رکورد شکن! بیش از ۳۵ میلیون نفر از پلتفرمهای داخلی در حال استفاده هستند، آیا شما هم یکی از آنها هستید؟
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارعپور، در جلسه هیئت دولت اعلام کرد که استفاده از پلتفرمهای داخلی در کشور در حال افزایش است و بیش از ۳۵ میلیون نفر از مردم از این پلتفرمها استفاده میکنند. او افزود که تا کنون ۹۳ درصد از دستگاههای مشمول با پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شدهاند و نزدیک به ۳ هزار خدمت از این طریق ارائه میشود.
زارعپور اظهار کرد که دانشگاهها، بیمارستانها، مراکز درمانی و بانکهای دولتی، به جز یک بانک، هنوز به این پلتفرمها متصل نشدهاند و امیدوار است تا پایان سال این موارد هم متصل شوند. او افزود که برای کسبوکارها نیز پلتفرمهایی طراحی شده است و این کسبوکارها، که بیش از ۷۰ درصد آنها کالامحور هستند، از مزایای ترافیک شبکه پستی و درآمد شرکت پست بهره میبرند.
زارعپور همچنین به موفقیتهای ایتا، بله و روبیکا در جذب کاربران اشاره کرد و اظهار کرد که این پلتفرمها هر روز تعداد کاربران خود را افزایش میدهند. به طور کلی، او بیان کرد که میزان استفاده مردم از پلتفرمهای داخلی در حال افزایش است و این موضوع نشان از توسعه فضای دیجیتال و فناوری اطلاعات در کشور دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: میزان استفاده مردم از پلتفرمهای داخلی در حال افزایش است و بیش از ۳۵ میلیون نفر از مردم از آنها استفاده میکنند.
به گزارش ایسنا، عیسی زارعپور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۹۳ درصد از دستگاههای مشمول به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شدهاند و نزدیک به ۳ هزار خدمت از این طریق به مردم ارائه میشود. هنوز معدود دستگاههایی باقیماندهاند که باید متصل شوند و درخواست داریم این اقدام را نهایی کنند.
وی افزود: دانشگاههای زیرمجموعه وزارت بهداشت و علوم و هم بیمارستانها و مراکز درمانی و بانکهای دولتی – غیر از یک بانک – متصل نشدهاند که امیدواریم تا پایان سال این موارد هم متصل شوند.
وزیر ارتباطات گفت: میزان استفاده مردم از پلتفرمهای داخلی در حال افزایش است و بیش از ۳۵ میلیون نفر از مردم از آنها استفاده میکنند و به عنوان مثال ایتا به ۲۱ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است و بله به ۱۴ تا ۱۵ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده و روبیکا هم حدود ۳۸ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.
زارعپور یادآور شد: برای کسبوکار هم پلتفرمهایی طراحی کردهایم و یکی از شاخصهایی که وضعیت کسبوکار اینترنتی را نشان میدهد – با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد این کسبوکارها کالامحور هستند – ترافیک شبکه پستی و درآمد شرکت پست است که نسبت به شهریور افزایش یافته هرچند در مهرماه کاهش داشتیم، ولی در ماههای بعد جبران شد و در بهمن ماه آمار ترافیک و درآمد شرکت پست افزایش یافته است و حداقل کسبوکارهای کالامحور مشکلش حل شده است.