تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

بدون یک قطره روغن، بهترین راهنمای انتخاب سرخ کن، در مجله زندگی شما

سرخ‌کن‌های بدون روغن یکی از ابزارهای آشپزی پرطرفدار در جامعه‌ی امروزی هستند. این دستگاه‌ها با استفاده از هوای گرم و تکنولوژی‌های پیشرفته، امکان سرخ کردن غذاها بدون نیاز به استفاده از روغن را فراهم می‌کنند. از مزایای استفاده از این نوع سرخ‌کن‌ها می‌توان به سلامت بیشتر غذاها، کاهش چربی‌های اضافی و کالری‌های زائد، سرعت بالای پخت غذا و آسانی تمیز کردن دستگاه اشاره کرد.

امروزه در بازار محصولات بسیاری از برندهای معتبر و معروف قرار دارند که سرخ‌کن‌های بدون روغن با کیفیت و عملکرد برتری ارائه می‌دهند. انتخاب بهترین سرخ کن بدون روغن نیازمند مقایسه و بررسی ویژگی‌ها و عملکرد مختلف این دستگاه‌ها است. مجله تک فانبه شما کمک می‌کند تا با بررسی اطلاعات و نقدهای مختلف، بهترین انتخاب را برای نیازهای خود در آشپزخانه کنید و لذت سلامتی و خوشمزه بودن غذاهای خانگی خود را دو چندان کنید.

سرخ کن بدون روغن یا هواپز یکی از ابزارهای کاربردی برای طبخ غذا است. به کمک سرخ کن بدون روغن می‌توانید حجم زیادی از غذا رو با کمترین مقدار روغن و با استفاده از جریان هوای داغ سرخ کنید. این هم از نظر اقتصادی هم از نظر سلامت غذا به نفع شما خواهد بود. قیمت سرخ کن به عواملی نظیر ظرفیت، امکانات و برند سازنده‌ی آن بستگی دارد. مثلا یک سرخ کن گوسونیک ۵ لیتری با امکانات پایه کمتر از ۵ میلیون تومان، اما یک سرخ کن فیلیپس ۸ لیتری پیشرفته بیش از ۲۵ میلیون تومان قیمت دارند. بنابراین، لازم است هنگام خرید سرخ کن بدون روغن دانش کافی در مورد انواع سرخ کن بدون روغن و ویژگی‌های آن‌ها داشته باشید.

ظرفیت سرخ کن

یکی از عواملی که در قیمت سرخ کن بدون روغن تأثیرگذار است ظرفیت آن است. سرخ کن های بدون روغن اغلب بین ۴ تا ۱۰ لیتر ظرفیت دارند. مدل‌هایی که بیش از این مقدار ظرفیت دارند، طراحی مشابه آون توستر دارند و به نوعی دو در یک محسوب می‌شوند. اما جادارترین سرخ کن‌هایی که طراحی رایج دارند تا حدود ۱۰ لیتر ظرفیت دارند. طراحی رایج سرخ کن‌ها دستگاهی است در ابعاد پلوپز با یک ظرف دسته دار که به صورت کشویی خارج می‌شود. در برخی مدل‌های دو دستگیره دیده می‌شود که بیانگر دوقلو بودن دستگاه است. این امکان کمک می‌کند بتوانید دو غذا را به صورت همزمان آماده کنید.

هنگام خرید سرخ کن بدون روغن ظرفیت آن را متناسب با نیازتان انتخاب کنید تا نه هزینه‌ی اضافه کرده باشید نه بعدها با کمبود فضا مواجه شوید.

امکانات انواع سرخ کن بدون روغن

اولین ویژگی که بین تمام سرخ کن های بدون روغن مشترک است، قابلیت سرخ کردن مواد غذایی بدون نیاز به روغن یا با روغن بسیار کم است. البته هواپزها فقط برای سرخ کن مرغ و سیب‌زمینی نیستند. این دستگاه‌ها دارای برنامه‌های پیش‌فرضی هستند که از آن جمله می‌توان به پخت کیک، کباب کردن، گریل کردن، گرم کردن، خشک کردن میوه و سبزیجات و… اشاره کرد. بنابراین، سرخ کن‌ها فقط برای سرخ کردن استفاده نمی‌شوند، بلکه قابلیت پختن، کباب کردن، خشک کردن و… را نیز دارند.

توان سرخ کن بدون روغن

بهتر است هنگام خرید هواپز به توان آن دقت کنید. هرچه ظرفیت دستگاه بیشتر باشد نیاز به توان بیشتری نیز دارد. مثلا توان ۱۵۰۰ وات می‌تواند برای یک سرخ کن ۴ لیتری مناسب باشد؛ اما توان سرخ کن ۸ لیتری باید بیش از ۲۲۰۰ وات باشد. در غیراینصورت، سرعت پخت به طرز محسوسی کند خواهد بود. بنابراین، بهترین سرخ کن های بدون روغن بازار مواردی هستند که یا توان بالایی داشته باشند، یا تناسب کافی بین توان و ظرفیت آن‌ها وجود داشته باشد.

تعداد برنامه‌های پخت

هرچه تعداد برنامه‌های پخت پیش‌فرض بیشتر باشند برای استفاده از دستگاه کار ساده‌تری در پیش خواهید داشت. سری ۷۰۰۰ از انواع سرخ کن فیلیپس که از جمله بهترین سرخ کن های بدون روغن بازار محسوب می‌شوند، تا ۲۲ برنامه پخت را در خود جای داده‌اند. همچنین برخی از انواع سرخ کن هوشمند قابلیت اتصال بی‌سیم و دانلود برنامه‌ی پخت نیز دارند که این ویژگی تنها در مدل‌های هوشمند وجود دارد. طبیعی است قیمت سرخ کن مجهز به وای‌فای از مدل‌های ساده بالاتر است.

جداره‌ی شیشه‌ای

از بین انواع سرخ کن بدون روغن مدل‌هایی که جداره‌ی بیرونی ظرف آن‌ها از شیشه‌ی نشکن است امکان مشاهده‌ی روند پخت را به شما می‌دهند. این قابلیت در مواقعی که برنامه‌ی پخت را خودتان تنظیم می‌کنید، کمک می‌کند بر روند پخت نظارت داشته باشید و در مناسب‌ترین زمان آن را متوقف کنید.

پنل تنظیمات

اکثر هواپزها به کلیدهای فیزیکی یا لمسی و یک کلید چرخان جهت اعمال تنظیمات مختلف مجهز هستند. نمایشگر موجود در هواپزها معمولا محدود به یک نمایشگر دیجیتال جهت نمایش زمان پخت است. با وجود این مدل‌هایی نیز وجود دارند که به نمایشگر لمسی و رنگی مجهز هستند. قیمت سرخ کن با نمایشگر لمسی رنگی از سایر مدل‌ها بالاتر است.

سایر امکانات

با سرخ کن بدون روغن می‌توان یخ‌زدایی کرد، سبزی خشک کرد و حتی ماست درست کرد؛ اما احتمالا این‌ها چیزی نیستند که به دنبال آن باشید. سرخ کردن سیب‌زمینی و مرغ با کمترین روغن کاربردی است که انتظار دارید دستگاه به خوبی از پس آن‌ها بربیاید. به همین دلیل احتمالا برای هر کاربری که قصد خرید سرخ کن بدون روغن دارد، توان و سرعت پخت بیش از سایر امکانات سرخ کن اهمیت داشته باشند.

برند سرخ کن بدون روغن

از عوامل تأثیرگذار دیگر در قیمت سرخ کن برند آن است. فیلیپس یک برند مطرح هلندی است که امتحان خود را پس داده است. هرچند سرخ کن فیلیپس تولید هلند نیست و احتمالا در چین ساخته می‌شود؛ اما سرخ کن های این برند، کیفیت بالا و البته قیمت بالایی نیز دارند. در عوض سرخ کن گوسونیک به عنوان یک برند ترکیه‌ای، به رغم داشتن امکانات زیاد قیمت کمتری از سرخ کن فیلیپس دارد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که ارزان‌تر بودن برندهای کمتر شناخته شده لزوما به معنای بی‌کیفیت بودن آن‌ها نیست. بهتر است ضمن توجه به برند، امکاناتی که مدنظر داریم را در مدل‌های مختلف جستجو کنیم. خرید سرخ کن باکیفیت از یک برند خوشنام که فاقد ویژگی محبوب شماست، رضایت خرید بالایی را به همراه نخواهد داشت. مثلا اکثر سرخ‌کن‌های فیلیپس فاقد جداره‌ی شیشه‌ای جهت نظارت بر روند پخت هستند. این در حالی است که سرخ کن های میان‌رده‌ی گوسونیک از این ویژگی برخوردارند.

با این همه، اگر خیلی به برند اهمیت می‌دهید، برندهای فیلیپس، تفال، دلونگی و شیائومی را می‌توان برندهای قابل اطمینان در بازار هواپزها دانست.

خرید سرخ کن بدون روغن به کمک زومیت

وقتی به دنبال خرید سرخ کن بدون روغن هستید، در اختیار داشتن لیست قیمت انواع سرخ کن بدون روغن کمک زیادی به شما می‌کند. با بررسی این لیست و در نظر گرفتن سقف بودجه و نیازهای خود می‌توانید بهترین سرخ کن بدون روغن را برای خود انتخاب کنید. زومیت در بخش محصول خود این لیست قیمت را در اختیارتان می‌گذارد. لیست قیمت زومیت آخرین قیمت انواع سرخ کن در فروشگاه‌های آنلاین را شامل می‌شود. هر سرخ کن در زومیت یک صفحه اختصاصی شامل مشخصات فنی و تصاویر دارد که در آن صفحه نمودار تغییرات قیمت محصول نیز رسم شده است.

از قسمت فیلترها می‌توانید محدوده‌ی بودجه‌ی خود برای خرید سرخ کن را تعیین کنید تا لیست متناسب با آن شکل بگیرد و تنها مدل‌های متناسب با بودجه‌ی شما ظاهر شوند. امکان انتخاب برند و سایر موارد نیز به عنوان فیلتر وجود دارد.

در نهایت، وقتی گزینه‌ی مطلوب خود را پیدا کردید، کافی است روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه‌ی محصول شوید. در آن‌جا علاوه بر مشخصات فنی امکان مطالعه‌ی نظر سایر کاربران در مورد سرخ کن مورد نظرتان را نیز خواهید داشت. در انتها، اگر تصمیم به خرید آنلاین سرخ کن بدون روغن گرفتید، کافی است وارد زبانه‌ی فروشندگان و قیمت شوید تا خرید خود را از طریق یکی از فروشگاه‌های آنلاین عرضه کننده محصول مورد نظرتان تکمیل کنید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!