تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

از حج به مسافرت؛ ارز مغانه‌ای به ارز مسافرتی تبدیل شوید!

بانک مرکزی اعلام کرده است که برای تامین ارز لازم برای زائران حج تمتع، مقدار 500 یورو یا معادل آن به صورت اسکناس در سال جاری تأمین و پرداخت خواهد شد. این اقدام برای افزایش راحتی و سهولت در انجام مراسم حج برای زائران می‌باشد. پرداخت این مبلغ ارز به زائران می‌تواند به تعداد شعب بانکی منتخب انجام شود و تأمین این مبلغ ارز، محدودیتی برای تأمین ارز مسافرتی برای همین تعداد زائران ایجاد نمی‌کند. بانک مرکزی اطلاعیه‌های لازم درباره شعب بانک‌های موردنظر و مدارک لازم برای پرداخت ارز به زائران در آینده منتشر خواهد کرد. این اقدامات به منظور ارائه خدمات بهتر در حوزه تسهیلات مالی برای زائران حج اتخاذ شده است.

بانک مرکزی در پاسخ به پیگیری تسنیم درباره شرایط دریافت ارز حجاج و اینکه آیا دریافت این ارز مغایرتی با دریافت ارز مسافرتی دارد یا خیر؟ اعلام کرد: با توجه به شروع سفر‌های زائراج ‎حج سال ۱۴۰۳ و ضرورت تامین ‎ارز مورد نیاز زائران گرامی، تأمین و پرداخت ارز (به صورت اسکناس) به مبلغ ۵۰۰ (پانصد) یورو یا معادل آن در سال جاری با نرخ فروش اسکناس ‎مرکز_مبادله ارز و طلای ایران، به زائران حج تمتع معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد.

به گزارش تسنیم، پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید.

فهرست شعب منتخب بانک‌های عامل و مدارک لازم در اطلاعیه‌های آتی اعلام خواهد شد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!