تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رمز رسیدن به پیشرفت: واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ بهترین فرصت در آینده نزدیک

رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که تعداد نزدیک به 5500 خودرو برقی به کشور وارد شده و در آینده نزدیک آماده عرضه به بازار خواهند شد. این ورود خودروهای برقی به بازار، باعث افزایش انتخاب و خرید این نوع خودروها توسط مردم شده است. او اشاره کرد که تاکنون از بین 30 هزار نفری که در سامانه ثبت نام کرده بودند، حدود 15 هزار نفر خودروی برقی مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند.

ضیغمی همچنین افزود که بقیه از خودروهای وارد شده در دپوهای گمرکات و مناطق آزاد کشور حضور دارند و منتظر تقاضای داخلی برای ترخیص آن‌ها هستند. وی تأکید کرد که این فرآیند ترخیص خودروها نیاز به توافقات داخلی، از جمله با وزارت صمت و بانک مرکزی دارد.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین اظهار کرد که علاوه بر خودروهای برقی، واردات خودروهای جانبازان نیز در دستور کار قرار دارد و انتظار تعیین مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید از سوی بانک مرکزی و دیگر مراجع مرتبط است. او ختم کرد که در آینده نزدیک، اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد و این واردات امکان دسترسی به خودروهای برقی برای مردم را فراهم خواهد کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روز‌های آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودرو‌های زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودرو‌ها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودرو‌های جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودرو‌های برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روز‌های آینده عرضه خواهد شد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!