تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سرزمین قورباغه‌های طلایی: جادویی ترین حیوانات جهان

قورباغه درختی چشم طلایی سورینام یک گونه بسیار جالب و زیبا از قورباغه هاست که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جنگل های زمین پست مرطوب زندگی می کند. این قورباغه دارای چشم های زرد طلایی و دو کیسه آوایی زیباست که به آن شکل و ظاهر عجیبی می بخشد. زمانی که این قورباغه باد می شود، این دو کیسه آوا از دو طرف سر حیوان به سمت بالا می رود و ظاهری بسیار جذاب ایجاد می کند.

این قورباغه در کشورهایی مانند برزیل، پرو و کلمبیا یافت می شود و اکثرا در شب فعالیت می کند. از آنجا که در محیط های مرطوب و گرم زندگی می کند، این قورباغه به خوبی با محیط زیست خود سازگار است. اگرچه زیبایی و شکوه این حیوان بسیار چشم نواز است، اما متأسفانه این گونه در معرض خطر انقراض قرار دارد و نیازمند حفاظت و مراقبت های ویژه است.

عصرایران نوشت: دو کیسه آوایی این قورباغه هنگام باد شدن از دو طرف سر حیوان به سمت بالا آمده و ظاهر عجیبی به آن می بخشند. قورباغه درختی چشم طلایی سورینام با نام علمی Trachycephalus coriaceus گونه ای از دوزیستان متعلق به خانواده Hylidae است. این قورباغه در بولیوی، برزیل، اکوادور، گویان فرانسه، پرو، سورینام و کلمبیا یافت می شود.زیستگاه طبیعی قورباغه درختی چشم طلایی سورینام جنگل های زمین پست مرطوب گرمسیری و نیمه گرمسیری است. به طور معمول، آنها حیواناتی شبگرد هستند. دو کیسه آوایی این قورباغه هنگام باد شدن از دو طرف سر حیوان به سمت بالا آمده و ظاهر عجیبی به آن می بخشند.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!