تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

پارک‌های هرمزگان؛ فرسایش پارک‌های ایران به چشم‌های تازه

پارک‌های زیبا و جذاب در استان هرمزگان انتخاب بسیار خوبی برای استراحت و تفریح است. از جمله پارک‌هایی که معرفی شده است، پارک ساحلی ولایت با برگزاری کنسرت‌ها و امکانات متنوع برای تفریح، مقصد مناسبی برای گردشگران است. همچنین پارک ساحلی سورو با معماری مشعل جنگل و فضای دل‌پذیر به خصوص در شب‌ها برای کمپینگ مناسب است. پارک ساحلی کپشکن با منظره‌ای خیره‌کننده از دریا و محیطی آرام و دلپذیر برای استراحت انتخاب خوبی است. همچنین پارک جنگلی طبیعت یا جهاد با فضای سبز و آرام و وجود باغ پرندگان جذابیت زیادی دارد. و در نهایت پارک ساحلی غدیر با امکانات فراوان و وسعت بسیار بزرگش برتری خود را اثبات کرده است. به طور کلی، پارک‌های استان هرمزگان با زیبایی‌ها و امکاناتشان ممکن است یک تجربه بی‌نظیر از استراحت و تفریح را برای گردشگران ارائه دهند.

تک فان- وقتی نام بندرعباس را می‌شنویم در ابتدایی‌ترین حالت ممکن به یاد فرهنگ این مردمان شیرین زبان و مهمان‌دوست می‌افتیم. حالا ممکن است در استان هرمزگان زندگی کنیم یا مسافر این استان عجیب باشیم؛ در هر دوصورت دوست داریم لحظاتی از همه غصه‌ها جدا شویم و دل را به دریا و جنگل بزنیم. اما کجا؟ به نظر می‌رسد انتخاب یک پارک جذاب در میان پارک‌های این استان بتواند گزینه مناسبی باشد. حالا وقتی می‌دانیم که یکی از بزرگترین بندرهای ایران در مرکزیت استان هرمزگان است، ممکن است به سراغ یک پارک ساحلی برویم، شاید هم دوست داشته باشیم گوشه‌ای دنج‌تر در یک پارک جنگلی پیدا کنیم. در هر صورت تک فان جذاب‌ترین پارک‌های استان هرمزگان را در این مقاله به شما معرفی می‌کند.

1. پارک ساحلی ولایت در هرمزگان

به گزارش تک فان، یکی از جذاب‌ترین پارک‌های استان هرمزگان پارک ساحلی ولایت است که برنامه‌های متفاوتی برای خوش‌گذرانی شما فراهم کرده است. از برگزاری کنسرت‌ها گرفته تا پیستی مناسب برای اسکیت و دوچرخه سواری، تفریحاتی محسوب می‌شوند که می‌توان در این پارک تجربه کرد. این پارک ساحلی که همواره مقصد بسیاری از گردشگران بوده، منظره‌ای زیبا از دریا با ساحلی شنی پیش چشم و زیر پای شما قرار می‌دهد. سینما خواستید، سینما ستاره شهر در این پارک است، بوستان خواستید به کاکتوس منتظر شما است و اگر یک اسکله زیبا برای قدم زدن می‌خواهید اسکله قدیم بندرعباس در این مجموعه قرار دارد. ضمنا در این پارک لازم نیست نگران امکانات رفاهی‌ای همچون آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی باشید؛ همه چیز فراهم است تا قدم بزنید و از زندگی لذت ببرید.

برای رفتن به پارک ساحلی ولایت در هرمزگان باید به مرکز این استان؛ یعنی بندرعباس رفته سپس مسیرتان را به سمت بلوار طالقانی، محله پشت شهر ادامه دهید.

2. پارک ساحلی سورو در هرمزگان

پارک ساحلی سورو در هرمزگان یک پارک معمولی نیست. این پارک را همه به مشعل جنگل و درخت‌هایی با حال‌وهوای جنوبی از سیکاس گرفته تا نخل تزئینی می‌شناسند. وقتی کنار دریای جنوب کشور حسابی قدم زدید و از دیدن دریای بی‌کران لذت بردید، می‌توانید داخل یکی از آلاچیق‌ها بنشینید و کمی استراحت کنید. نکته این است که اگر روزهنگام به این پارک ساحلی جذاب در استان هرمزگان بروید، می‌توانید حمام آفتاب بگیرید. تفاوتی ندارد که خانم باشید یا آقا، فضایی مناسب برای همه در نظر گرفته شده و حریم شما کاملا امن خواهد بود. اگر هم کودکتان همراه شما بود، می‌توانید او را به محل بازی کودکان ببرید تا با انرژی و خنده‌هایش، شهر را غرق در جنب‌وجوش کند. فقط مراقب او باشید که به آب نزدیک نشود چراکه آب این ساحل آلوده است و برای آبتنی مناسب نیست.

برای رفتن به پارک ساحلی سورو در هرمزگان باید به بندرعباس رفته سپس به سمت بخش جنوب‌غربي بلوار آيت الله طالقاني بروید و در خیابان فرزانگان این پارک ساحلی را پیدا کنید.

3. پارک ساحلی کپشکن در هرمزگان

یکی از زیباترین پارک‌های استان هرمزگان با منظره‌ای از دریا که هنوز بوی نویی و تازگی می‌دهد پارک ساحلی کپشکن است. این بوستان زیبا که در مجاورت دریا ساخته شده است، با فضایی مناسب و سنگی برای پیاده‌روی، درخت‌های نخل تزئینی، حوضچه‌های کوچک و بزرگ و نورپردازی مناسب در شب، مقصد بسیاری از هرمزگانی‌ها و مسافران جنوب کشور است. اگر دوست داشته باشید شبی را در ساحل به سر ببرید، این پارک ساحلی فضای مناسبی است برای کمپینگ. شاید هم بخواهید کمی با قایق دریای عمان را بشکافید و در دل این آبی بی‌کران کمی نفس بکشید، این ساحل سایت قایق هم دارد!

برای رفتن به پارک ساحلی کپشکن در هرمزگان باید به سمت بندرعباس رفته سپس به آدرس سه راه جهان بار، خیابان ساحل، بوستان ساحلی کپشکن بندر عباس مراجعه کنید.

4. پارک جنگلی طبیعت در هرمزگان

پارک جنگلی طبیعت یا جهاد در هرمزگان یکی از پارک‌های زیبا در این استان است که 32 هکتار مساحت دارد. درواقع، این پارک را می‌توانیم بزرگترین پارک جنگلی بندرعباس در نظر بگیریم که در مرکزیت استان هرمزگان است. وقتی در این پارک قدم می‌زنیم درخت‌های جنوبی را می‌بینیم که با سایه‌شان به ما در هوای شرجی خوشامد می‌گویند. در گوشه‌و کنار این پارک نیز نهرهایی روان وجود دارد که روی آن‌ها را پل زده‌اند تا به راحتی بتوانیم قدم بزنیم. نکته جذاب این است که اگر دوست داشته باشید کمی بیشتر به طبیعت نزدیک شوید، می‌توانید به باغ پرندگان این پارک جنگلی رفته و نمونه پرنده‌هایی حیرت‌انگیز را ببینید.

برای رفتن به پارک جنگلی طبیعت یا جهاد به بندرعباس بلوار رجایی مراجعه کنید.

5. پارک ساحلی غدیر در هرمزگان

یکی دیگر از پارک‌های ساحلی جذاب در هرمزگان که باز هم در بندرعباس قرار دارد، پارک ساحلی غدیر است. این پارک بدون شک برترین پارک ساحلی هرمزگان است. این پارک ساحلی وسعت بسیار زیادی دارد، به همین دلیل سالانه هزاران گردشگری که به سمت هرمزگان می‌روند، این پارک ساحلی را برای استراحت در نظر می‌گیرند. هر نوع امکانات رفاهی و تفریحی در این پارک وجود دارد. آلاچیق، قایق سواری، حمام سیار برای دوش گرفتن، زمین فوتبال ساحلی و غیره از امکانات ویژه این پارک بزرگ هستند. ضمنا در این پارک موج شکنی بزرگ و مجسمه‌ای زیبا وجود دارد که به نوعی نماد این ساحل زیبا به حساب می‌آید.

برای رفتن به پارک ساحلی غدیر در هرمزگان باید به بلوار غدیر در بندرعباس مراجعه کنید.

 

طناز السادات حسینی فر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!