تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

برازش جدید چت جی‌.پی‌تی؛ عشق، ریاضی و حتی خطا

تک فان-اوپن.‌ای.‌آی (OpenAI) به تازگی نسخه جدیدی از تکنولوژی خود را معرفی کرده است که با نام جی‌.پی‌.تی-40 شناخته می‌شود. این نسخه باعث افزایش سرعت و بهبود کیفیت مدل‌های گپ‌وگفت قبلی شده است. طراحی آن به گونه‌ای است که بیشتر به شکل یک گفتگوی طبیعی از سوی کاربر به نظر می‌رسد و حتی در پاسخ به فرمان‌ها ممکن است از عریه استفاده نماید.

به گزارش تک فان، این نسخه جدید قادر به تفسیر تصاویر، ترجمه زبان، تشخیص احساسات از طریق تظاهرات بصری و حفظ اطلاعات است. در جریان یک نمایش زنده، از نسخه صوتی جی.پی.تی-40 برای حل معادلات ساده، آنالیز کد‌های کامپیوتری، ترجمه زبان و تفسیر احساسات انسانی استفاده شد.

با این حال، این نسخه همچنان دارای نواقص است؛ به عنوان مثال، در یک موقعیت، یک مرد خندان با یک سطح چوبی اشتباه گرفته شد و معادله‌ای را حل کرد که به او نشان داده نشده بود. این نکات نشان می‌دهد که هنوز مسیر طولانی‌ای تا صورت گیری اشکالات و توهمات در چت جی‌.پی‌تی وجود دارد و نیازمند بهبودات اضافی می‌باشد.

تک فان-اوپن.‌ای.‌آی (OpenAI) آخرین نسخه از تکنولوژی خود را رونمایی کرده که از مدل قبلی چت جی.پی‌.تی حمایت و آن را تقویت می‌کند.  این نسخه جی.‌پی‌.تی-40 نام دارد.  

به گزارش تک فان،  این نسخه سریع‌تر از مدل‌های قبلی است و طوری طراحی شده که بیش‌تر اهل گپ‌وگفت به نظر برسد و حتی گاهی در پاسخ‌هایش به فرمان‌ها عشوه‌گری هم مشاهده می‌شود.

این نسخه جدید می‌تواند تصاویر را بخواند و درباره‌اشان بحث کند، زبان ترجمه کند و احساسات را از روی تظاهرات بصری تشخیص ‌دهد و حافظه هم دارد که یعنی می‌تواند دستورات قبلی را به خاطر بیاورد.

در جریان یک نمایش زنده که از نسخه صوتی جی‌.پی‌.تی-40 استفاده شد، او پیشنهادهای مفیدی برای حل یک معادله ساده که روی یک قطعه کاغذ نوشته شده بود، مطرح کرد و فقط به حل آن اکتفا نکرد. این نسخه برخی کدهای کامپیوتری را آنالیز کرد، از زبان ایتالیایی و انگلیسی و بالعکس ترجمه کرد و احساسات مردی خندان را از روی یک عکس سلفی تحلیل و تفسیر کرد.

این نسخه با صدایی زنانه و گرم با لهجه آمریکایی با کسی که به او فرمان داده بود خوش‌وبش کرد و از او پرسید: «چه خبرا!». وقتی از او تعریف شد، در پاسخ گفت: «بسه دیگه! خجالتم می‌دی!»

این نسخه کامل و بی‌اشتباه نبود. او در جایی مرد خندان را با یک سطح چوبی اشتباه گرفت و شروع به حل معادله‌ای کرد که به او نشان داده نشده بود.

این نکات ناخواسته نشان داد هنوز راه درازی تا رفع اشکالات و توهامات چت‌ جی‌.پی‌وتی وجود دارد؛ اشکالات و توهماتی که آن‌ را ناامن و غیرقابل اعتماد می‌کند.

 

عاطفه رضوان نیا

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!