تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راز لذت بخش مزه دار کردن خورشت بادمجان با گوشت چرخ کرده

راز لذت بخش مزه دار کردن خورشت بادمجان با گوشت چرخ کرده

برای تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده بدون لپه، ابتدا بادمجان ها را سرخ کرده و سپس آنها را ورقه ورقه کرده و روغن اضافی آنها را حذف کنید. سپس گوجه فرنگی ها را حلقه حلقه کنید و مقداری نمک روی آنها بریزید. سیب زمینی را به صورت حلقه ای خرد کرده و سپس آن را درون مقداری روغن سرخ کنید.

در مرحله بعد، پیاز را تفت داده و سپس گوشت، نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر را به آن اضافه کنید. گوشت را ورز دهید و کوفته ریزه درست کنید. سپس کوفته های قلقلی را درون روغن سرخ کنید. در قابلمه ای مناسب، پیاز رنده شده را تفت داده و به آن رب، پودر سیر، پودر لیمو عمانی، فلفل و زردچوبه اضافه کنید.

بعد از غلیظ شدن سس، به ترتیب سیب زمینی، بادمجان و گوجه فرنگی حلقه ای خرد شده و کوفته ها را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا این خورش خوشمزه به خوبی پخته شود و آماده سرو شود.

آرگا نوشت: خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده یکی دیگر از انواع روش های پخت برای خورش بادمجان است. در ادامه این مطلب با دستور تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده آشنا خواهید شد.

برای تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده بدون لپه به مواد غذایی زیر احتیاج داریم:

گوجه فرنگی : دو عدد

بادمجان سرخ شده : ۳ عدد

سیب زمینی : یک عدد

گوشت چرخ کرده : ۲۵۰ گرم

پیاز : دو عدد

رب گوجه فرنگی : دو قاشق غذاخوری

پودر لیمو عمانی و پودر سیر : ۱/۲ قاشق غذاخوری

فلفل : به مقدار لازم

نمک : به مقدار لازم

زردچوبه : به مقدار لازم

طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده

برای پخت خورش بادمجان ابتدا بادمجان ها را ورقه ورقه کنید سپس آنها را سرخ نمایید و روغن اضافی بادمجان ها را بگیرید. در مرحله بعدی دستور تهیه خورش بادمجان، گوجه ها را حلقه حلقه کنید و روی آنها مقداری نمک بریزید.

پوست سیب زمینی ها را بگیرید و آنها را به صورت حلقه ای خرد کنید و سیب زمینی ها را درون مقداری روغن سرخ کنید. پیاز را تفت دهید سپس گوشت و پیاز و نمک و فلفل و زردچوبه را درون ظرفی مناسب بریزید و گوشت را ورز دهید و کوفته ریزه درست کنید سپس کوفته های قلقلی را درون روغن سرخ کنید.

درون قابلمه ای مناسب پیاز رنده شده را تفت دهید سپس مقداری رب و پودر سیر و پودر لیمو عمانی و نمک و فلفل و زردچوبه و یک لیوان آب به پیاز اضافه کنید و بعد از اینکه سس مقداری غلیظ شد به ترتیب سیب زمینی ها و بادمجان سرخ شده و گوجه حلقه ای خرد شده و کوفته ها را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید این غذای خوشمزه به خوبی جا بیفتد.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!