تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

آیا می خواهید یک گوشی اپل با قیمت فوق العاده 250 دلاری را از دست بدهید؟

اپل به دنبال احیای فرایند رشد خود است و برای این منظور نیاز به عرضه یک آیفون ارزان‌تر در محدوده قیمت 250 دلار دارد. این تغییر می‌تواند شرایط رقابتی این شرکت را در بازارهای درحال‌توسعه بهبود بخشد. هرچند این موضوع ممکن است تاثیری بر هویت برند پریمیوم اپل داشته باشد، اما نیاز به تطابق با شرایط جدید بازارها این شرکت را مجبور به این تغییرات می‌کند.

برای رقابت با برندهای چینی، اپل باید به دنبال تغییراتی در ساختار و امکانات گوشی‌های خود بگردد. استفاده از تکنولوژی‌ها و قطعات ارزان‌تر، می‌تواند این شرکت را قادر به عرضه یک آیفون 250 دلاری کند. این تصمیم می‌تواند به رشد اپل کمک کند و نقاط ضعف فعلی آن را تقویت کند. بااین‌حال، باید دید که آیا اپل آماده به این تحولات و تغییرات است یا خیر و آیا این تصمیم می‌تواند به دلایلی چون حفظ هویت برند و تامین سوددهی شرکت، تحت‌تاثیر قرار بگیرد یا خیر. اما به نظر می‌رسد که با توجه به چالش‌های جدید بازار، اپل نیازمند این تغییرات است تا از رقابت در بازارهای جهانی بهتر عمل کند.

دیجیاتو نوشت: اپل از زمان معرفی آیفون 12، گوشی‌های خود را چندان تغییر نداده است. پیش از آن نیز از سال 2017 شاهد ارتقای بزرگی در گوشی‌های این شرکت نبوده‌ایم؛ درنتیجه فروش این شرکت با چالش‌هایی روبه‌رو شده است که نیاز به تغییر را افزایش می‌دهد. خبرنگار بلومبرگ در گزارشی می‌گوید آنچه می‌تواند به احیای فرایند رشد کوپرتینویی‌ها کمک کند، عرضه نسخه ارزان‌تری از آیفون در محدوده قیمت 250 دلار است تا شانس رقابت در بازارهای درحال‌توسعه را برای این شرکت فراهم کند.«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در گزارش جدیدی ادعا می‌کند که اپل برای تغییر وضعیت خود به محصول جدیدی نیاز دارد که بتواند به‌سرعت موجب رشد این شرکت شود. سرمایه‌گذاری کوپرتینویی‌ها روی توسعه خودرو نتیجه نداد و مدت‌ها طول می‌کشد تا هدست ویژن پرو با کاهش قیمت بتواند کاربران زیادی را به‌سمت خود جذب کند. اما یک آیفون واقعاً ارزان می‌تواند شرایط را تغییر دهد.اپل تاکنون چندبار تلاش کرده است که آیفون ارزان‌تر به بازار عرضه کند. این شرکت در سال 2013، آیفون 5c را معرفی کرد که 100 دلار از آیفون معمولی ارزان‌تر بود. در سال 2016، آیفون SE با قیمت 399 دلار از راه رسید، اما قیمت این گوشی نیز در طول زمان افزایش یافت و مدل فعلی SE اکنون 429 دلار است.آیفون 250 دلاری رقابت در بازارهای درحال‌توسعه را برای اپل ممکن می‌کنداما اگر اپل می‌خواهد رقابت جدی‌تری با برندهای چینی مثل شیائومی، اوپو و Transsion در بازارهای درحال‌توسعه داشته باشد، باید آیفونی در محدود قیمت 250 دلار عرضه کند. گرمن می‌گوید اگر «استیو جابز» هنوز در اپل مشغول به کار بود، احتمالاً چنین کاری انجام نمی‌داد؛ اما این استراتژی می‌تواند به رشد این شرکت کمک کند.اپل می‌تواند با استفاده از نمایشگر LCD به‌جای OLED و کاهش تعداد دوربین‌ها، قیمت گوشی خود را پایین بیاورد. همچنین استفاده از یک تراشه ضعیف‌تر و حتی شاید بدنه پلاستیکی بتواند تولید آیفون 250 دلاری را ممکن کند. گرمن می‌گوید عرضه رسمی این گوشی حتی می‌تواند تنها به بازارهای درحال‌توسعه محدود شود.بااین‌حال، خبرنگار بلومبرگ یادآور می‌شود که اپل تاکنون از اتخاذ چنین تصمیم‌هایی خودداری کرده است تا به هویت برند خود به‌عنوان یک برند پریمیوم خدشه وارد نکند؛ اما شاید شرایط بازار این شرکت را مجبور به تحولی عظیم در استراتژی خود کند. نظر شما دراین‌باره چیست؟راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!