تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

مهار فشار خون خود را با این ترفندهای جذاب کنترل کنید!

مطالعات حاضر نشان داده است که بیش نشستن و تحرک بیشتر برای سالمندان اثرات مثبتی بر فشار خون دارد. این مطالعه نشان داد که کاهش نزدیک به ۳.۵ امتیاز در فشار خون متوسط سالمندان می‌تواند از طریق کمتر نشستن حاصل شود.
به عنوان مثال، محققان متوسط چهار نمره کاهش فشار خون را به دنبال افزایش فعالیت بدنی دیده‌اند. این تحقیقات نشان می‌دهد که حتی کاهش نسبتاً کم نشستن می‌تواند تأثیر بزرگی بر سلامتی قلبی سالمندان داشته باشد. مورد دیگر از اهمیت تحرک برای سالمندان این است که نشستن طولانی مدت می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی و دیابت شود.
این مطالعه با همکاری ۲۸۳ سالمند انجام شده است و نشان داده است که کمتر نشستن و تحرک بیشتر می‌تواند تأثیرگذاری بسزایی بر سلامتی قلبی سالمندان داشته باشد. این یافته‌ها می‌تواند به عنوان راهنمایی برای بهبود کیفیت زندگی سالمندان مورد استفاده قرار گیرد.

مهر نوشت: محققان پی بردند مدت زمان کمتر نشستن منجر به کاهش نزدیک به ۳.۵ امتیاز در فشار خون متوسط سالمندان شد. یک مطالعه جدید می‌گوید سالمندان بعد از برخاستن و تحرک بیشتر، فشارخون شان پایین می‌آید.محققان پی بردند مدت زمان کمتر نشستن منجر به کاهش نزدیک به ۳.۵ امتیاز در فشار خون متوسط سالمندان شد.در مقایسه، افزایش فعالیت بدنی به طور معمول منجر به کاهش متوسط ۴ نمره در فشار خون و کاهش وزن می‌شود.«دوری روزنبرگ»، محقق اصلی از مؤسسه تحقیقاتی کایسر واشنگتن، گفت: «یافته‌های ما واقعاً امیدوارکننده است، زیرا نشستن کمتر تغییری است که ممکن است برای افراد راحت‌تر از افزایش فعالیت بدنی باشد، به خصوص برای بزرگسالان مسن که احتمالاً با محدودیت‌هایی مانند درد مزمن یا کاهش عملکرد بدنی زندگی می‌کنند.»محققان گفتند که بزرگسالان مسن به طور معمول بین ۶۵ تا ۸۰ ٪ از ساعات بیداری خود می‌نشینند. این رفتار‌های بی تحرک می‌تواند منجر به بیماری قلبی و دیابت شود.این مطالعه جدید شامل ۲۸۳ سالمند در سنین ۶۰ تا ۸۹ در ایالت واشنگتن بود.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!