تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

غذای حیاتی در دوره پریودی: این غذا را امتحان کنید تا از خواص فوق‌العاده آن بهره‌برید!

غذای حیاتی در دوره پریودی: این غذا را امتحان کنید تا از خواص فوق‌العاده آن بهره‌برید!

در دوره‌ی پریود، تغذیه بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. بسیاری از خواص غذایی می‌توانند به خوبی به بهبود علائم ناخوشایند دوره‌ی قاعدگی کمک کنند. از جمله این خواص غذایی می‌توان به عدس، اسفناج، سماق و دارچین اشاره کرد.

در طب سنتی، توجه به طبع سرد و گرم غذاها بسیار حائز اهمیت است. عدس از جمله مواد غذایی است که برای خونزازی و تامین اهداف آهن مورد توصیه قرار می‌گیرد. آهن موجود در عدس و اسفناج می‌تواند به تقویت بیشتر بدن و انرژی‌زايی برای زنان در دوره‌ی قاعدگی کمک کند.

در مورد طرز تهیه عدسی که آهن بالایی دارد، می‌توان گفت که با استفاده از سیب زمینی، پیاز، اسفناج و مواد دیگری می‌توان یک خوراک خوشمزه و مغذی آماده کرد که به تقویت بدن و پوزش خون زنان در دوران دوره‌ی قاعدگی کمک می‌کند.

توصیه می‌شود در طهی این خوراک از موادی مانند پودر دارچین و سماق استفاده شود تا طعم و عطر ویژه ای به غذا اضافه شود و بهترین نتیجه‌ی ممکن بدست آید. با تهیه و مصرف این خوراک، انرژی و جوانی بیشتری برای روزهای سخت دوران پریود خواهید داشت.

 تک فان- «هر چیزی نباید بخوری که! این دوره خیلی تغذیه‌ت مهمه!»

در دوران پریود نباید شما فقط مراقب دردهای بدنیتان باشید و مسکنی برای آنها بخورید! تنها نباید هوای روح و روانتان را داشته باشید تا این چند روز نوسان هورمونی طی بشود. تغذیه شما در این دوران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که نباید آن را ساده بگیرید.

به گزارش تک فان، در طب سنتی اعتقاد دارند که باید به طبع سرد و گرم غذاها توجه کرد. عدسی سرشار از خاصیت است و از آنجا که خانم‌ها در دوران قاعدگی خون زیادی از دست می‌دهند لازم است که این خون از دست رفته به وسیله راه‌های مختلف جبران شود. عدس آهن مناسبی دارد و برای این دوران خیلی توصیه می‌شود. از آنجا که اسفناج هم آهن بالایی دارد در کنار هم کمک بسیار خوبی برای شما خواهند بود. اما برای خنثی کردن طبع سرد عدس یک توصیه در این دستور وجود دارد که حتما آن را بخوانید و رعایت کنید.

عدسی پیش روی شما با همه عدسی‌ها فرق دارد. طعم آن بسیار خوشمزه‌تر است و از خوردن آن پشیمان که نخواهید شد هیچ، همیشه از این دستور استفاده خواهید کرد!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدارعدس

یک پیمانه

سیب زمینی

یک عدد

پیاز

یک عدد

اسفناج

یک دسته

سماق

یک قاشق مرباخوری

پودر دارچین

یک قاشق مرباخوری

نمک و فلفل سیاه

به میزان دلخواه

طرز تهیه:

عدس را از قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و زودتر بپزد.

سیب زمینی را بشویید و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.

پیاز را بشویید و پوست گرفته و خلالی نازک برش بزنید.

در یک قابلمه مقداری روغن یا کره بریزید و پیاز را در آن تفت بدهید تا طلایی و خوشرنگ شود. سیب زمینی نگینی شده را به آن اضافه کنید و وقتی کمی تفت خورد عدس خیس خورده را داخل قابلمه بریزید.

مقداری آب اضافه کرده و در قابلمه را بگذارید. اجازه بدهید عدس بپزد و کم کم خوراک شما جا بیفتد. سیب زمینی لعاب خوبی به آن خواهد داد و به اصطلاح آب و دان جدا نمی‌شود!

نکته مهم در طبخ این عدسی پودر دارچین و سماق است. اضافه کردن آنها طبع سرد این غذا را خنثی خواهد کرد و همینطور عطر بی نظیر و جادویی به آن می‌بخشد که اشتهای شما را چندبرابر خواهد کرد.

وقتی عدس خوب جا افتاد یک دسته اسفناج را که شسته‌اید اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا اسفناج‌ها هم پخته شوند. ترکیب طعم عدس در کنار اسفناج فوق العاده خواهد شد. امتحان کنید و هم لذت ببرید و هم دوران قاعدگی خوبی برای خودتان بسازید. حتما در روز اول این خوراک را درست کنید تا انرژی زیادتری بگیرید. نوش جان

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!