تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

وداع تلخ با یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های گوگل

«گوگل پادکست» بعد از مدت‌ها اغماگونی، سرانجام به گورستان برنامه‌های گوگل پیوست. گوگل اعلام کرده بود که این اپلیکیشن را تا سال 2024 تعطیل کرده و به جای آن «یوتیوب موزیک» را به خانه جدید پادکست‌ها تبدیل خواهد کرد. این اپلیکیشن، آخرین محصولی است که به چرخه گوگل اضافه شده است. گوگل همیشه یک سرویس جدید را با زبان پرطمطراق و با هدف سازماندهی و دسترسی به اطلاعات جهان معرفی کرده و سپس به سرعت ویژگی‌های جدیدی را اضافه کرده و بعد از مدتی آن را فراموش می‌کند. بعد از مدتی، رقیبی در بخش دیگری از شرکت راه‌اندازی می‌کند و آن را تعطیل می‌کند. گوگل معتقد است که تنها به شرایط بازار پاسخ می‌دهد و یوتیوب، مکان بسیار محبوب‌تری برای گوش کردن به پادکست‌ها مقابل «گوگل پادکست» است. به نظر می‌رسد این ادعا صحیح است، زیرا آمار نشان می‌دهد که تعداد زیادی از شنوندگان پادکست در آمریکا از یوتیوب برای گوش دادن به پادکست استفاده می‌کنند. گوگل برای افزایش قدرت رقابت «یوتیوب موزیک» با دیگر سرویس‌های موسیقی، کاربران را به این سرویس هدایت می‌کند. «یوتیوب موزیک» در سال 2020 استراتژی مشابهی را برای جذب شنوندگان از «گوگل پلی موزیک» ارائه کرد.

ایسنا نوشت: اپلیکیشن «گوگل پادکست» پس از ماه‌ها اغما، سرانجام به گورستان برنامه‌های گوگل پیوست.گوگل پاییز گذشته، اعلام کرده بود اپلیکیشن «گوگل پادکست» را در سال ۲۰۲۴ تعطیل کرده و «یوتیوب موزیک» را به خانه جدید پادکست‌ها تبدیل می‌کند.اپلیکیشن پادکست، جدیدترین محصولی است که چرخه گوگل را طی می‌کند. این شرکت همیشه یک سرویس جدید را با زبانی پرطمطراق و این که چطور با ماموریت این شرکت در سازماندهی و در دسترس قرار دادن اطلاعات جهان مطابقت دارد، معرفی می‌کند، سپس به سرعت چند ویژگی جدید را به آن اضافه کرده و ظاهرا بلافاصله آن را فراموش می‌کند و در نهایت، رقیبی در یک بخش دیگر شرکت راه اندازی می‌کند و بی ارزش کردن آن و توجه به رقیب جدید را شروع می‌کند.سپس، سرانجام آن اپلیکیشن را برای همیشه تعطیل می‌کند. قبرستان گوگل مملو از اپلیکیشن‌هایی نظیر ریدر، دوئو، اینباکس، الو، والت و اپلیکیشن‌های بی‌شمار دیگری است که فرآیند چرخه گوگل را طی کرده‌اند.گوگل می‌گوید تنها به شرایط بازار پاسخ می‌دهد و یوتیوب، مکان بسیار محبوب‌تری برای یافتن پادکست‌ها نسبت به «گوگل پادکست» است. مطمئنا شواهدی از اثبات این ادعا وجود دارد. گوگل در اطلاعیه تعطیلی خود در سپتامبر، به آماری از شرکت تحقیقاتی ادیسون استناد کرد که بر اساس آن، حدود ۲۳ درصد از شنوندگان پادکست در آمریکا، می‌گویند یوتیوب، پلتفرم اصلی آن‌ها برای گوش کردن به پادکست است در حالی که این رقم برای «گوگل پادکست»، چهار درصد است.گوگل برای افزایش قدرت رقابت «یوتیوب موزیک» با اسپاتیفای، اپل موزیک و آمازون موزیک، به تدریج کاربران را از محصولات قدیمی به این سرویس هدایت می‌کند. «یوتیوب موزیک» در سال ۲۰۲۰، استراتژی انتقال مشابهی را عرضه کرد تا شنوندگان موسیقی را از «گوگل پلی موزیک» پیش از تعطیلی آن در همان سال، منتقل کند.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!