تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تخفیف‌های مالیاتی برای مستاجران با رعایت حداکثر اجاره

معاون امور مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، احمد سادات، درباره طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره اظهاراتی داشته است. این طرح شامل معافیت‌های مالیاتی برای موجران است که سقف اجاره بها را رعایت می‌کنند. او اعلام کرد که با ابلاغ و اجرای این طرح، ابزارهای تشویقی و تنظیم‌گری برای ذینفعان و بخش‌های مختلف مسکن قرار خواهد گرفت.

سادات افزود که این طرح شامل معافیت مالیاتی برای موجران است که بازار اجاره مسکن را تنظیم می‌کنند. او همچنین به وجود چالش‌های تعیین سقف اجاره بها در دوره کرونا اشاره کرد و اعلام کرد که با همکاری دستگاه‌ها، تلاش می‌کنند واحدهای خالی بیشتری را شناسایی کنند.

این طرح می‌تواند نقش موثری در تنظیم بازار اجاره مسکن داشته باشد و به تعادل میان موجران و مستاجران کمک کند. سادات امیدوار است که با اجرای این طرح، مسکن در سال‌های آینده بهتر و متوازن‌تری رو به رشد باشد.

سادات اظهار داشت: معافیت‌های مالیاتی در قالب طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن واجاره برای موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت می‌کنند در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگان جوان، وی با بیان اینکه براس سکو‌های اینترنتی و مشاوران املاک پیش از این ابزار‌های تنظیم گری وجود نداشت گفت: با اجرای طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره که روز گذشته در شورای نگهبان تایید شد و به زودی این طرح ابلاغ می‌شود ابزار تشویقی و ابزار تنظیم گری برای ذینفعان و بخش‌های مختلف در دستور کار قرار می‌گیرد.

سادات افزود: معافیت مالیاتی برای موجران که به بازار اجاره مسکن کمک می‌کنند و املاک خودشان را براساس سقف قیمتی که تعیین شده است در نظر گرفته می‌شود و معافیت تبصره ۱۱ را برای این بخش در نظر خواهیم گرفت.

وی افزود: پیش از این چالشی در این طرح برای تعیین سقف اجاره بها وجود داشت تصمیم گیری‌های پیش از این در دوره کرونا صورت گرفته بود و با استفاده از ظرفیت و کمک‌های شورای حل اختلاف مسئله تعیین سقف اجاره بها اجرایی می‌شود.

سادات اظهار کرد: از چند ماه گذشته با همکاری دستگاه‌ها اقدام به شناسایی خانه‌های خالی میکنم و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح بتوانیم واحد‌های خالی بیشتری را شناسایی کنیم.

وی افزود: این طرح نقش بسیار موثری بین موجر و مستاجر ایفا می‌کند و این طرح می‌تواند تقش نقش خوبی در تنظیم بازار اجاره مسکن طی امسال ایفا کند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!