تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

سه حیاتیتا برای طولانی‌تر زندگی: ترفندهای ساده‌ای برای افزایش طول عمر

افزایش طول عمر یک موضوع مورد توجه بسیاری از افراد است و بر اساس گزارشی از خبرآنلاین، تحقیقات نشان داده است که افرادی که به دنبال تغییر و تنوع در زندگی‌شان هستند، ممکن است بیشتر عمر کنند. سه اقدام اصلی برای افزایش طول عمر به طور خاص ذکر شده است. اولین اقدام این است که با خورشید آشتی کنیم؛ زیرا کمبود ویتامین D می‌تواند خطر مرگ و ابتلا به بیماری‌های جدی را افزایش دهد.

دومین اقدام این است که وقت خود را با دوستان و خانواده‌تان بگذرانید؛ زیرا ارتباطات اجتماعی می‌تواند سلامت روان و جسمی را بهبود بخشد. این ارتباطات می‌تواند منجر به کاهش استرس و اضطراب شود و در نتیجه، افراد ممکن است بیشتر به سلامت خود اهمیت دهند و روزانه مراقبهای لازم را انجام دهند.

سومین اقدام مهم این است که استرس خود را مدیریت کنیم؛ زیرا استرس می‌تواند منجر به اختلالات ذهنی و فیزیکی شود. از راهکارهای مختلفی مانند مدیتیشن، یوگا و تمرینات تنفس عمیق برای مدیریت استرس استفاده کنیم. انجام این اقدامات ساده می‌تواند بهبود عملکرد بدن و ذهن، و در نتیجه افزایش طول عمر موثری داشته باشد.

خبرآنلاین نوشت: هیچ راه مطمئنی برای افزایش طول عمر وجود ندارد، اما تحقیقات نشان داده است افرادی که به دنبال تنوع و تغییر درست در سبک زندگی‌شان هستند، بیشتر عمر می‌کنند.در این مطلب با تکیه بر تحقیقات معتبر، به سه اقدام ساده برای افزایش طول عمر مفید اشاره می‌شود.۱) با خورشید آشتی کنیدبراساس تحقیقات، کمبود ویتامین D با خطر بالاتر مرگ و میر و افزایش دو برابری خطر مرگ ناشی از سرطان ارتباط دارد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سلول‌های پوست را برای تولید ویتامین D تحریک می‌کند؛ که این ویتامین رشد و بازسازی استخوان، ضربان قلب و گوارش و تبدیل گلوکز خون به انرژی را تقویت می‌کند.۲) با دوستانتان وقت بگذرانیدامید به زندگی را می‌توان با معاشرت با دوستان و خانواده افزایش داد. مطالعات نشان داده‌اند که هرچه ارتباط افراد با عزیزانشان بیشتر باشد، سلامت کلی نیز ارتقا می‌یابد. شاید به این دلیل باشد که افرادی که ارتباطات سالم دارند، کمتر ریسک می‌کنند و بیشتر مراقب خود هستند.۳) استرس خود را مدیریت کنیداسترس باعث ترشح هورمونی به نام کورتیزول می‌شود که منجر به افزایش ضربان قلب و تنگی تنفس می‌گردد. تداوم این شرایط در طولانی‌مدت می‌تواند مضر باشد و منجر به اضطراب، افسردگی، فشار خون بالا و بیماری قلبی شود. برای مدیریت بهتر استرس در درازمدت، از درمان‌های ذهنی و جسمی مانند: مدیتیشن، یوگا و تمرینات تنفس عمیق استفاده کنید.راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!