تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

5 جای آرامش آردبیل که حتما باید به آن‌ها سر بزنید

استان اردبیل یکی از جاذبه‌های گردشگری برای گردشگران محلی و خارجی است. شهر اردبیل با آب و هوای سالم و کوهستانی، در هر فصلی از سال جذابیت خاص خود را دارد، اما در فصول سرد سرما بیشتر احساس می‌شود. این شهر از چهار سو به چهار استان جذاب احاطه شده است و محیطی سبز و زیبا دارد.

پارک‌های استان اردبیل از جمله بهترین مکان‌ها برای گشت‌وگذار و استراحت هستند. پارک جنگلی خیاوچایی، با درختان میوه و فضایی شبیه به باغ، از مقصدهای پرطرفدار در اردبیل است. پارک جنگلی فندقلو با درختان فندق و تمشک، همچنین حیوانات محلی مانند خرس و سمور، یک مکان جالب برای بازدید است.

پارک شورابیل با وسایل بازی مدرن و دریاچه زیبا، همچنین موزه تاریخ طبیعی، انتخاب خوبی برای تفریح خانوادگی است. پارک ساحلی زرناس با آب‌وهوای عالی و تنوع امکانات، به گردشگران اقدام‌گرا خدمات می‌دهد. در نهایت، پارک جنگلی تپه نرگس با تاریخچه‌ای باستانی و چشم‌اندازهای زیبا یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد اردبیل است. این پارک‌های زیبا و متنوع، گردشگران را به خود جذب می‌کنند و تجربه گردشگری لذت‌بخشی را ارائه می‌دهند.

تک فان- اردبیل یکی از بهترین شهرهای ایران از نظر آب‌وهوایی در تمامی فصول است. اما، در فصول سرد، سرمای بیشتری در این شهر احساس می‌کنیم چراکه هوا تمیز و کوهستانی اما، متعادل است. این استان زیبا از چهار سو به چهار منطقه جذاب شامل جمهوری آذربایجان از شمال، استان آذربایجان شرقی از غرب، استان گیلان از شرق و استان زنجان از جنوب احاطه شده است. حالا متوجه می‌شویم که اردبیل در مرکزیت بهشت ایران زمین است. بنابراین، هرگوشه شهر یا خارج از شهر ممکن است فضایی سبز و منظره‌ای روح‌بخش ببینیم که به دلمان چنگ می‌زند. از این رو، پارک‌های استان اردبیل نیز یک سروگردن از برخی از پارک‌های ایران بالاتر است. پس یک عصر بهاری را انتخاب کنید و به کمک تک فان یکی از بهترین پارک‌های اردبیل را برای گشت‌وگذار و استراحت انتخاب کنید.

1. پارک جنگلی خیاوچایی در اردبیل

به گزارش تک فان، پارک جنگلی خیاوچایی یکی از زیباترین پارک‌های اردبیل است که می‌توانیم در یک روز بهاری یا تابستانی آن را به عنوان یک مقصد بهشتی در دل شهر انتخاب کنیم. این پارک جنگلی که در یکی از مهم‌ترین شهرهای استان اردبیل یعنی مشگین شهر احداث شده است، 300 هکتار است. یکی از جذابیت‌های پارک جنگلی خیاوچایی مجاورت آن با رودخانه‌ای با همین نام است که باعث شده آب‌وهوای پارک بی‌نظیر باشد. علی‌رغم بسیاری از پارک‌ها که در آن درخت‌هایی مثل چنار می‌کارند، پارک جنگلی خیاوچایی پر است از درخت‌های میوه که آن را شبیه به یک باغ کرده است. درخت‌هایی مثل گیلاس و آلوچه که شکوفه‌های رنگارنگش در فصل بهار و میوه‌های خوشمزه‌اش در فصل تابستان ما را به وجد می‌آورند تا پاتکی به آن بزنیم. از امکانات مدرن و تفریحات جذاب این پارک جنگلی می‌توانیم به زیپ لاین آن اشاره کنیم و آبشارهای مصنوعی و نهرها که دیدنشان به وسیله زیپ لاین، جذابیت آن را چند برابر کرده است.

برای رفتن به پارک جنگلی خیاوچایی به آدرس مشکین شهر، خیابان نواب، رودخانه خیاوچایی مراجعه کنید.

2. پارک جنگلی فندقلو در اردبیل

وقتی از پارک جنگلی فندقلو در اردبیل حرف می‌زنیم نمی‌دانیم نام آن را پارک بگذاریم یا جنگل. واقعا چطور ممکن است در دل شهر، چنین فضای جذابی وجود داشته باشد برای قدم زدن‌های بهاری؟ این پارک که از بالا دایره شکل است و از یک سمت توسط کوه احاطه شده، میلیون‌ها سال قدمت دارد، درواقع می‌توان آن را بخشی از جنگل‌های هیرکانی دانست. اگر می‌پرسید چرا نام این پارک اردبیل فندقلو است باید به درخت‌های بی‌شمار فندق در این پارک اشاره کنیم. از طرفی درخت‌هایی مثل تمشک و ازگیل زیبایی آن را در فصل بهار دوچندان می‌کنند. نکته جذاب درباره پارک جنگلی فندقلو حیواناتی مثل سمور و خرس قهوه‌ای در آن است، پس هم مراقب خود باشیم، هم مراقب محیط زیست در این پارک زیبا.

برای رفتن به پارک جنگلی فندقلو در اردبیل باید در مسیر آستارا قرار گرفته و به سمت نمین تابلوی پارک جنگلی فندقلو رو دنبال کنیم.

3. پارک شورابیل در اردبیل

یکی از جذاب‌ترین پارک‌های اردبیل به خصوص برای آنهایی که به هیجان‌های مدرن نیاز دارند، پارک شورابیل است. این پارک که دریاچه‌ای بزرگ در مرکز خود داشته و پر است از وسایل بازی هیجان‌انگیز می‌تواند یک پارک مناسب برای تفریح و استراحت در روزهای بهار و تابستان باشد. دریاچه شورابیل ۲۶۱۲۵ متر مربع است و پیرامون آن وسایل بازی مثل کارتینگ، ریپ لاین، شهر بازی، پیست دوچرخه‌سواری، جت اسکی و کالسکه و قایق سواری وجود دارند. جذاب‌ترین بخش این پارک نیز به موزه تاریخ طبیعی آن و بازار تاریخ طبیعی اشاره کنیم که می‌توانند لحظات خوش و خاطره‌انگیزی برای ما به همراه داشته باشد.

برای رفتن به پارک شورابیل در اردبیل به آدرس ۲ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به سمت خلخال، دریاچه شورابیل مراجعه کنید.

4. پارک ساحلی زرناس اردبیل

یکی از جذاب‌ترین پارک‌های اردبیل که شبیه به یک تکه بهشت در این استان است، پارک ساحلی زرناس اردبیل است. البته اردبیل در مجاورت دریا یا اقیانوس نیست اما به این دلیل که این پارک در مجاورت رودخانه بالقلو قرار گرفته به آن پارک ساحلی می‌گویند. این پارک پر است از آلاچیق، مسیر پیاده‌روی هموار در کنار رودخانه، مسیر دوچرخه‌سواری و غیره. از طرفی این پارک محلی است برای اجرای رسومات متفاوت اصیل ایرانی مثل آیین سوباشی که در روز چهارشنبه سوری به انجام می‌رسد. آب‌وهوای این پارک در روزهای بهاری و تابستانی بسیار عالی است و می‌تواند یک مقصد مناسب برای گردش باشد.

برای رفتن به پارک ساحلی اردبیل به آدرس ساحل، بلوار شهدا، خیابان ساحلی مراجعه کنید.

5. پارک جنگلی تپه نرگس در اردبیل

ایران کشوری تاریخی است با تپه‌های باستانی فراوان که گاهی برروی آن‌ها پارک می‌سازند. به عنوان مثال پارک جنگلی تپه نرگس یکی از آن پارک‌ها است که بر روی تپه تاریخی نرگس بنا شده است. این پارک در منطقه‌ای مرزی قرار دارد و جزو آثار ملی به ثبت رسیده. نکته این است که قدمت این منطقه به دوره اشکانیان می‌رسد. وقتی به این پارک بروید با آب‌وهوایی مطبوع، مسیری مناسب برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری، لذت بردن از فضایی سرسبز و چشم‌اندازی از آذربایجان روبه‌رو می‌شوید.

برای رفتن به پارک جنگلی تپه نرگس در اردبیل به آدرس منطقه بیله سوار، فلکه شهرداری، خیابان امیرکبیر مراجعه کنید.

 

طناز السادات حسینی فر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!