تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

جنوب تهران: حال و هوای بازار اجاره مسکن

رهن و اجاره مسکن در مناطق جنوبی تهران به دلیل کاهش معاملات خرید و فروش املاک، به تدریج به مرکز توجه قرار گرفته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای رهن کامل یک آپارتمان در این مناطق، باید حداقل ۲۵۰ میلیون تومان برای خرید ملک در نظر گرفت. همچنین، با توجه به نیاز به امکانات اضافی نظیر پارکینگ، آسانسور و انباری، مبلغ رهن برای یک واحد می‌تواند به میزان ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

با وجود اینکه معاملات خرید و فروش در این منطقه کندتر شده است، اما بازار اجاره در حال رونق است و تعداد فایل‌های رهن و اجاره در حال افزایش است. بیشتر مستاجران تمایل دارند قرارداد اجاره خود را تمدید کنند و این موضوع منجر به کاهش جابه‌جایی‌ها در بازار اجاره شده است.

در مناطق مختلف جنوبی تهران مانند محله مسعودیه و دولت آباد، قیمت‌های رهن و اجاره بسته به امکانات و متراژ ملک‌ها تغییر می‌کند. به عنوان مثال، رهن کامل یک آپارتمان ۶۸ متری در مسعودیه با مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان قابل خرید می‌باشد. این قیمت‌ها نشان‌دهنده وضعیت بازار اجاره و رهن در این منطقه است.

بررسی فایل‌های اجاره در جنوب تهران نشان می‌دهد که برای رهن کامل یک آپارتمان در مناطق جنوبی پایتخت، باید دست‌کم ۲۵۰ میلیون تومان بودجه در نظر داشت.

به گزارش اکو ایران، هر چند خریدوفروش در بازار مسکن در تهران به کندی صورت می‌گیرد و معاملات ملکی در وضعیت رکود قرار دارد، اما هم‌اکنون بازار اجاره در آستانه داغ شدن و تعداد فایل‌های رهن و اجاره بازار در حال افزایش است.

البته آنطور که واسطه‌گران ملکی می‌گویند: اکثر مستاجران میل به تمدید قرارداد خود دارند و میزان جابه‌جایی نسبت به سال‎‌های قبل کاهش یافته است.

بررسی‌های ما از بازار رهن و اجاره در جنوب تهران نشان می‌دهد که برای رهن کامل یک آپارتمان در مناطق جنوبی پایتخت، باید دست‌کم ۲۵۰ میلیون تومان بودجه در نظر داشت که اگر خواهان امکاناتی همچون پارکینگ، آسانسور و انباری باشید مبلغ رهن کامل شما باید حداقل ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان باشد.

در محله مسعودیه رهن کامل آپارتمانی با ۶۸ مترمربع زیربنا و ۱ سال ساخت، ۶۵۰ تومان و رهن کامل واحدی ۷۵ متری و ۱۸ سال ساخت در نازی آباد بدون آسانسور و پارکینگ، ۶۰۰ میلیون تومان است.

در محله دولت آباد، رهن کامل آپارتمانی ۶۱ متری و ۱۸ سال ساخت، ۴۰۰ میلیون تومان و رهن کامل واحدی ۶۵ متری ۹ سال ساخت در محله دیلمان و بدون پارکینگ و انباری، ۶۰۰ میلیون تومان تعین شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت رهن و اجاره در جنوب تهران را مشاهده کنید:

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!