تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

راهنمای ثبت‌نام الکترونیکی برای دانش‌آموزان: گام به گام به ثبت‌نام اینترنتی دست پیدا کنید!

ثبت‌نام الکترونیک برای دانش‌آموزان پایه اول دبستان و پایه‌های دیگر توسط وزارت آموزش و پرورش امکان‌پذیر شده است. این وظیفه به‌نوعی به خانواده‌ها واگذار شده است تا از طریق سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خود را تأیید کنند. ثبت‌نام برای دانش‌آموزان از تاریخ مشخصی آغاز می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را ارسال کرده و دنبال پیگیری آن با کد رهگیری بیندازند.

امکان ثبت‌نام آنلاین برای دانش‌آموزان نه تنها زمان‌بر و جلوگیری از حضور حضوری، بلکه به ارائه اطلاعات دقیق‌تر و بهبود سیستم آموزشی کمک می‌کند. همچنین امکان ثبت‌نام حضوری نیز برای علاقه‌مندان وجود دارد.

نظارت بر فرآیند ثبت‌نام و مدارس انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که فرآیند به درستی انجام شده است و هیچ‌گونه تبلیغ یا تبعیضی اتفاق نیفتاده است. همچنین امکان شکایت وارد شدن از طریق سامانه‌های مربوطه وجود دارد.

از آنجا که اطلاعات در سامانه املاک و اسکان ثبت می‌شوند، این آدرس‌ها هم به عنوان آدرس‌های محل سکونت تلقی شده و محدوده‌بندی جغرافیایی مدارس بر اساس این اطلاعات اعمال می‌شود. این اقدامها به منظور بهبود و عدم تبعیض در سامانه آموزشی صورت می‌گیرد.

تسنیم نوشت: بهامین تختایی؛ معاون مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام الکترونیک گفت: در مراحل ثبت‌نام الکترونیک، خانواده‌ها به سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی هدایت می‌شوند که باید اطلاعات خود را در این سامانه تأیید کنند، این موضوع شامل حال افراد صاحب خانه و مستأجران می‌شود. 

امکان ثبت‌نام پایه اول دبستان به‌صورت غیرحضوری و الکترونیک فراهم شده است همچنین برای پایه هفتم و دهم نیز این امکان پس از پایان امتحانات وجود دارد.

به گزارش تسنیم، ثبت‌نام الکترونیک دانش‌آموزان پایه اول دبستان از روز چهارشنبه 19 اردیبهشت آغاز شده است. متولدین دوم مهر 96 تا اول مهر 97 می‌توانند در پایه اول دبستان ثبت‌نام کنند همچنین در مناطق شهری تا 8سالگی و در روستاها تا 10سالگی می‌توان ثبت‌نام پایه اول دبستان را انجام داد.

ثبت‌نام دانش‌آموزان در سایر پایه‌های تحصیلی بعد از دریافت کارنامه و از تیر ماه آغاز خواهد شد.

برای ثبت‌نام الکترونیک باید به سامانه MY.MEDU.IRمراجعه کرد.

بهامین تختایی؛ معاون مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت‌نام الکترونیک به تسنیم گفت: در مراحل ثبت‌نام الکترونیک، خانواده‌ها به سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی هدایت می‌شوند که باید اطلاعات خود را در این سامانه تأیید کنند، این موضوع شامل حال افراد صاحب خانه و مستأجران می‌شود.

وی افزود: طبق قانون مالیات بر خانه‌های خالی، تمام خدمات دولت بر اساس اطلاعاتی است که در سامانه املاک و اسکاندرج می‌شود، همچنین آدرس ثبت‌شده در سامانه املاک و اسکان را به‌عنوان آدرس محل سکونت افراد به‌منظور اعمال محدوده‌بندی جغرافیایی مدارس در نظر می‌گیریم.

تختایی گفت: برای مدارس کم‌متقاضی، حساسیتی نسبت به اعمال محدوده‌بندی جغرافیایی وجود ندارد.

نظارت بر مدارس برای پاسخ به ثبت‌نام الکترونیک چگونه است؟

وی در پاسخ به این پرسش؛ “چه نظارتی وجود دارد تا مدرسه درخواست ثبت‌نام الکترونیک والدین را بدون دلیل رد نکرده باشد؟” بیان کرد: واحد بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش مسئولیت نظارت دراین‌باره را به‌عهده دارد و خانواده‌ها می‌توانند در سامانه شکایات آموزش و پرورشیا مراجعه به ستادهای ثبت‌نام در منطقه آموزش و پرورش مربوط به محل زندگی خود، این موضوع را ثبت کنند.

به‌گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، علاوه بر ثبت‌نام الکترونیک امکان ثبت‌نام حضوری همچنان وجود دارد.

در سامانه ثبت‌نام الکترونیک خانواده‌ها باید فرم‌های مربوط به اطلاعات هویتی دانش‌آموز، اطلاعات سرپرست دانش‌آموز، اطلاعات پدر و مادر را تکمیل کنند و در نهایت با انتخاب استان، منطقه و جنسیت دانش‌‌آموز، لیست مدارس را مشاهده خواهند کرد و فقط یک مدرسه موردنظر را انتخاب می‌کنند.

پس از بارگذاری فایل‌های درخواست‌شده و تأیید اطلاعات، کد رهگیری از سوی سامانه به آنها ارائه می‌شود تا از طریق آن بتوانند ثبت‌نام دانش‌آموز را پیگیری کنند.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!