تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

5 جای دلپذیر در قم برای گذراندن اوقات لذت بخش و چادر زدن

استان قم یکی از استان‌های مهم ایران است که به دلیل وجود حرم معصومه و آب و هوای گرم و خشک شناخته می‌شود. اما در این استان پارک‌های زیبا و دل‌انگیزی نیز وجود دارد که می‌تواند مقصدی جذاب برای گردشگران باشد. پارک جوان قم که دارای بزرگترین دریاچه دائمی است و امکاناتی مثل پاراگلایدر و غواصی را ارائه می‌دهد، یکی از این پارک‌ها است. پارک غدیر قم با شهربازی، استخرها، و فضای سبز و سرسبز، یک مکان عالی برای تفریح و استراحت است. پارک فدک قم نیز با برگزاری بازارچه‌ها و امکانات رفاهی، یک انتخاب مناسب برای گذراندن اوقات فراغت است. پارک‌های امام رضا و علوی قم نیز از جمله پارک‌های دیگری هستند که مکان‌های زیبا و دل‌پذیری برای تفریح و استراحت فراهم کرده‌اند. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت در سفر خود هستید، حتما این پارک‌ها را در برنامه خود قرار دهید.

تک فان- وقتی اسم استان قم را می‌شنویم بدون شک به یاد حرم حضرت معصومه می‌افتیم و آب‌وهوایی گرم و خشک. با این وجود، قم در کریدر مسافرت به استان‌های دیگر قرار گرفته و ممکن است برخی از مسافران شبی را در این استان بگذرانند، یا به قصد زیارت به قم رفته باشند یا تمایل داشته باشند از جاذبه‌های طبیعی اطراف قم دیدن کنند (که واقعا نه تنها کم نیستند بلکه بسیار زیبا و دلربا هستند).

از این نظر، استان قم، استانی مهم در کشور ایران به حساب می‌آید. بنابراین، می‌توانیم در قم پارک‌هایی دل‌انگیز و جذاب را برای استراحت پیدا کنیم، دقیقا همان پارک‌هایی که ساکنان قم نیز به هنگام عصر به آن‌جا می‌روند تا کمی آب و هوا عوض کنند. تک فان در ادامه بهترین پارک‌های قم در فصل بهار و تابستان که فصل شروع سفرها و ایران‌گردی است به شما معرفی می‌کند.

1. پارک جوان قم

به گزارش تک فان، اگر بخواهیم در قم ماهیگیری و قایق سواری کنیم، بهتر است به سراغ پارک جوان قم برویم. این پارک بزرگترین و شاید بهتر باشد بگوییم تنها دریاچه عمیق و بزرگ دائمی قم را در دل خود جای داده است. حالال این پارک جذاب و تازه تاسیس قم محلی شده برای بازی‌های مدرن مثل پاراگلایدر و غواصی! از آن‌جایی که این دریاچه دائمی قم 17 متر عمق دارد می‌تواند محل مناسبی برای غواصی باشد. اما، اگر دوست دارید از تمام این بازی‌ها و سرگرمی‌ها دور باشید، می‌توانید در فضای سرسبز و درخت‌کاری شده اطراف دریاچه در پارک جوان قم لذت ببرید. حضور این دریاچه در پارک باعث شده که هوا معتدل و مرطوب‌تر از سایر نقاط قم شود و حتی می‌توانید در این پارک اسب سواری کنید. پس اگر به قم رفتید حتما پارک جوان قم را از نزدیک ببینید.

برای رفتن به پارک جوان قم به آدرس قم، میدان ۷۲ تن، کیلومتر ۱۰ کمربندی اراک، خروجی بوستان جوان، دریاچه جوان مراجعه کنید.

2. پارک غدیر قم

بدون شک یکی از بهترین و دل‌انگیزترین پارک‌های قم، پارک غدیر است. این پارک دارای شهربازی روبازی بزرگ، استخرها و حوضچه‌های متفاوت برای مطبوع شدن هوا، فضای سرسبز و درخت‌کاری شده، پیست کارتینگ و هرگونه امکانات رفاهی مثل آبخوری و سرویس بهداشتی است. در واقع، برخی این پارک را پارک جنگلی غدیر می‌دانند چراکه شبیه به یک دهکده طبیعی در دل هوایی گرم و خشک است. این پارک پر است از آلاچیق برای چادر زدن، پارکینگ مناسب و امن، فضای بازی برای کودکان و غیره که هر کدام می‌تواند ساعاتی دلگرم‌کننده و جذاب را برای شما به همراه داشته باشد.

برای رفتن به پارک غدیر قم به آدرس استان قم، شهرستان قم، بلوار غدیر، 3 کیلومتر بعد از شهر پردیسان، بوستان غدیر قم مراجعه کنید.

3. پارک فدک قم

یکی از پارک‌های مناسب قم برای چادر زدن، قدم زدن و نفسی تازه کردن پارک فدک است که در نزدیکی پایانه مسافربری‌ای با همین نام در قم قرار گرفته است. یعنی اگر خواستید از این پایانه به محل دیگری بروید و تا فرا رسیدن بلیطتان فرصتی مانده بود می‌توانید این پارک را برای انتظار انتخاب کنید. شهربازی هفتاد و دو تن در این پارک قرار گرفته است و در برخی مواقع بازارچه‌هایی خاص و فصلی در آن برگزار می‌شود؛ مثل بازارچه نوروزی. پارک فدک قم محل مناسبی برای پیاده‌روی، نیمکت‌هایی برای نشستن، سرویس بهداشتی و دیگر امکانات رفاهی است.

برای رفتن به پارک فدک قم به خیابان شهدای هسته‌ای بروید.

4. پارک امام رضا قم

اگر به دنبال پارکی در قم هستید که به حرم نزدیک باشد و این امکان را برای شما فراهم کند که پس از چادر زدن به راحتی بتوانید به آن رفت‌وآمد کنید، پارک امام رضای قم را انتخاب کنید. این پارک محل مناسبی است برای ساکن شدن در سفر چراکه هرگونه امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی و آلاچیق برای رفاه شما دارد. اگر هم می‌خواهید پیش یا پس از زیارت کمی قدم بزنید و هوایی تازه کنید می‌توانید به پارک امام رضا قم بروید. فراموش نکنید از آنجایی که این پارک محل مناسبی برای اقامت مسافرین و زائران است ممکن است در روزهای تعطیل کمی شلوغ‌تر از حد معمول باشد.

برای رفتن به پارک امام رضا قم به بلوار زائر مراجعه کنید.

5. پارک علوی قم

اگر دوست دارید در قم تجربه‌ای متفاوت داشته باشید، به بخش شهربازی پارک علوی قم بروید و سورتمه سواری کنید. پارک علوی قم نه تنها شهربازی به شدت هیجان‌انگیز و جذابی دارد، بلکه با فضای درخت‌کاری شده، آلاچیق‌هایی مناسب برای استراحت و مسیرهای مناسبی برای پیاده‌روی قطعا نظر شما را به خود جلب می‌کند. نکته این است که این پارک قدیمی و بزرگ قم، همواره محلی مناسب برای اقامت زائران و مسافران شهر قم بوده است. از جمله تفریحاتی که در این پارک قم می‌توانید داشته باشید زمین‌های ورزشی مثل زمین فوتبال، پیست اسکیت و دوچرخه سواری و سورتمه کوهستان است که پیش‌تر درباره آن حرف زدیم.

برای رفتن به پارک علوی قم به آدرس استان قم، بلوار غدیر، بعد از شهرک مهدیه مراجعه کنید.

طناز السادات حسینی فر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!