تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

نوشیدنی عصرانه شادی: دستور تهیه نان زنجبیلی تابه ای نرم به سبک باورنکردنی

نان زنجبیلی یکی از خوراکی‌های خوشمزه و سنتی است که در بسیاری از خانواده‌های ایرانی به عنوان یکی از تجربیات خوشمزه به یاد می‌ماند. این نان شیرین با طعم زنجبیل و ادویه‌های دیگر، طعم عالی و منحصر به فردی دارد که همه را مجذوب خود می‌کند.

برای تهیه این نان، نیاز به مواد ساده و قابل دسترسی مانند آرد سفید، شکر، ماست شیرین، زردچوبه و برخی ادویه‌های دیگر دارید. مراحل تهیه این نان نیز بسیار ساده است. با ترکیب مواد و قرار دادن خمیر در تابه یا قابلمه چرب شده، می‌توانید به سرعت این نان شیرین و خوشمزه را آماده کنید.

از آنجا که نیازی به فر در این طرز تهیه نان نیست، به راحتی می‌توانید در خانه این نان را پخته و لذت ببرید. نان زنجبیلی تابه‌ای برای وعده‌های عصرانه و صبحانه یا حتی به عنوان خوراکی خوشمزه همراه با چای یا قهوه مناسب است.بعد از پخته شدن، می‌توانید این نان را با انواع مواد تزیین کنید و ظاهر جذابی به آن ببخشید. بهترین راه برای پذیرایی از مهمانان یا لذت بردن از یک صبحانه خوشمزه، پختن این نان زنجبیلی خوشمزه و لذت بخش است.

نمناک نوشت: نان زنجبیلی یک نان شیرینی خوشمزه و ساده است که با مواد در دسترسی در خانه آماده می شود.طرز تهیه نان زنجبیلی خانگی ساده بدون نیاز به فربا احترام به درخواست شما کاربران، این بخش از آموزش نان و شیرینی پزی  را به نان زنجبیلی تابه‌ای اختصاص داده ایم که بدون نیاز به خمیر مایه و تخم مرغ آماده میشود. بافت نرم و پنبه ای این نان، فوق العاده است و یک نان خانگی برای عصرانه، وعده افطار یا پذیرایی به همراه نوشیدنی گرم، پیشنهاد خوبی است.مواد لازم نان زنجبیلیمواد لازممقدارآرد سفید ( آردی بجز آرد نان سنگک )2 لیوانماست شیرین1 و 1/3 لیوانشکر1/2 لیوانپودر زنجبیل1 قاشق چایخوریزردچوبه1 قاشق چایخوریروغن1/4 لیوانبکینگ پودر1 قاشق چایخوریطرز تهیه نان زنجبیلی تابه ای1 و یک سوم لیوان ماست شیرین را با نصف لیوان شکر ترکیب می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا حل شود.سپس پودر زنجبیل و زردچوبه را به همراه یک چهارم لیوان روغن به مواد اضافه و خوب مخلوط می‌کنیم.در این مرحله 2 لیوان آرد را به همراه یک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر روی مواد الک کرده و به آرامی مخلوط می‌کنیم تا خمیری چسبنده ولی سبک به دست بیاید.نیاز نیست به خمیر نان زنجبیلی آرد اضافه کرده یا ورزش بدهیم.حالا تابه یا قابلمه ای با قطر 20 سانت را خوب چرب کرده و خمیر را داخلش می‌ریزیم.با یه قاشق چرب شده روی خمیر را صاف می‌کنیم و سپس روی خمیر را با زعفران و زرده تخم مرغ رومال می‌زنیم.برای تزیین این نان تابه ای خوشمزه هم میتوانید از انواع خلال مغزی مثل خلال بادوم یا کنجد و سیاه دانه استفاده کنیم.در نهایت دم کنی می‌گذاریم و بعد روی شعله پخش کنی که از قبل گرم شده، دم میکنیم.** اگر از ماهیتابه دو طرفه استفاده می کنید، حتما واشر آن را خارج کرده و نان را بدون این واشر دم کنید.بعد از آنکه نان خودش را گرفت و کمی سفت شد با سیخ چوبی یا خلال دندان خامی داخل نان را چک می کنیم، اگر پخته بود نان را داخل ظرف برگردانده و چند دقیقه اجازه میدهیم آن طرف نان هم طلایی رنگ شود.نان خانگی بدون فر شما آماده است، نوش جان.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!