تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

مقصد ایده‌آل برای نواحی شنا و غواصی در کیش با آدرسی فوق العاده • مجله تصویر زندگی

ساحل‌های بسیاری در جزیره کیش وجود دارد که بیشتر آنها برای شنا و غواصی بسیار مناسب هستند. اما یکی از بهترین سواحل کیش برای انجام این فعالیت‌ها، ساحل دولفین می‌باشد. این ساحل که در شرق جزیره واقع شده است، با آب‌های آبی و صاف و همچنین پر از حیات‌های دریایی متنوع، برای علاقه‌مندان به شنا و غواصی بسیار جذاب است. علاوه بر این، وجود امکاناتی چون امکان اجاره تجهیزات غواصی و سواحل پاک و تمیز، تجربه شما را از دیدنی‌ترین لحظاتی در زمان انجام این فعالیت‌ها تبدیل خواهد کرد. بنابراین، اگر به دنبال تجربه لذت بخش شنا و غواصی در یکی از زیباترین سواحل کیش هستید، به ساحل دولفین مراجعه کنید.

غواصی و شنا، از جذاب ‌ترین فعالیت ‌های آبی هستند که در جزیره کیش و در آب ‌های خلیج فارس انجام می ‌شوند. امروزه تعداد زیادی از مردم این تفریحات آبی هیجان ‌انگیز را در برنامه ‌هایشان قرار می ‌دهند. اما باید به یاد داشت که غواصی، هرچند جذاب است، اما با خطرات و چالش ‌هایی همراه است. بنابراین قبل از شروع هرگونه فعالیت غواصی، بایستی در دوره ‌های آموزشی مربوطه شرکت کرده و اصول ایمنی را به‌ دقت آموزش ببینید.

پس از آن، با اطمینان کامل و با رعایت تمامی اصول ایمنی، از دنیای زیر آب لذت ببرید. در ادامه، به بررسی بهترین ساحل کیش برای شنا و غواصی می ‌پردازیم، همچنین با معرفی بهترین هتل ‌های کیش واقع در نزدیکی هر ساحل یا سایت، شما را در انتخاب محل اقامت خود در نزدیکی سواحل کیش راهنمایی می‌کنیم.

ساحل اسکله تفریحی در جزیره کیش

یکی از بهترین سواحل کیش برای غواصی شنا، اسکله تفریحی کیش می باشد که دارای تعداد زیادی کلوپ غواصی می باشد. سرویس دهی در این کلوپ ها، به خوبی زمان بندی شده است، به طوری که اگر در زمان مشخص شده به آن مراجعه کنید، برای ورود انتظار نخواهید کشید. در نظر داشته باشید که برای غواصی در این اسکله، ابتدا باید حدود ۴۵ دقیقه را به کمک قایق طی کنید تا به مکان مورد نظر برسید. پس از آماده شدن برای شروع این تفریح، مربی غواصی، تمام توضیحات لازم را برای شما بیان می کند و در تمام طول مسیر همراه شما خواهد بود. پس اگر شنا بلد نیستید، نگران نباشید.

یکی از مزیت های غواصی در اسکله تفریحی، این است که کلیه تجهیزاتی که در زمان غواصی به آن ها نیاز دارید، برای شما فراهم شده است و تنها بایستی حوله و لباس همراه خود داشته باشید. با اقامت در بهترین هتل های ۵ ستاره کیش همچون هتل شایان کیش، هتل بین المللی کیش کیش و… می توانید هر زمان که بخواهید در زمان کمی به این ساحل برسید.

ساحل مرجان جزیره کیش

ساحل مرجان کیش، از جمله مناطقی است که برای غواصی و شنا بسیار جذاب می ‌باشد. با غواصی در این ساحل، می ‌توانید گونه ‌های فراوانی از جانوران دریایی مانند عروس‌ های دریایی و… را در نزدیکی خود مشاهده کنید. اگر برای اولین بار قصد دارید غواصی را تجربه کنید، بایستی قبل از شروع غواصی، آموزش‌ های لازم را دریافت کنید.

علاوه بر غواصی، این ساحل امکان تجربه سایر تفریحات آبی را نیز فراهم می ‌کند. از جمله این تفریحات می‌ توان به شنا در ساحل، پاراسل، جت اسکی، قایق ‌سواری، شاتل، بنانا و… اشاره کرد. ساحل مرجان کیش در جنوب ‌شرقی جزیره واقع شده است و دارای فاصله کمی با دیگر جاذبه‌ های دیدنی و مراکز خرید مانند مرکز خرید مرجان کیش، مرکز خرید کوروش، اسکله تفریحی بزرگ کیش، باغ پرندگان و… می‌ باشد.

پارک ساحلی سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ کیش، یکی از انواع سواحل کیش برای غواصی به شمار می رود که در شرق جزیره کیش و در مجاورت هتل سیمرغ کیش قرار گرفته است. یکی از تفریحات آبی که می توان در این ساحل انجام داد، غواصی است که در کلوپ های آن انجام می شود. علاوه بر آن شنا، قایق سواری، شاتل و بنانا، جت اسکی، پاراسل، پاراموتور و… از دیگر انواع تفریحات آبی است که می توانید در این ساحل نیز تجربه کنید. این پارک ساحلی، در نزدیک ترین فاصله با بهترین هتل های ۵ ستاره در کیش همچون هتل مارینا پارک کیش قرار گرفته است. بنابراین می توانید با اقامت در این هتل مجلل، در کمترین زمان ممکن به ساحل سیمرغ رفته و غواصی را تجربه کنید.

ساحل دامون کیش

در شمال جزیره کیش، یکی از سواحلی که امکان تجربه غواصی و شنا را فراهم کرده است، ساحل دامون کیش می باشد. در کنار غواصی، شما در این ساحل می توانید تفریحات آبی دیگری مانند جت اسکی و پاراسل، شاتل، بنانا، فلای بورد را نیز تجربه کنید. ساحل دامون در مکانی دنج و آرام قرار گرفته است و این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید از طبیعت استفاده کرده و به تماشای ماهی های موجود در دریا و لاکپشت ها نیز بپردازید. شما با اقامت در هتل های گلدیس کیش، هتل مدائن کیش و… می توانید در هر زمان که می خواهید به ساحل دامون کیش دسترسی پیدا کنید.

سایت های غواصی در کیش

سایت بیگ کورال و ژوراسیک پارک

از بهترین سایت های غواصی کیش، می توان به سایت های بیگ کورال و ژوراسیک پارک اشاره کرد که عمق آن ها در زمان اتفاق افتادن جزر و مد تغییر می کند. به طوری که در زمان مد کامل, عمق آن به ۶ تا ۸ متر و در زمان جذر نیز به کمتر از ۵ متر می رسد. بنابراین برای افرادی که برای اولین بار می خواهند غواصی را تجربه کنند، مناسب است. در سایت بیگ کورال و ژوراسیک پارک شما می توانید انواع ماهی ها و آبزیان مختلف را مشاهده کنید. از انواع ماهی ها و آبزیانی که در این سایت ها دیده می شوند، می توان به دختر ناخدا، استون فیش، دلقک ماهی، ساردین، جراح ماهی، اژدر ماهی، انواع لابستر، لاکپشت های پشت سبز، پوزه عقابی، مرجان های طبقاتی و… اشاره کرد.

سایت ساترن کرک

سایت ساترن کرک، از دیگر سایت های غواصی جزیره کیش که به عنوان زیبا ترین سایت جزیره در بین گردشگران شناخته شده است. اگر جزء افراد مبتدی هستید و برای اولین بار قصد دارید غواصی کنید، سایت ساترن کرک برای شما مناسب نیست و چرا که از جریان آب بسیار تندی برخوردار است و تنها غواصان حرفه ای می توانند کنترل خودشان را حفظ کنند. این سایت در ۵ کیلومتری کیش قرار گرفته است، بنابراین افراد کمتری ممکن است برای غواصی به آن مراجعه کنند.

سایت دشت جلبک ها

یکی از سایت های غواصی کیش که به دلیل فاصله ای زیادی که با جزیره کیش دارد، کمتر در بین مردم شناخته شده است، سایت دشت جلبک ها می باشد. این سایت در جنوب جزیره کیش و در محیطی بسیار زیبا قرار گرفته است عمق سایت دشت جلبک ها از ۳ تا ۱۰ متر است که دور تا دور آن از جلبک پوشیده شده است. علاوه بر آن دارای آبزیانی همچون طوطی ماهی، ستاره های دریایی، دلقک ماهی، ماهی مرکب، خفاش ماهی و… می باشد که آن ها را از نزدیک مشاهده خواهید کرد. شدت جریان آب در این سایت بسیار زیاد است، بنابراین تنها افراد حرفه ای امکان غواصی در آن را دارند.

سایت غواصی سازه ها

سایت غواصی سازه ها، دارای عمقی ۱۸ متری است که همانطور که از نام آن پیدا است، در آن می توانید انواع سازه های بتونی مصنوعی را مشاهده کنید. اگر این سایت را برای غواصی انتخاب کنید، دقت داشته باشید که در حین غواصی تور صیادی شما به سازه ها گیر نکند. چرا که با پاره شدن آن، مسیر غواصی را با مشکل مواجه خواهند کرد. در این سایت، آبزیان مختلفی نظیر فرشته ماهی، شیرماهی، طوطی ماهی، اژدر ماهی، دسته های سرخو و همچنین پروانه ماهی نیز وجود دارد که شما را در زیر آب همراهی خواهند کرد.

قوانین و شرایط غواصی در کیش

در هر یک از کلوپ ها، سایت ها و سواحل جزیره کیش، آموزش غواصی برای تمامی افراد (بانوان و آقایان) توسط مربیان زن و مرد انجام می شود.امکان غواصی برای همه افراد امکان پذیر است. و کودکان بین ۷ تا ۱۳ سال نیز می توانند غواصی کنند.در حین غواصی به هیچ عنوان به مرجان ها و آبزیان موجود در دریا دست نزنید و دقت داشته باشید آسیبی به اکوسیستم وارد نشود.اگر جزء افرادی هستید که آموزش میبینید، در حین آموزش تنها در مسیرهایی حرکت کنید که مربی مورد نظر توصیه کرده است.

بهترین زمان غواصی در کیش

به طور کلی، بهترین زمان برای غواصی در کیش، زمانی است که کیش در بهترین شرایط آب و هوایی قرار داشته باشد. چرا که اگر آب و هوا طوفانی باشد و یا در دریا موج های زیادی انجام شود، امکان غواصی برای شما وجود نخواهد داشت. علاوه بر آن، از دیگر زمان هایی که می توانید غواصی کنید، زمانی است که در ساحل و یا سایت مورد نظر ماهی های زیادی وجود نداشته باشد. قبل از انجام غواصی، دقت کنید که سایت یا ساحلی که انتخاب می کنید، دارای آبی شفاف باشد. چرا که غواصی در آب کدر و کثیف شما را با مشکل رو به رو می کند.

قیمت غواصی در کیش

قیمت غواصی در کلوپ ها، سایت ها و همچنین سواحل کیش ، براساس خدمات و امکانات و همچنین تجهیزاتی که به گردشگران ارائه می شود، تعیین می شود. به طور کلی، اگر غواصی در مراکز VIP را انتخاب کنید، در مقابل سایت ها و یا سواحل غواصی هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد. برای خرید بلیط غواصی در مراکز معمولی، بایستی به کلوپ های تفریحی مراجعه کنید و اگر انتخاب شما مراکز VIP است، برای خرید می بایست بلیط خود را با مراجعه به باجه های مخصوص آن ها خریداری نمائید. قیمت غواصی در کیش در سال ۱۴۰۳ از ۳۷۰ تومان شروع شده و تا ۷۰۰ هزار تومان امکان افزایش دارد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!