تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سالاد اسفناج و توت فرنگی؛ لذیذ و شیک

روش آشپزی با استفاده از مواد مناسب فصل، یکی از بهترین روش‌های سلامتی است. میوه‌ها و گیاهان موسمی دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند که برای حفظ سلامت بدن لازم است. یکی از انواع موجود در فصل میوه‌ها، توت فرنگی است که سالم و خرد شده، می‌تواند به تهیه سالاد اسفناج و توت فرنگی کمک کند.

مواد شامل اسفناج، توت فرنگی، پنیر، گردو، سرکه بالزامیک، روغن زیتون، نمک، فلفل، کنجد و عسل است. اسفناج با توت فرنگی‌ها و پنیر و گردوی خرد شده مخلوط شده و سسی از سرکه، روغن، نمک، فلفل، کنجد و عسل روی آن ریخته می‌شود.

این سالاد حاوی مقدار زیادی مواد مغذی از جمله ویتامین، آهن، پروتئین، کلسیم و اسیدهای چرب آمینه است. خواص توت فرنگی نیز شامل ضدعفونی کننده رحم، تقویت ایمنی بدن، کاهش فشار خون، زیبایی پوست، درمان کبد چرب و سلامت زنان باردار می‌باشد.

بهتر است از تهیه سالاد اسفناج و توت فرنگی به عنوان یک وعده غذایی سالم و خوشمزه بهره ببریم و از مواد موسمی برای تهیه غذاها استفاده کنیم.

یکی از بهترین روش‌های آشپزی این است که زمانی که در فصل خاصی قرار داریم از میوه‌ها و گیاهان مخصوص به آن فصل استفاده کنیم. این کار علاوه بر ایجاد تنوع در ذائقه ما، باعث می‌شود که بتوانیم در هر فصلی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن که در گیاهان و میوه جات یافت می‌شود استفاده کنیم. یکی از انواع این میوه‌ها توت فرنگی است که بهتر است حالا که در فصل این میوه قرار داریم یک غذای ساده و سبک با آن درست کنیم. در این قسمت از تک فانبلاگ با طرز تهیه سالاد اسفناج و توت فرنگی همراه ما باشید.برای درست کردن این سالاد مقوی و در عین حال ساده به این مواد نیاز داریم.مواد لازم برای تهیه سالاد اسفناج و توت فرنگیاسفناج ۳۰۰ گرمتوت فرنگی۱۰ عددگردو۶ عددپنیر بز یا لیقوان دو قاشق غذاخوریسرکه بالزامیک ۱ قاشق غذاخوریروغن زیتون ۱ قاشق غذاخورینمک و فلفل و کنجد به میزان لازمعسل ۱ قاشق چایخوریطرز تهیه سالاد اسفناج و توت فرنگیحالا که مواد اولیه را آماده کردیم نوبت به دستور درست کردن این سالاد می‌رسد.مرحله اول: آماده کردن اسفناج‌هاابتدا اسفناج‌ها را شسته و درون آبکش قرار می‌دهیم تا آب اضافی آن خارج شود. سپس آنها را خرد کرده و درون ظرف سرو سالاد می‌ریزیم.مرحله دوم: افزودن توت فرنگی‌هاسپس توت فرنگی‌ها را خرد کرده و آن‌ها را نیز درون ظرف سالاد می‌ریزیم.بیشتر بخوانید: ۴ طرز تهیه سالاد اسفناج و گردومرحله سوم: ریختن پنیر و گردودر این مرحله کمی پنیر لیقوان یا بز را مکعبی خرد کنید و به ظرف سالاد اضافه کنید. در آخر هم گردوی خرد شده را به مواد سالاد اضافه کنید.مرحله چهارم: آماده کردن سسبرای تهیه سس این سالاد هم سرکه بالزامیک، روغن زیتون، نمک، فلفل، کنجد و عسل را با هم مخلوط کنید و دست آخر روی سالاد بریزید. سالاد را حسابی هم می‌زنیم تا سس به همه جای آن برسد. نوش جاننکات تهیه سالاد اسفناج و توت فرنگیبهتر است برای اسفناج از بیبی اسفناج استفاده کنید تا سالاد شما شکل زیباتری داشته باشد.دقت کنید توت فرنگی‌ها به هیچ وجه له نباشند.این سالاد ساده می‌تواند به عنوان وعده شام مورد استفاده قرار بگیرد چرا که همه مواد مغذی و لازم برای بدن از جمله ویتامین، آهن، پروتئین، کلسیم و انواع اسیدهای چرب آمینه را در خود دارد و به علت داشتن فیبر بالا خاصیت سیرکنندگی خوبی هم دارد.بیشتر بخوانید: ۳ طرز تهیه سالاد توت سیاه با پنیرخواص توت فرنگیاسفناج و توت فرنگی هرکدام خواص بیشماری دارند که می‌توانند این سالاد را تبدیل به یک گزینه مطلوب و سرشار از خاصیت کنند. از جمله برخی خواص توت فرنگی می‌توان به این موارد اشاره کرد:ضد عفونی کننده رحمتقویت کننده سیستم ایمنی بدنکاهش فشار خونکمک به سلامت و زیبایی پوستکمک به درمان کبد چربدرمان یبوستکاهش وزن و لاغریپیشگیری از تجمع سموم و مواد زائدکاهش سطح اسید اوریک خونپیشگیری و درمان یبوستسلامت زنان باردار و جنینکاهش علائم بیماری‌های تخمدانیدر این قسمت از تک فانبلاگ با طرز تهیه سالاد اسفناج و توت فرنگی همراه شما بودیم. اگر این سالاد را در خانه درست کردید از تجربه خودتان نیز برای ما بگویید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!