تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

اپل از دلیل تبلیغ محبوب آیپد پرو عذرخواهی کرد: از هدف تبلیغاتی بهتری برای موفقیت داشتند و پوزش می‌خواهند

تبلیغ ویدیویی جدید اپل برای آیپد پرو با تراشه M۴ منجر به واکنش‌های منفی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی و هنرمندان شده است. در این ویدیو، ابزارهای خلاقانه و هنری مانند پیانو و دستگاه‌های هنری تحت فشار پرس هیدرولیک خرد می‌شوند و تنها محصول باقی مانده آیپد پرو است. این تبلیغ به اندازه‌ی زیادی انتقادات را به‌دنبال داشته که اپل مجبور به عذرخواهی از کاربران شده است.

با این وضع، معاون بخش بازاریابی اپل تاکید کرده است که خلاقیت بخش اصلی DNA آنهاست و طراحی محصولاتی که افراد خلاق را توانمند سازد، برایشان بسیار اهمیت دارد. با این حال، این تبلیغ جدید اپل نتوانسته به‌درستی هدف خود را انجام دهد و از این رو از این مسئله متاسفیم.

تعدادی از هنرمندان و فعالان فضای مجازی نیز انتقاد‌هایی را به تبلیغ اپل وارد کرده‌اند و این تبلیغ را تخریب‌کننده تجربیات انسانی و نامناسب اعلام کرده‌اند. از سوی دیگر، برخی افراد از نظر استفاده از تبلیغات قبلی استیو جابز نسبت به این تبلیغ اپل ناراحتی خاصی را بیان کرده‌اند.

تبلیغ ویدیویی اپل برای آیپد پرو جدید با تراشه M۴ با موج گسترده‌ای از انتقادات کاربران شبکه‌های اجتماعی و هنرمندان مواجه شد. این انتقادات به‌قدری زیاد بودند که اپل اکنون به‌دلیل نمایش خردشدن ابزارهای خلاقانه و هنری مانند پیانو در تبلیغ خود، مجبور به عذرخواهی شده است.

به گزارش دیجیاتو، «تور میهرن»، معاون بخش بازاریابی اپل در بیانیه‌ای به Ad Age گفت: «خلاقیت بخش اصلی DNA ما در اپل است و برای ما بسیار اهمیت دارد که محصولاتی را طراحی کنیم که افراد خلاق سراسر جهان توانمند می‌سازد. هدف همیشگی ما این است که با روش‌های بی‌شماری از کاربران تجلیل کنیم و ایده‌های خود را از طریق آیپد زنده کنیم. ما با این ویدیو در هدف خود موفق نبوده‌ایم و از این بابت متاسفیم.»

تبلیغ جنجالی آیپد پرو M۴ اپل

روز سه‌شنبه، اپل آیپد پرو مجهز به M۴ را معرفی کرد و از آن به‌عنوان «باریک‌ترین محصول خود» توصیف کرد. برای تبلیغ تمام امکانات خلاقانه آیپد، این شرکت ویدیو تبلیغاتی با عنوان «Crush!» را منتشر کرد. در این ویدیو مواردی مانند پیانو، دستگاه ضبط و دستگاه‌های هنری دیگری تحت فشار پرس هیدرولیک خرد می‌شوند و درنهایت، تنها محصول باقی مانده یک آیپد پرو است.

همین موضوع چندان مورد پسند هنرمندان و کاربران نبوده است. «هیو گرانت»، هنرپیشه آمریکایی از جمله این افراد بود که تبلیغ اپل را «تخریب‌کننده تجربیات انسانی» اعلام کرد. «پاول گراهام» سرمایه‌گذار و یکی از بنیان‌گذاران Y Combinator نیز از جمله دیگر منتقدان تبلیغ اپل بود که به «تیم کوک»، مدیرعامل غول فناوری گفته بود:

«استیو هرگز چنین تبلیغی را نمایش نمی‌داد. تماشا آن برای او بسیار آزاردهنده خواهد بود.»

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!