تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سری سری بهترین راه‌های کسب نمره 20 در امتحانات نهایی • مجله زندگی و موفقیت

برای کسب بالاترین نمره در امتحان نهایی، باید ابتدا به برنامه‌ریزی مناسب بپردازید. در این برنامه‌ریزی باید زمان کافی برای مرور تمام مطالب مورد امتحان را در نظر بگیرید. همچنین، می‌توانید از روش‌های یادگیری مختلفی مانند تدریس به دیگران، تلخیص مطالب یا حل تمرین‌های بیشتر استفاده کنید.

برای امتحان نهایی، حتماً به مواد امتحانی اصلی تمرکز کنید و مطالب جانبی را کمتر مطالعه کنید. همچنین، تمرین کافی برای حل سوالات از سوالات پیشین و منابع مختلف امتحانی می‌تواند شما را بهتر آماده کند.

در پایان، برای کسب بالاترین نمره در امتحان نهایی، حوصله و استراحت مناسب هم بسیار مهم است. مطالعه بیش از حد و فشرده کردن خود ممکن است به نتیجه معکوس منجر شود. بنابراین، حین مطالعه و آماده‌سازی برای امتحان، به خود استراحت کافی بدهید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

امتحانات نهایی، دروازه‌ای به سوی آینده تحصیلی و شغلی شما هستند. کسب نمره ۲۰ در این امتحانات، نه‌تنها معدل شما را ارتقا می‌دهد، بلکه شانس قبولی در دانشگاه و رشته مورد‌نظرتان را نیز بالا می‌برد. شاید پاسخ دادن به سوال «چگونه امتحان نهایی را ۲۰ بگیریم» کمی برایتان دور از دسترس و سخت به نظر برسد؛ اما با برنامه‌ریزی درست و تلاش، به‌راحتی به آن می‌رسید. در این مقاله نیز ما فوت‌و‌فن‌ها و همه گام‌های مهم برای کسب بالاترین نمره در امتحانات نهایی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

چگونه امتحان نهایی بیست شویم؟ برنامه‌ریزی و مدیریت زمان

اولین قدم برای موفقیت در امتحانات نهایی، برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت زمان است. برای این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

تهیه یک برنامه درسی جامع و واقع‌بینانه

گرفتن نمره ۲۰ در امتحان نهایی به یک برنامه درسی دقیق و اصولی نیاز دارد که شامل همه دروس، مدت زمان مطالعه هر‌کدام، زمان استراحت و مرور مطالب باشد. برای چنین برنامه‌ای شما باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

تعیین اهداف: حداقل نمره موردنظرتان در هر درس را مشخص، نقاط قوت و ضعفتان را شناسایی و اهداف واقع‌بینانه‌ای برای خود تعیین کنید.شناخت منابع: از کتاب‎های درسی، جزوه، نمونه سؤالات و سایر منابع امتحانی را به‌طور‌کامل شناسایی کنید. حتماً مطالعه کتاب‌های کمک درسی مانند کتاب فرمول بیست گاج را نیز جزو برنامه‌ خود قرار دهید.برنامه‌ریزی: حال یک برنامه روزانه یا هفتگی برای مطالعه خود تنظیم کنید و مدت زمان مشخصی را برای هر درس کنار بگذارید. حواستان باشد تعادل را نیز در تعیین ساعات مطالعه حفظ کنید.

برای برنامه‌ریزی درست از مشاور مدرسه کمک بگیرید. همچنین، نقاط قوت و ضعفتان را در درس‌های مختلف به‌منظور برنامه‌ریزی بهتر و کارآمدتر در نظر داشته باشید.

استفاده از تکنیک‌ مدیریت زمان پومودورو

تکنیک پومودورو یکی از بهترین روش‌های مدیریت زمان است که به شما کمک می‌کند در زمان‌های کوتاه، با تمرکز بسیار بالایی مطالعه و تا حد ممکن از اتلاف وقت جلوگیری کنید. نحوه کار این تکنیک به ترتیب زیر است:

ابتدا تایمر خود را روی ۲۵ دقیقه تنظیم کنید.مطالعه خود را آغاز کنید و تا زمان به صدا درآمدن زنگ، با تمرکز بالا به مطالعه خود ادامه دهید.پس از شنیدن صدای زنگ به مدت ۵ دقیقه استراحت کنید.این مراحل را ۴ بار تکرار کنید.بار چهارم پس از شنیدن صدای زنگ، به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به خود استراحت دهید.

شاید در ابتدای شروع این تکنیک کمی اذیت شوید؛ اما پس از مدتی متوجه تأثیر بسیار بالای آن خواهید شد. این روش علاوه‌بر افزایش تمرکز، میزان بهره‌وری شما را نیز افزایش و استرستان را کاهش می‌دهد.

مطالعه عمیق و مفهومی؛ راز گرفتن نمره قبولی در امتحان نهایی

مطالعه عمیق و مفهومی، کلید موفقیت در امتحانات نهایی است و به شما کمک می‌کند تا مفاهیم را به‌طور‌کامل به خاطر بسپارید. موارد زیر برای مطالعه بسیار ضروری هستند:

قبل از شروع مطالعه هر درس، مطمئن شوید که پیش‌نیازهای آن را به‌طور‌کامل یاد گرفته‌اید.حفظ کردن را کنار بگذارید و سعی کنید مطالب را به‌طورمفهومی درک و آن‌ها را به زبان خود بیان کنید.پرسش و پاسخ، خلاصه‌نویسی، نقشه‌کشی ذهنی، گفتگو و بحث را فراموش نکنید.به مثال‌ها و تمرین‌های کتاب درسی توجه کنید. حل تمرینات به شما کمک می‌کند تا مطالب را به‌طور‌عمیق‌تر یاد بگیرید و در امتحان به سؤالات مشابه پاسخ دهید.

در محیطی آرام، بدون مزاحمت و با تمرکز بالا شروع به مطالعه کنید. همچنین از منابع کمک‌ درسی معتبر، کتاب‌های کمک‌ آموزشی و تست‌های کنکور استفاده کنید؛ به‌ویژه خرید کتاب شب امتحان خیلی سبز و کتاب‌های نمونه سوال، در امتحانات نهایی کمک بزرگی به شما می‌کند.

مرور و جمع‌بندی؛ تیر نهایی برای کسب نمره بیست در امتحان نهایی

در انتها برای یادگیری کامل همه مطالب، مرور و جمع‌بندی آن‌ها را فراموش نکنید. نکات زیر برای این کار کمک بسیاری به شما می‌کنند.

در برنامه‌ریزی حتماً زمان کافی را برای مرور و جمع‌بندی مطالب در نظر بگیرید.خلاصه‌نویسی در حین مطالعه، کار شما را برای مرور مطالب بسیار راحت می‌کند.در زمان جمع‌بندی، حتماً نمونه سؤالات مرتبط را حل و خود را برای امتحان آماده کنید.در روزهای نزدیک به امتحان یک برنامه مرور جامع داشته باشید؛ همه مطالب را به‌طور‌کامل مرور و به نکات مهم و کلیدی توجه کنید.

داشتن وعده صبحانه مغذی در صبح روز امتحان را فراموش نکنید؛ این کار باعث افزایش تمرکز و یادآوری بهتر مطالب در طول جلسه امتحانی می‌شود.

اهمیت بالای آمادگی ذهنی و روحی برای موفقیت در امتحانات نهایی

چگونه امتحان نهایی را پاس کنیم؟ برای قبولی و کسب نمره خوب در امتحان، آمادگی ذهنی و روحی از هر چیزی مهم‌تر است؛ بنابراین با‌توجه‌به نکات زیر حتماً خود را از نظر روحی نیز برای امتحان آماده کنید.

خواب کافی و تغذیه سالم داشته باشید. کمبود خواب و تغذیه نامناسب، تمرکز شما را در حین مطالعه و امتحان کاهش می‌دهد.ورزش کنید و فعالیت‌های تفریحی داشته باشید. این کار تا حد بالایی به کاهش استرس و اضطراب شما کمک می‌کند.به خودتان اعتماد داشته و مثبت‌اندیش باشید. باور به توانایی‌های خود، نقش مهمی در موفقیت شما خواهد داشت.در مورد احساساتتان با دوستان و خانواده خود صحبت کنید.

این لیست باتوجه‌به ترجیحات شخصی شما تکمیل می‌شود. برای افزایش آرامش حتما لیستی از کارهایی را انتخاب کنید که به شما آرامش تزریق می‌کنند.

چگونه در امتحان نهایی قبول شویم؟ بررسی همه نکات طلایی

علاوه‌بر موارد بالا، نکات زیر نیز در کسب نمره قابل‌قبول و دلخواهتان در امتحانات نهایی اهمیت بالایی دارند:

در جلسات امتحان، با آرامش و خونسردی به سوالات پاسخ دهید.قبل از پاسخ دادن به هر سؤال، آن را به‌طور‌کامل بخوانید و منظور آن را بفهمید.در حین امتحان زمان خود را مدیریت کنید.در صورت نداشتن تسلط کافی به یک سؤال، زمان طولانی را صرف آن نکنید و به سؤالات بعدی پاسخ دهید.پس از اتمام پاسخگویی به سؤالات، پاسخ‌های خود را مرور کنید و از صحت آن‌ها مطمئن شوید.در ابتدا به سؤالات آسان پاسخ دهید و سپس به سراغ گزینه‌های سخت‌تر بروید.قبل از تحویل برگه، مطمئن شوید که به همه سؤالات پاسخ داده‌اید.

در پایان یادآوری می‌کنیم که تسلط بر مدیریت استرس در طول امتحان نهایی با داشتن دانش کافی راحت‌تر انجام می‌شود. برای افزایش آمادگی ذهنی به‌منظور شرکت در جلسه امتحانی از کتاب‌های کمک درسی مناسب برای رشته تحصیلی خود استفاده کنید.

خرید کتاب‌های کمک آموزشی از ماز مارکت؛ انتخابی کلیدی برای موفقیت در امتحان نهایی

همه نکات ذکر‌شده در این مقاله برای گرفتن نمره بیست در امتحانات نهایی ضروری هستند. به یاد داشته باشید فقط مطالعه شب امتحان شما را به چنین نمره‌ای نمی‌رساند؛ بلکه باید حتماً در طول سال تحصیلی به‌طور‌کامل در کلاس درس همه نکات را یاد بگیرید.

از طرفی حتماً از کتاب‌های کمک درسی نیز کمک بگیرید و نمونه سؤالات سال‌های قبل را با دقت حل کنید. با رعایت همه این موارد و تلاش و پشتکار، قطعاً به نمره دلخواهتان می‌رسید. خرید از فروشگاه‌های آنلاین به مدیریت زمان در فرایند مطالعه کتاب‌های کمک درسی کمک خواهد کرد. به این منظور به سایت ماز مارکت برای بازدید از کامل‌ترین مجموعه کتاب‌های کمک درسی برای سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی بازدید کنید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!