تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

بانک مرکزی: تجربه جدید پرداخت با گوشی در ۶ بانک برتر

اخیراً بانک مرکزی ایران اعلام کرده است که از آغاز اجرای طرح “کهربا”، که یک روش جدید برای انجام تراکنش‌های خرید است، خبر داده است. این طرح امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از تلفن همراه و نسخه الکترونیکی کارت‌های بانکی را بر روی پایانه فروشگاهی فراهم می‌کند. با اجرای این طرح، مشتریان شبکه بانکی می‌توانند کارت بانکی فیزیکی خود را در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه تعریف کنند و از این طریق به راحتی و امنیت بیشتری تراکنش‌های خرید خود را انجام دهند. همچنین، این طرح امکان استفاده از نسخه الکترونیکی کارت‌های بانکی به جای کارت‌های فیزیکی را فراهم می‌کند و به دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، با استفاده از آخرین فناوری و استانداردهای روز این امکان را می‌دهد که تراکنش‌های پرداخت به سرعت و امنیت بیشتری انجام شوند. این طرح در حال حاضر توسط 6 بانک فعال در کشور پشتیبانی می‌شود و تعداد بانک‌های مشارکت کننده در این طرح در حال افزایش است.


بانک مرکزی از آغاز اجرای طرح «کهربا» خبر داد که براساس آن امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از تلفن همراه و نسخه الکترونیکی کارت‌های بانکی، روی پایانه فروشگاهی فراهم می‌شود.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.
بانک مرکزی همچنین تاکید کرد: با اجرای طرح “کهربا”، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر شده است.
بر اساس این گزارش، هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!