تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

رازهای زیبایی و امنیت درب های چوبی: انواع قفل و دستگیره برای آرامش خاطر شما • مجله تصویر زندگی

قفل و دستگیره‌ها از جمله پاره‌ای از اجزای ضروری و مهم در هر درب چوبی محسوب می‌شوند. این اجزا علاوه بر افزایش امنیت درب، به زیبایی و شکل ظاهری آن نیز کمک می‌کنند. انواع قفل و دستگیره‌ها بسته به مدل و سبک درب متنوع هستند. از جمله انواع قفل معمولی، قفل های الکترونیکی، قفل های دیجیتال و قفل های کلامپی می‌توان اشاره کرد. همچنین انواع دستگیره‌ها در اندازه، شکل و مواد مختلفی تولید می‌شوند که شامل دستگیره‌های چوبی، فلزی و پلاستیکی می‌شوند. برای انتخاب بهترین قفل و دستگیره برای درب چوبی، باید نیازهای امنیتی و زیبایی خود را در نظر داشته و با توجه به این موارد، محصولی پاسخگو برای خود انتخاب کنید.

در سال‌های اخیر، درب‌های گوناگونی برای افزایش ایمنی ساختمان‌ها تولید شده‌اند، اما درب‌های چوبی همچنان به‌عنوان یک گزینه کلاسیک و در عین حال شیک و ایمن برای ساختمان‌ها مورد توجه هستند. ایمنی درب‌های چوبی، حتی انواع ضدسرقت آن‌ها، تا حد زیادی وابسته به نوع قفل است. درحال حاضر گزینه‌های بسیار زیادی برای قفل و دستگیره درب چوبی در بازار موجود است؛ این گزینه‌های متعدد، می‌توانند خریداران را کاملا گیج کند.

اگر بتوانید یک درب چوبی ضد سرقت را با یک قفل مناسب کامل کنید، می‌توانید تا حد زیادی از خانه خود در برابر ورود سارقان محافظت نمایید. همچنین اگر به‌دنبال قفل درب چوبی مناسب هستید، ما در این مقاله انواع این قفل و دستگیره را به‌شکل دسته‌بندی‌شده معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم، بهترین قفل و دستگیره درب چوبی را براساس محل قرارگیری درب و نیاز خود انتخاب کنید.

انواع قفل و دستگیره درب چوبی

قفل و دستگیره درب چوبی سه نوع است:

قفل درب چوبی معمولیقفل و دستگیره درب چوبی دیجیتالیدستگیره درب چوبی هوشمند

بیایید با هر کدام از این قفل‌ها و دستگیره‌ها آشنا شویم.

قفل و دستگیره درب چوبی معمولی

انواع معمولی (مکانیکی) قفل و دستگیره درب چوبی شامل موارد زیر هستند:

دستگیره درب (Knob Locks): این‌ها رایج‌ترین نوع قفل درب چوبی هستند که در محیط‌های مسکونی یافت می‌شوند. آن‌ها معمولاً همراه با یک مکانیسم چفت نصب می‌شوند و با چرخاندن یک دستگیره از داخل و با استفاده از یک کلید از خارج کار می‌کنند. این قفل‌ها برای درب ورودی ساختمان و یا درب‌هایی که نیاز به امنیت بالایی دارند، مناسب نیستند.قفل سیلندر (Cylinder Locks): قفل‌های سیلندر که به قفل‌های پین‌دار نیز معروف هستند، در محیط‌های مسکونی و تجاری رایج هستند. آن‌ها با یک مکانیسم استوانه‌ای کار می‌کنند که از پین‌هایی با طول‌های مختلف برای جلوگیری از بازشدن قفل بدون کلید صحیح استفاده می‌کند. آن‌ها را می‌توان در هر دو پیکربندی دستگیره و دنده پیدا کرد. قفل سیلندر نسبتا برای درب چوبی امن است، اما می‌توانید گزینه‌های امن‌تری را نیز بیابید.قفل شفتی (Deadbolt Lock): یکی از امن‌ترین انواع قفل‌های مکانیکی درب چوبی به حساب می‌آید. این قفل دارای یک پیچ فلزی سفت است که به داخل چهارچوب در کشیده می‌شود و آن را در برابر ورود سارقان مقاوم می‌کند. ددبولت‌ها را می‌توان با یک کلید از بیرون و یک دستگیره یا انگشت شست از داخل باز کرد.قفل‌های شب بند (Rim Locks): قفل‌های ریم، قفل‌های روی سطح هستند که معمولاً در سطح داخلی درب یافت می‌شوند. آن‌ها از یک پیچ چفت تشکیل شده‌اند که توسط یک صفحه نصب‌شده روی سطح در جای خود نگه داشته می‌شوند. قفل‌های ریم را می‌توان با یک دستگیره، اهرم یا کلید استفاده کرد.

قفل و دستگیره درب چوبی دیجیتالی

انواع قفل و دستگیره درب چوبی دیجیتالی شامل موارد زیر هستند:

قفل رمزی (Keypad Locks): این قفل‌ها دارای یک صفحه کلید هستند که کاربران برای باز‌کردن قفل درب، کد عددی را وارد می‌کنند. یکی از ساده‌ترین نمونه‌های قفل دیجیتال است که در کنار دیگر ویژگی‌های امنیتی توانسته باعث راحتی خیال مشتریان شود.قفل RFID: قفل‌های RFID (رادیو فرکانس شناسایی) از فناوری RFID برای بازکردن قفل درب استفاده می‌کنند. تنها کافی است کاربران یک کارت سازگار را جلوی قفل نگه دارند تا باز شود. رایج‌ترین استفاده از قفل کارتی در هتل‌ها و مراکز ورزشی است.قفل‌های بیومتریک (Biometric Locks): قفل‌های بیومتریک از فناوری تشخیص اثر انگشت، اسکن عنبیه و اسکن سه‌بعدی صورت برای اعطای دسترسی و باز‌شدن استفاده می‌کنند. یکی از پرکاربردترین این قفل‌ها قفل اثر انگشتی درب است. چرا که این قفل راحتی کاملی از دسترسی را برای ایجاد کرده است و در کنار آن امنیت بالایی را هم برای ساختمان به همراه دارد. درست است که قیمت قفل اثر انگشتی از دیگر مدل‌های قفل دیجیتالی بیشتر است اما ویژگی‌ها و امنیتی که این قفل دارد این موضوع را جبران کرده است.

قفل و دستگیره درب چوبی هوشمند

انواع هوشمند قفل درب چوبی از فاصله دور کنترل می‌شوند. این قفل‌ها شامل موارد زیر هستند:

قفل‌های هوشمند بلوتوثی: این قفل‌ها از فناوری بلوتوث برای اتصال به گوشی هوشمند یا سایر دستگاه‌های دارای بلوتوث برای بسته و بازکردن قفل استفاده می‌کنند. کاربران معمولاً باید در نزدیکی قفل باشند تا بتواند آن را باز و یا بسته کنند.قفل هوشمند Wi-Fi: قفل‌های هوشمند Wi-Fi مستقیماً به یک شبکه Wi-Fi خانگی متصل می‌شوند و به کاربران این امکان را می‌دهند که از راه دور قفل را از هر جایی با اتصال به اینترنت کنترل کنند. آن‌ها معمولاً با برنامه‌های همراهی عرضه می‌شوند که روی گوشی نصب می‌شوند.قفل‌های هوشمند ریموتی: این قفل‌ها با استفاده از ریموت باز و بسته می‌شوند و انواع رایج آن‌ها را برای باز وبسته‌کردن درب پارکینگ دیده‌اید. برای بازکردن قفل‌های ریموتی لازم است در فاصله کوتاهی نسبت به درب قرار بگیرید.

لازم به ذکر است که قفل‌های هوشمند، خود می‌توانند علاوه‌بر کنترل از راه دور، از سیستم‌های دیگری مانند سیتم‌های بیومتریک، صفحه کلید و حتی مکانیکی برای باز و بسته‌شدن استفاده کنند.

چرا از قفل و دستگیره درب چوبی دیجیتالی یا هوشمند استفاده کنیم؟

احتمالا با توجه به توضیحات فوق متوجه شده‌اید که انواع دیجیتال و هوشمند قفل، بهترین انواع قفل و دستگیره درب چوبی محسوب می‌شوند. اما اگر هنوز درباره خرید آن‌ها شک دارید، خوب است نگاهی به مزایای انواع دیجیتال و هوشمند قفل درب چوبی بیندازید.

امنیت زیاد: مهم‌ترین مزیت انواع دیجیتال و هوشمند دستگیره درب چوبی امنیت بیشتر آن‌ها است. این قفل‌ها نیازی به کلید ندارند و به‌همین دلیل سارقان نمی‌توانند با کپی کلید و یا دستکاری داخل قفل، آن‌ها را باز کنند. انواع دیجیتال و هوشمند قفل با مکانیزم‌های پیشرفته‌ای مانند رمز عبور، اثر انگشت، ریموت، کنترل از راه دور و اسکن چهره باز و بسته می‌شوند.راحتی: با یک دستگیره الکترونیکی، می‌توانید توسط یک کلیک ساده روی گوشی هوشمند خود، اسکن چهره یا یک پین‌کد برنامه‌ریزی‌شده قفل در را باز کنید و نیازی به کلیدهای سنتی نداشته باشید.نظارت بر باز و بسته‌شدن درب: قفل‌های دیجیتالی و هوشمند اغلب گزارش فعالیت ارائه می‌دهند و با هر بار قفل یا باز‌شدن درب، روش باز‌شدن، زمان ورود و کد فردی را که به داخل دسترسی پیدا کرده است، ثبت می‌کنند. این ویژگی‌ها نه تنها برای امنیت مهم است، بلکه می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار صاحبان ساختمان قرار دهد. دسترسی موقت: قفل‌های دیجیتال و هوشمند، صاحبان خانه را قادر می‌سازند تا بدون نیاز به کلید فیزیکی، به افراد مورد اعتماد، مانند نظافتچی خانه یا افراد فامیل، دسترسی موقت بدهند. کدهای دسترسی موقت یا کلیدهای مجازی را می‌توان به‌راحتی ایجاد و باطل کرد.

بهترین عرضه‌کننده قفل و دستگیره درب چوبی کیست؟

در این محتوا با انواع قفل و دستگیره درب چوبی بیشتر آشنا شدیم. همانطو که گفته شد مدل‌های دیجیتالی و هوشمند که امروزه از طرفداران زیادی برخوردارند، بیشتر میزان راحتی و امنیت را برای مشتریان دارند. اما پیدا کردن نمونه مناسب قفل برای ساختمان و بهترین برند ارائه دهنده انواع قفل دیجیتال شاید کمی به نظر دشوار باشد. اما ما به شما هوک رو معرفی می‌کنیم.

فروشگاه هوک یکی از بزرگترین فروشگاه‌های خرید قفل الکترونیکی است که تنوع بالایی از محصولات برندهای مختلف را در اختیار کاربران می‌گذارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت هوک به نشانی lock.ir انواع قفل‌های دیجیتال و هوشمند را برای درب چوبی و سایر انواع درب را مشاهده کنید. همچنین مشاوران این مجموعه در تمامی مراحل همراه شما هستند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!