ایران در سال ۲۰۱۷: نکات جالب در معرفی هیوندای آس ۲۰۲۴
سوناتا مدل ۲۰۲۴ ارائه شده توسط شرکت هیوندای در واقع آخرین نسخه از خانواده سوناتا است که طراحی جدید و قدرت تهاجمی بیشتری را ارائه میدهد. ظاهر جدید شامل ابرو و چراغهای مخفی سدان است که زیبایی و شکوه بیشتری به خودرو بخشیده است. داخلی خودرو هم با تغییراتی در ستون B، داشبورد، سیستم اطلاعات سرگرمی، و نمایشگر راننده بهبود یافته است. همچنین، تجهیزات N-Line شامل تزئینات قرمز رنگی است که فضای زیادی در کابین ایجاد کردهاند.
این خودرو دارای موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ با ۲۹۰ اسب بخار نیرو و ۳۱۱ پوند فوت گشتاور است که به همراه گیربکس هشت سرعته دو کلاژه، سرعت و عملکرد بالا را فراهم میکند. در آزمون شتاب، سوناتا تواناییهای خود را نشان داده است و به عنوان یک خودرو سریع در دسته سدانهای متوسط شناخته میشود. اما همچنین این خودرو از ویژگیهایی مانند دیفرانسیل لغزش محدود و لاستیکهای تابستانی مناسب برخوردار است که باعث بهبود هندلینگ و عملکرد خودرو در مواقع خاص میشود.
مردم ایران در حالی شاهد جولان سوناتا مدل ۲۰۱۷ در خیابانها هستند که جدیدترین مدل این محصول توسط شرکت هیوندای تولید و رونمایی شده است. شرکت هیوندای به تازگی مدل ۲۰۲۴ خانواده سوناتا را عرضه کرده است؛ محصول زیبایی که چشم بسیاری از علاقهمندان را خیره به خود کرده است و باید دید حال که بازار ایران به واردات خودروی خارجی دست آشتی داده است، دوستداران سوناتا چه زمانی میتوانند شاهد عرضه و واردات این محصول جذاب باشند.
به گزارش اقتصادنیوز، اما محصول جدید سوناتا چه ویژگیهایی دارد؟ خودروی جمع و جور شهری هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ با یک نوسازی گسترده در چرخه میانی مواجه شده است که به استایل بیرونی و داخلی آن میپردازد و کمی قدرت تهاجمی بیشتری ارائه میدهد. این خودرو در عین حال تجربهای راحت را برای رفت و آمد روزانه حفظ میکند.
با یک نگاه به سوناتا ۲۰۲۴، با توجه به تفاوت ظاهری و داخلی آن با مدل ۲۰۲۳، فکر میکنید کاملاً جدید است. طراحی جدید ابرو و چراغهای مخفی سدان هیوندای به ارائه ظاهری مدرن و زیباتر از قبل کمک میکند. در داخل، همه چیز از ستون B به جلو مورد بررسی قرار گرفته است، از جمله داشبورد، سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر راننده، کنترلهای A/C و صندلیهای جلو.
طراحان هیوندای مجموعه ابزار و نمایشگرهای اطلاعات سرگرمی را در یک پنل منحنی ترکیب کردند و ظاهر یک نمایشگر را به آن بخشیدند. این صفحه نمایش به بیش از ۲۴ اینچ اضافه میکند که تقریباً در وسایل نقلیه معمولی بی سابقه است و با گرافیک جدید و منوهای آسانتر مشخص میشود.
جزئیات کابین مخصوص N-Line شامل تزئینات قرمز رنگی است که روی داشبورد و دریچههای هوا کشیده میشود و در اتاق خودرو فضای زیادی وجود دارد. صندوق عقب نیز فضای کافی برای دو چمدان بزرگ دارد. فضای داخلی سوناتا ارتقا یافته یک جهش واقعی و رو به جلو برای سرنشینان است.
تمامی مدلهای هیوندای سوناتا N-Line مدل ۲۰۲۴ توسط نسخهای از موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ چهار خطی هیوندای که ۲۹۰ اسب بخار نیرو و ۳۱۱ پوند فوت گشتاور تولید میکند، پیش میروند. این موتور با یک گیربکس هشت سرعته دو کلاژه جفت شده است، قدرت موتور قوی است و هر بار که آن را برای عبور از خودروهایی که کندتر حرکت میکنند، استفاده میکند لبخند بر لبان ما مینشاند.
نگاهی به اعداد نشان میدهد سوناتا N-Line برای یک سدان متوسط معمولی سریع است و شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت آن ۵.۶ ثانیه است. این اعداد با فولکس واگن گلف GTI بلندمدت ۲۰۲۳ همخوانی نزدیکی دارند. در واقع، سوناتا در طول یک چهارم مایل کمی سریعتر است. هیوندای در مقایسه با پسر عموی خود، کیا K۵ GT با همان پیشرانه، ۰.۲ ثانیه در تست شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت و ۰.۱ ثانیه در یک چهارم مایل عقبتر است. با این حال، همه اینها سوناتا N-Line را به یک ماشین سرگرم کننده برای رانندگی در خیابان تبدیل میکند.
سوناتا N-Line با برخورد با جادههای پرپیچ و خم اطراف لسآنجلس، تواناییهای خود را نه تنها با ایجاد مشت قوی در بالا رفتن از تپه، بلکه با گرفتن در پیچهای تهاجمی به شیوهای آسان و کاملاً کنترل شده نشان داد. گیربکس در کاهش دنده تردیدی ندارد و با خوشحالی دندهها را در صورت نیاز نگه میدارد، مخصوصاً زمانی که حالت اسپرت درگیر است.
وقتی جادهها به این پیچ و خم نیستند، سوناتا همچنان یک سواری مجلل ارائه میکند که کابین را عمدتاً عاری از لرزش نگه میدارد، در حالت عادی، فرمان آن حس نرم، اما دقیقی را ایجاد میکند و کابین حتی زمانی که با سرعت بالا در بزرگراه حرکت میکنید، ساکت است. برای رفت و آمد روزانه و در ترافیک توقف و حرکت، سوناتا N-Line را راحت و آرام یافتیم.
عدم وجود دو ویژگی در سوناتا N-Line آن را به یک سدان اسپورت با هندلینگ محدود بهتر تبدیل میکند. اولین مورد دیفرانسیل لغزش محدود است. سوناتا با توجه به تمام گشتاور پایین لاستیک جلویی بدون وزن، به راحتی میچرخد. گزینه دیگری که باید در دسترس قرار گیرد مجموعهای از لاستیکهای تابستانی مناسب است، زیرا آنها میتوانند چسبندگی بیشتری نسبت به لاستیک استاندارد تمام فصل آن در پیست داشته باشند.