تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رقص مکزیکی بر روی سفره: دستور پلو تند با سوس سالسا

برنج سالسا یکی از غذاهای محبوب بین‌المللی است که بیشتر با غذاهای دریایی یا تند و تیز سرو می‌شود. این برنج دارای رنگ قرمز و طعم تند و تیزی است که از دل سس سالسا که شامل پیاز، سس گوجه فرنگی و فلفل قرمز است، به دست می‌آید. برای تهیه این برنج، برنج، سس سالسا، آب، نخود سبز، ذرت، پیازچه، روغن و نمک به میزان لازم است.

طرز تهیه این برنج از مراحل مختلفی مانند تهیه سس سالسا، کته کردن برنج، اضافه کردن سس سالسا به کته و سرو آن با ذرت، نخود فرنگی و پیازچه تشکیل شده است. می‌توانید این برنج را با انواع میگو، ماهی یا جوجه کباب سرو کنید. این غذا به دلیل تندی خاص خود ممکن است برای افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند، مناسب نباشد. بنابراین، بهتر است با احتیاط مصرف شود. اما با ترکیبات منحصر به فرد خود، برنج سالسا یک غذای خوشمزه و جالب برای تجربه است.

حتما شما هم در کنار بسیاری از غذاها، مخصوصا غذاهای دریایی یا بعضی غذاهایی که با طبع تند درست می‌شود برنج تقریبا قرمز رنگی دیده‌اید که طعم تند و تیزی دارد. این نوع برنج، برنج سالسا است که نوعی غذای بین‌المللی محسوب می‌شود و در کنار انواع رسپی‌های گوشتی و دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این قسمت از تک فانبلاگ با طرز تهیه برنج سالسا همراه شما هستیم. برای درست کردن این برنج به این مواد احتیاج داریم.مواد لازم برای تهیه برنج سالسابرنج یک پیمانهسس سالسا (پیاز، سس گوجه فرنگی و فلفل قرمز) ۲ پیمانهآب ۲ پیمانهنخود سبز۱ پیمانهذرت و پیازچه ۱ پیمانهروغن و نمک به میزان لازمطرز تهیه برنج سالسادر ادامه با طرز تهیه مرحله به مرحله برنج سالسا آشنا می‌شویم.مرحله اول: درست کردن سس سالسااین قسمت، بخش اصلی درست کردن این برنج است. برای تهیه سس سالسا پیاز خرد شده را درون تابه بریزید سپس سس گوجه فرنگی و فلفل قرمز را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شود. سس سالسا تند است اما میزان تندی آن بستگی به ذائقه شما دارد می‌توانید میزان فلفل قرمز را کم یا زیاد کنید.بیشتر بخوانید: طرز تهیه قاطی پلوی کنگر؛ غذای خوشمزه بهاریمرحله دوم: کته کردن برنجبعد از آنکه سس سالسا آماده شد آن را از روی حرارت بردارید. سپس درون قابلمه کمی آب بریزید تا جوش بیاید. بعد برنج را اضافه کرده و نمک و روغن آن را اندازه کنید و اجازه دهید تا آب برنج خشک شود.بیشتر بخوانید: طرز تهیه برنجوش پلو با ماهی؛ غذای سنتی بوشهریمرحله سوم: اضافه کردن سالسا به کتهزمانی که تقریبا دیگر آب برنج کته خشک شد سس سالسا را اضافه کنید و برنج را هم بزنید تا مواد سس به همه جای آن برسد. سپس شعله را کم کرده و اجازه دهید دم بکشد.مرحله چهارم: سرو برنج با ذرت، نخود فرنگی و پیازچهکته که دم شد می‌توانید آن را درون ظرف کشیده و روی آن کمی ذرت و پیازچه ساطوری شده اضافه کنید. نوش جاننکات کلیدی تهیه برنج سالسااین برنج یک غذای اصلی نیست. می‌توانید آن را با انواع میگو یا ماهی یا حتی جوجه کباب سرو کنید.این غذا در اصل تند است، شما می‌توانید مقدار فلفل را در سس سالسا کم یا زیاد کنید.اضافه کردن نخود فرنگی، پیازچه و ذرت اختیاری است اما برای طعم بهتر این برنج بهتراست اضافه شوند.این غذا تند است و برای افرادی که دچار اختلالات گوارشی هستند ممکن است علائم آنها را تشدید کند بنابراین بهتر است با احتیاط مصرف شود.در این قسمت از تک فانبلاگ با طرز تهیه برنج سالسا همراه شما بودیم. اگر این غذا را با این دستور پخت تهیه کردید تجربه خودتان را نیز با ما در میان بگذارید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!