تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رکورد شکسته شد: صدور پروانه در بافت‌های فرسوده

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در یک نشست خبری اعلام کرد که پروانه‌های بافت فرسوده پس از انقلاب در سال ۱۴۰۲ به تعداد بیش از ۱۶۷ هزار هکتار صادر شده است. این بافت‌های فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای می‌شوند که در کل کشور یافت می‌شوند و بیش از ۱۰ میلیون نفر در آن‌ها ساکن هستند. او افزود که این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله با ۴ هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی به همراه یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و تنها ۳۰۰ هزار کوچه در آن‌ها وجود دارد. این عملیات ایجاد پروانه بازسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده با هدف حفظ و احیای میراث فرهنگی و تاریخی کشور انجام می‌شود و نقش بسیار مهمی در بهبود زندگی شهروندان دارد.

محمد آیینی از شکسته شدن رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده پس از انقلاب در سال ۱۴۰۲ خبر به همت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی در نشست خبری گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر جمعیت در آن مستقرند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!