تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

چرا به جای خرید اشتراک بلندمدت اینترنت از این نهایت عاقلانه نمی‌شود؟

اشتراک بلندمدت اینترنت خریدن ممکن است برای برخی افراد دچار مشکلات و ناامیدی شود. با توجه به تجربه‌های دوستان و مطالبی که اینجا مطرح شد، برخی از مسائلی که ممکن است باعث ناامیدی شوند عبارتند از عدم پایبندی اپراتور به کیفیت ارائه شده، افزایش ناسازگاری سرعت و قطعی‌های مکرر، توجیهات غیرقابل قبول و عدم رضایت‌بخشی مراجعه به مراکز خدمات مشتریان.

همچنین، تجربه نشان می‌دهد که مقدار حجم اینترنت ارائه شده ممکن است برای برخی از مشتریان کافی نباشد و این باعث شده است که در پایان هر ماه مجبور به خرید بسته‌های افزایشی و تکرار خرید شوند. این امر باعث ایجاد احساس ناخوشایندی و ناتوانی در مشتری می‌شود و او را از ادامه خرید اشتراک بلندمدت منصرف می‌کند.

با توجه به این مسائل، برخی از افراد احساس می‌کنند که خریدن اشتراک بلندمدت اینترنت برای آن‌ها منطقی نیست و بهتر است از خرید ماهیانه استفاده کنند تا از این نوع ناامیدی‌ها جلوگیری کنند. به هر حال، این تجربه‌ها و نظرات می‌تواند به فکر کنیدت‌توانند برای افرادی که در حال تصمیم‌گیری برای خرید اشتراک بلندمدت اینترنت هستند، راهنمایی کنند و آن‌ها را از نکات مهمی که باید در نظر بگیرند، آگاه کند.


 
فرارو- اعتراف می‌کنم حداقل سالی یکی دو بار وسوسه می‌شوم اشتراک بلندمدت اینترنت بخرم. هر بار هم تا مرحله ثبت‌نام پیش می‌روم اما بالاخره منصرف می‌شوم و ترجیح می‌دهم برای خودم دردسر تازه‌درست نکنم. تمام این بی‌اعتمادی به تجربه‌های مشابه دوستانم برمی‌گردد. مثلا کسی را می‌شناسم که در دو سه ماه ابتدایی کاملا از خریدش راضی بوده، اما از ماه چهارم به بعد با افت سرعت و قطعی‌های مکرر کلافه شده است. هر بار هم که برای اعتراض با مرکز خدمات مشترکان تماس گرفته جواب‌های تکراری می‌شنود. توجیهات غیرقابل قبولی مثل این که کیفیت خط تلفن در منطقه مخابراتی‌تان پایین است یا باید دستگاه مودم را در فاصله دورتری از دستگاه تلفن بی‌سیم قرار دهد. خوشبختانه دوستم برعکس من آدم صبوری است و می‌تواند خودش را در چنین وضعیتی کنترل کند.
به گزارش فرارو؛ خدمات دهنده‌های اینترنت ایرانی معمولا شروع خوبی دارند، اما معمولا با اولین موج افزایش مشتری، در مدیریت مقدار پهنای باند ضعیف عمل می‌کنند. به محض اینکه مشکلی پیش بیاید، اپراتور خدمات مشتریان با لحنی مودبانه و محترمانه چندتایی سوال تکراری از شما می‌پرسد و بعد باید منتظر بررسی سرویس بمانید. معمولا هم این پیگیری به کشف مشکلی در شبکه مخابرت و سیم‌کشی منزل مشتری ختم می‌شود و به سختی می‌توانید آن‌ها را متقاعد کنید که همسایه طبقه پایین‌تان دارد از همین سرویس استفاده می‌کند و به شکل اعجاب‌آوری دچار مشکل مشابه شما نشده است. حرکت آخر انصراف از سرویس است. اینکه بزنید زیر میز و بگویید می‌خواهید خودتان را از شر سرویس بی‌کیفیت پردردسرتان خلاص کنید. بیشتر شرکت‌های خدمات دهنده تا همین جا مشتری‌مدار باقی می‌مانند و شما در نهایت به این نتیجه می‌رسید که باید قید پول‌تان را بزنید. خرید ماهیانه اینترنت با اینکه هر ماه دردسر شارژ و پرداخت پول را دارد، دست شما را برای تغییر اپراتور اینترنت‌ باز می‌گذارد
 

موضوع ناامیدکننده دیگر مسئله حجم اینترنت است. اگر به سایت خدمات دهنده‌ها سر بزنید متوجه می‌شوید بیشترشان مقدار حجم کمی برای اشتراک‌های بلند‌مدت‌شان در نظر گرفته‌اند. در بهترین حالت باید کلی پول بدهید، اما حجم اختصاص پیدا کرده به شما در طول هر ماه به زحمت از ۲۰گیگابایت فراتر می‌رود. برای همین معمولا قبل از اینکه مهلت زمانی بسته‌های بلندمدت تمام شود، شما حجم‌تان را به پایان برده‌اید و مجبور می‌شوید دوباره از اپراتور عزیز خرید کنید. می‌توانید خودتان را تصور کنید در حالی که باید هر ماه برای خرید بسته افزایشی و حجم اضافی به سایت سرویس‌دهنده‌تان سر بزنید؟ خب لااقل الان می‌دانید چرا حاضر نیستم یک اشتراک بلندمدت اینترنت بخرم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!