تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

بازار اجاره آپارتمان در قلب تهران: نرخ های اجاره در منطقه ۱ و ۳

منطقه ۱ و ۳ شهر تهران به عنوان مناطق گران‌ترین بازار مسکن پایتخت شناخته می‌شوند. در این مناطق آپارتمان‌های لوکس و گران‌قیمت به فروش و اجاره می‌رسند. بر اساس بررسی‌های اخیر، مالکان واحد‌های اجاره‌ای در این مناطق به‌صورت روزانه راه حل ترکیبی رهن و اجاره‌ی ماهیانه را برای دریافت اجاره از مستاجران خود انتخاب کرده‌اند. البته نسبت فایل‌های رهن در این مناطق همچنان بالاتر از سایر مناطق تهران است.

با توجه به متراژ متداول ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع در این مناطق، متوسط اجاره ماهانه برای یک واحد مسکونی با مساحت ۱۲۴ مترمربع حدود ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به اضافه میانگین رهن میلیارد تا میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین میانگین مبلغ رهن کامل هر مترمربع در این مناطق حدود ۲۰ میلیون تومان است.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات تازه‌ترین فایل‌های عرضه‌شده در مناطق ۱ و ۳ تهران را برای واحدهای با متراژ ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع مشاهده کنید.

مناطق ۱ و ۳ شهر تهران، به عنوان گران‌ترین مناطق بازار مسکن پایتخت، محل عرضه آپارتمان‌های لوکس و گران‌قیمت هستند.

تازه‌ترین بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» از بازار معاملات اجاره مسکن این دو منطقه نشان‌دهنده آن است که عمده مالکان واحد‌های اجاره ای، در روز‌های اخیر، فرمول ترکیبی رهن و اجاره ماهانه را به عنوان مدل انتخابی خود برای دریافت اجاره بها از مستاجر انتخاب کرده اند. البته نسبت فایل‌های رهن کامل نیز در این دو منطقه نسبت به کل فایل‌ها و همچنین سایر مناطق تهران همچنان بالاست.

بررسی‌ها در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع که به عنوان الگوی متراژی تقاضای مصرفی این دو منطقه انتخاب شده است، نشان می‌دهد میانگین اجاره بهای پیشنهادی ماهانه مسکن در این دو منطقه برای یک واحد مسکونی با متوسط مساحت ۱۲۴ مترمربع، بر اساس مشخصات فایل‌هایی که روز گذشته به بازار عرضه شد، رقمی حول و حوش ۲۸میلیون و۵۰۰هزار تومان به علاوه میانگین رهن یک میلیارد و ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی است.

بر این مبنا، متوسط مبلغ رهن کامل پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان در این دو منطقه لوکس پایتخت، برای واحد‌های مصرفی، در مرز ۲۰ میلیون تومان قرار دارد. در جدول زیر مشخصات تازه‌ترین فایل‌های عرضه‌شده به بازار مسکن دو منطقه ۱ و۳ تهران در محله‌های منتخب و در بازه متراژی ۸۰ تا ۱۶۰ مترمربع درج شده است.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!