید خیلی از گیمرها تعجب کنند که بازی پیپرز پلیز در این لیست ما قرار گرفته است. بیشتر وقت ما در این اثر درون غرفهای واقع در یک پاسگاه مرزی میگذرد. بازیکنان بین دیوارهای این غرفه گیر کردهاند و در این بین افراد مختلف نزد شما میآیند و اجازه عبور از مرز میخواهند، اما ما فقط در صورتی این اجازه را میدهیم که مدارک آنها قانونی و درست باشد. با اینکه پلیرها آخر هر روز به آپارتمان خود بر میگردند، آنها حتی داخل خانه خود را نمیبینند و تنها اتاق واقعی این بازی محل کار شخصیتشان در بازی است.