تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سفر به گذشته: زنجیره‌ای از فروشگاه‌های جالب در تهران پیش از انقلاب

در دهه‌ی ۵۰ خورشیدی، کمبود مواد پروتئینی تاثیری گسترده در بازار مواد غذایی داشت. این موضوع باعث تغییرات قیمت‌ها شد و دولت نیز برای کنترل این مسئله اقداماتی انجام داد. در زمستان سال ۱۳۵۲، دولت تحرکاتی را برای کنترل قیمت‌ها، به ویژه در بازار مواد غذایی، آغاز کرد. در روز ۳۱ فروردین ۱۳۵۳، شورای عالی نظارت بر قیمت‌ها مرغ، تخم‌مرغ، گوشت گوسفند و گوساله را در نظر گرفت و نرخ‌های تازه‌ایی برای این محصولات تعیین کرد.

خبرهای مرتبط با این مسائل در روزنامه‌های مختلف انتشار می‌یافت و مردم می‌توانستند از آخرین تحولات در این زمینه مطلع شوند. همچنین، تصاویری از فروشگاه‌های زنجیره‌ایی موجود در شهر تهران در آن دوران، نشان دهنده نحوه‌ی عرضه و فروش این محصولات بود.

به همین ترتیب، مردم و دولت درگیر انتقادات، مطالبه‌ها و تحولات مختلف در حوزه قیمت‌ها و تامین مواد غذایی بودند که همگی بخشی از تاریخ اقتصادی کشور در دهه‌ی ۵۰ است.

اطلاعات آنلاین نوشت: ۵۰ سال پیش کمبود مواد پروتئینی باعث تغییراتی در قیمت‌ها شود.از زمستان سال ۱۳۵۲ دولت برای کنترل قیمت‌ها به خصوص در بازار مواد غذایی تحرکاتی را آغاز کرده بود. در ۳۱ فروردین ۱۳۵۳ شورای عالی نظارت بر قیمت‌ها برای مرغ، تخم‌مرغ، گوشت گوسفند و گوساله نرخ‌های تازه‌ایی را در نظر گرفت. خبر را از روزنامه اطلاعات عصر آن روز بخوانید و عکسی از یک فروشگاه زنجیره ایی در تهران همان سال‌ها تماشا کنید.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!