تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سحر و جادو تاوک دنیاسی: طعم لذت بخش و بی پایان منتظرت است!

تاووک یک غذای ترکیه‌ای بسیار محبوب و خوشمزه است که مورد توجه ایرانی‌ها نیز قرار گرفته است. این غذا با استفاده از مواد غذایی ساده و به راحتی قابل دسترس تهیه می‌شود. فیله مرغ به صورت مکعبی برش داده و با نمک، فلفل سیاه، آویشن و روغن زیتون ترکیب شده و سپس در تابه تفت داده می‌شود. سپس خامه و پنیر پیتزا به آن اضافه می‌شود تا یک ترکیب غنی و خوشمزه بوجود آید.

در کنار این غذا می‌توانید پاستا با زردچوبه و ریحان تازه تهیه کنید و سالادی از کاهو، هویج و گوجه فرنگی با نمک، آب لیمو و روغن زیتون درست کنید تا یک وعده غذایی کامل و لذت بخش داشته باشید.

با دنبال کردن این راهنما و تهیه تاووک و پیش غذاهای معرفی شده، می‌توانید یک تجربه غذایی جدید و متفاوت را تجربه کنید و لذت ببرید. منتظر بازخوردهای خوب و لذت‌بخش از سوی دوستان و خانواده‌اتان باشید.

تک فان- «با غذای بین المللی میونه‌ت چطوره؟! مثلا ترکیه‌ای؟!»تاووک یک نوع غذای ترکیه‌ای است که باب دل ما ایرانی‌هاست. این خوراک را هرکسی میل کند حتم مورد علاقه‌اش قرار می‌گیرد. به سادگی درست می‌شود و کار خاصی ندارد ضمن اینکه مواد اولیه آن هم به راحتی در دسترس شماست.به گزارش تک فان، تنبلی و یکنواختی در آشپزی را کنار بگذارید و برای وعده بعدی یک سر به استانبول بزنید و یکی از غذاهای محبوب ترک‌ها را به منزل بیاورید تا برای همیشه در برنامه غذایی شما هم قرار بگیرد!مواد لازم:ماده غذاییمقدارفیله مرغ2 عددسیریک حبهفلفل سیاهیک قاشق چای خوریپودر آویشنیک قاشق چای خورینمکیک قاشق چای خوریروغن2-3 قاشق غذاخوریخامه150 گرمپنیر پیتزای رنده شدهبه میزان دلخواهمواد لازم برای پاستا:ماده غذاییمقدارپاستای شکل دارنصف یک بستهزردچوبهنصف قاشق چای خوریریحان تازه2-3 شاخهکرهیک قاشق غذاخوریروغن زیتونبه میزان لازمنمکبه مقدار دلخواهمواد لازم برای سالاد:ماده غذاییمقدارکاهوبه میزان لازمهویجیک عددگوجه فرنگییک عددنمک، آب لیمو و روغن زیتونبه مقدار لازمطرز تهیه:فیله‌های مرغ را به صورت مکعبی برش بزنید و بشویید و اجازه بدهید آب آنها کشیده بشود.فیله‌های شسته شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و نمک، فلفل سیاه و آویشن را به همراه سیر له شده (می‌توانید از پودر سیر هم استفاده کنید) و روغن زیتون ترکیب کنید و اجازه بدهید تمام مواد به بافت مرغ‌ها نفوذ کنند.مرغ‌های طعم دار شده را در یک تابه تفت بدهید.در یک قابلمه آب بریزید و به همراه نمک و زردچوبه روی گاز بگذارید تا جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد پاستاها را به آن اضافه کنید و بعد از 10 دقیقه که مغز پاستاها نرم شد آنها را آبکشی کنید و کنار بگذارید. مقداری از آب پاستا را نگه دارید که در مرحله بعد به کارتان خواهد آمد!مرغ‌ها در تابه در حال تفت داده شدن هستند. مقداری از آب پاستا را به آنها اضافه کنید و اجازه بدهید همچنان بپزند. نوبت به خامه و پنیر پیتزا می‌رسد. در این مرحله آنها را هم روی مرغ‌ها بریزید و کمی هم بزنید تا ترکیب جذابشان را ببینید. پنیر که ذوب شد تابه را از روی گاز بردارید. پاستای آبکش شده را به این مواد اضافه کنید. ریحان‌های شسته و خرد شده را داخل آن ریخته و کره را هم به میان بیاورید و به خوبی هم بزنید.نوبت به درست کردن سالاد می‌رسد. می‌توانید در حین پخت مرغ یا پاستاها این کار را انجام بدهید.کاهو را بشویید و خرد کنید. هویج را هم بعد از شست و شو پوست بگیرید و رنده کنید. یک عدد گوجه فرنگی هم دارید که آن را هم بشویید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. تمام مواد را به همراه نمک، آب لیمو و روغن زیتون با هم مخلوط کرده و در ظرف سرو بریزید. مرغ و پاستا را هم در کنار آن بریزید و دیگر تاووک دنیاسی شما برای میل کردن آماده است. نوش جان بفرمایید و لذت ببرید!

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!