تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

تلفن همراه، دشمن خواب شما!

تحقیقات نشان داده است که استفاده از تلفن همراه قبل از خواب باعث کاهش کیفیت خواب و خلقیات منفی در روز بعد می شود. این امر به دلیل این است که نور الکتریکی از صفحه نمایش تلفن همراه می تواند تولید هورمون ملاتونین را کاهش دهد، که موجب به تأخیر افتادن زمان خوابیدن و کاهش مدت زمان خواب عمیق می شود.

روانشناسان همچنین توصیه می کنند که قبل از خواب از تلفن همراه دوری کنید و از فعالیت های آرامش آور مانند خواندن کتاب یا گوش دادن به موسیقی آرامش بخش استفاده کنید. این کار به افزایش کیفیت خواب و احساس آرامش و تازگی در روز بعد کمک می کند.

بنابراین، بهتر است تا مدت زمانی قبل از خواب از تلفن همراه خود دوری کرده و سعی کنید روتین های آرامش آوری را پیش از خواب اجرا کنید تا بهبودی در خواب و روزمرگی خود تجربه کنید.

یورونیوز نوشت: به گفته روانشناسان استفاده از تلفن همراه قبل از خواب مشکلات فراوانی را برای فرد به همراه دارد.

با وجود هشدارهایی که در مورد استفاده بیش از حد از صفحه نمایش در شب وجود دارد، بسیاری از مردم هنوز قبل از رفتن به رختخواب از تلفن خود استفاده می کنند.

لیزا اشتراس، روانشناس و متخصص درمان شناختی رفتاری اختلالات خواب می گوید: میلیون‌ها دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد صفحه نمایش برای خواب افراد مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند.

او در ادامه می‌افزاید: مغز نور الکتریکی را به عنوان نور خورشید که تولید ملاتونین را سرکوب می کند شناسایی کرده و این باعث می‌شود خواب عمیق را به تاخیر بیفتد.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!