تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

شاسی‌بلند چینی با جذابیت آمریکایی و لمسه‌ی پورشه، به زودی در بازار ایران

در ماه سپتامبر سال گذشته، شرکت چری خودروی شاسی بلند آفرودی سبک خود را با نام تجاری جتور معرفی کرد. طراحی این خودرو ترولر T ۲ توسط هاکان ساراکوغلو، طراح سابق پورشه، انجام شده است. این خودرو با طراحی شکل جعبه‌ای و نمادین یک SUV آفرودی به بازار عرضه شده است و دارای ویژگی‌هایی نظیر زاپاس کلاسیک در عقب، قلاب‌های بکسل در جلو و میله‌های جانبی می‌باشد.

جتور ترَوِلِر دارای سه گزینه پیشرانه است که شامل دو چرخ محرک ۱.۵ TD با گیربکس ۷ سرعته DCT، چهار چرخ محرک ۲.۰ TD با گیربکس ۷ سرعته DCT و چهار چرخ محرک ۲.۰ TD با گیربکس ۸ سرعته AT است. این خودرو دارای موتورهایی با حداکثر قدرت و گشتاور مناسب برای عملکرد خود می‌باشد.

همچنین، جتور ترَوِلِر دارای سیستم‌های هوشمندی برای راهنمایی و کنترل رانندگی بر اساس شرایط جاده مانند اسپرت، استاندارد، اقتصادی و حالت‌های آفرود مختلف مانند چمن، گِل و سنگ می‌باشد. این خودرو دارای امکانات داخلی حرفه‌ای نظیر صفحه نمایش مرکزی ۱۵.۶ اینچی و سان‌روف پانوراما ۶۴ اینچی است. از لحاظ ایمنی نیز، این خودرو دارای سیستم‌های کمکی پیشرفته سطح ۲.۵ برای حمایت از راننده در جهت راحتی و ایمنی در هنگام رانندگی می‌باشد.


چری در سپتامبر سال گذشته، شاسی بلند آفرودی سبک خود را با نام تجاری جتور عرضه کرد. طراحی ترولر T ۲ توسط طراح سابق پورشه، هاکان ساراکوغلو، انجام شده است.
به گزارش خبرآنلاین، جتور ترَوِلِر شکل جعبه‌ای و نمادین یک SUV آفرودی را به کار می‌گیرد و به یک زاپاس کلاسیک در عقب، قلاب‌های بکسل در جلو، میله‌های جانبی و قفسه‌های روی سقف مجهز شده است. نمای جلویی این خودرو به شدت یادآور لندروور دیفندر و فورد برانکو بوده و کپی هوشمندانه‌ای از بزرگان آفرود در جهان به حساب می‌آید.
جتور ترَوِلِر که بر اساس پلتفرم Kunlun Jetour ساخته شده و به عنوان یک SUV جمع و جور با قابلیت‌های آفرودی سبک شناخته می‌شود، دارای ابعاد آن ۴۷۸۵/۲۰۰۶/۱۸۸۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۸۰۰ میلی‌متری است.
ترَوِلِر سه گزینه پیشرانه ارائه می‌دهد: دو چرخ محرک ۱.۵ TD با گیربکس ۷ سرعته DCT، چهار چرخ محرک ۲.۰ TD با گیربکس ۷ سرعته DCT و چهار چرخ محرک ۲.۰ TD با گیربکس ۸ سرعته AT. موتور ۱.۵ لیتری توربو دارای حداکثر قدرت ۱۸۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر و مصرف سوخت ۸.۳۵ لیتری در ۱۰۰ کیلومتر است. موتور ۲.۰ T که به طور مستقل توسط چری توسعه یافته است، دارای حداکثر قدرت ۲۵۴ اسب بخاری و حداکثر گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر و مصرف سوخت ۸.۸۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. برخی از مدل‌ها به سیستم چهار چرخ محرک هوشمند XWD نیز مجهز هستند.
هنوز مشخصات فنی جتور T ۲ برای بازار ایران اعلام نشده است.
علاوه بر این، ترَوِلِر قادر است در شش حالت رانندگی از جمله اسپرت، استاندارد، اقتصادی، چمن، گِل و سنگ و همچنین حالت رانندگی X کار کند که می‌تواند به طور هوشمند شرایط جاده را شناسایی کرده و به حالت ترجیحی تغییر جهت دهد تا بهترین حالت را تضمین کند.
کابین ترَوِلِر در رنگ‌های مشکی، قرمز، سبز، نارنجی و قهوه‌ای موجود است که با مواد جیر مانند پوشانده شده است. یک صفحه نمایش مرکزی ۱۵.۶ اینچی با تراشه داخلی Qualcomm Snapdragon ۸۱۵۵، یک صفحه نمایش کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی فول ال سی دی و یک سان‌روف پانوراما ۶۴ اینچی وجود دارد. سایر مشخصات داخلی شامل تشخیص صدا، تشخیص چهره، شبکه ۴ G، به روزرسانی OTA و کنترل از راه دور در این خودرو حضور دارند.
از نظر ایمنی، این خودرو دارای سیستم کمک رانندگی پیشرفته سطح ۲.۵ است که از بیش از ۱۰ عملکرد کمکی رانندگی مانند ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و پارک خودکار پشتیبانی می‌کند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!