تک فان -مجله خبری و سرگرمی‌

همین حالا دسترسی به نان تازه آنلاین پیدا کنید!

شیوه‌نامه فروش اینترنتی نان در حال حاضر در مرحله تصویب و ابلاغ قرار دارد. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) نیز در این زمینه تدابیری اتخاذ کرده است تا فروش اینترنتی نان را بهبود بخشد. فروش اینترنتی نان، به عنوان یک نوآوری مهم، نه تنها به مردم این امکان را می دهد تا به راحتی به این محصول حیاتی دسترسی پیدا کنند، بلکه فرآیند توزیع و فروش نان را هوشمندتر و بهینه‌تر می‌سازد.

همچنین، مرکز تتا با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و ذینفعان مربوطه، شیوه‌نامه‌ای برای فروش نان مسطح (سنتی/صنعتی) به‌صورت غیرحضوری تدوین کرده است. این شیوه‌نامه شامل مواردی مانند نمایش اطلاعات مشتریان بر بستر سکوها، رعایت نوبت مشتریان حضوری، و ارتقای کیفیت نان می‌باشد.

هدف این تدابیر از یک سو، ارتقای سطح خدمات و رضایت مشتریان است و از سوی دیگر، ایجاد روش‌های کارآمد برای نظارت و مدیریت بهتر منابع در حوزه فروش اینترنتی نان است. این اقدامات به دولت کمک می‌کند تا در این زمینه شفافیت بیشتری داشته باشد و از تجربه‌ی خرید نان به صورت آنلاین و حضوری برای مردم آسانتر شود.

اطلاعات آنلاین نوشت: شیوه‌نامه فروش اینترنتی نان نوشته شده است و در مرحله تصویب و ابلاغ قرار دارد.

روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) نوشت: این مرکز برای فروش اینترنتی نان شیوه‌نامه‌ای را با بهره‌مندی از تجارب سکوها و در نظر گرفتن دغدغه‌های فعلی در این زمینه تدوین کرده و تا کنون اقدامات مختلفی در این زمینه انجام داده است.

یکی از این موارد که به‌تازگی قدم‌های محکمی در راستای تحقق آن برداشته شده، فروش اینترنتی نان است. فروش اینترنتی نان، به‌عنوان یکی از نوآوری‌های این صنعت، نه‌تنها راهی برای دسترسی آسان‌تر مردم به این محصول حیاتی است، بلکه گامی بزرگ در جهت هوشمندسازی و بهینه‌سازی فرایند توزیع و فروش نان به شمار می‌رود.

در حال حاضر، فروش اینترنتی نان‌های سنتی عموماً در شهرهای بزرگ کشور رواج دارد و حدود یک درصد نان سنتی کشور از طریق کسب‌وکارهای اینترنتی به فروش می‌رسد. این رویکرد نوین، که با استفاده از سکوهای آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایلی به اجرا درآمده است، امکانات جدیدی را پیش روی مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

از جمله این امکانات می‌توان به سفارش آنلاین نان، پیگیری وضعیت سفارش و دریافت بازخورد مستقیم از مشتریان اشاره کرد. همچنین، این سیستم جدید به دولت اجازه می‌دهد تا با نظارت دقیق‌تر بر فرایند تولید و توزیع، به شفاف‌سازی و مدیریت بهتر منابع کمک کند.

با توجه به مطالبات متعدد در چند ماه گذشته در مورد ساماندهی فروش غیرحضوری نان روی سکوها از منظر قیمت عرضه‌ی اینترنتی نان و رعایت نوبت در تحویل نان مابین خریداران حضوری و خریداران اینترنتی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راستای انجام وظایف محوله‌ی خود از جمله برنامه‌ریزی، ارائه‌ی راهکارها، پشتیبانی و نظارت به منظور توسعه‌ی کاربردها و نوآوری‌ها در جهت دست‌یابی به منافع تجارت الکترونیکی در اقتصاد کشور، حمایت از گسترش بازارهای تجارت الکترونیکی و تسهیل تجارت بر آن شد تا چارچوبی مدون برای نظام‌مندی و قانونمندسازی، با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و ذی‌نفعان این حوزه تدوین کند.

در همین راستا طی جلسات کارشناسی متعدد با دست‌اندرکاران و سکوهای مطرح، ضمن دریافت نظرات و ملاحظات سکوها و بهره‌مندی از تجارب آن‌ها در فروش نان و درنظرگرفتن دغدغه‌های فعلی، پیش‌نویس شیوه‌نامه‌ی فروش نان مسطح (سنتی/صنعتی) به‌صورت غیرحضوری (سکوها و فروشگاه‌های اینترنتی، فروش تلفنی و غیره) تدوین گردید، که پس از طی مراحل تصویب به‌زودی ابلاغ خواهد شد که مزیت‌های ذیل را به همراه خواهد داشت:

اطلاعات مورد نیاز مشتریان باید بر بستر سکوها نمایش داده شود و در چارچوب اطلاعات تعیین‌شده از سامانه‌‌ی هوشمندسازی، یارانه‌‌ی آرد و نان دریافت و ارسال شود.

سکوها می‌توانند قیمت و وزن نان عرضه‌شده را به یکی از دو روش رقابتی یا مطابق با نرخ نامه مصوب تعیین کنند.

هزینه‌ی خدمات فروش غیرحضوری و افزودنی‌ها می‌تواند به‌صورت توافقی بین نانوا و سکو تعیین شود.

تمهیداتی به‌منظور رعایت نوبت مشتریان حضوری مد نظر قرار گرفته است.

همچنین راهکارهایی جهت حمایت از واحدهای تولید نان صنعتی، ارتقای کیفیت نان، افزایش رقابت و افزایش تاب‌آوری در تأمین نان ارزان و قرار دادن در دسترس عموم مردم در نظر گرفته شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئول نظارت بر حسن انجام تعهدات سکوها در چارچوب مفاد این ابلاغیه خواهد بود.

این شیوه‌نامه به‌عنوان یک راهنمای عملیاتی برای فروشندگان است و اطمینان می‌دهد که تمامی فرایندها مطابق با قوانین و مقررات انجام شود. هدف از این اقدام، از یک سو، ارتقای سطح خدمات و تضمین رضایت مشتریان است، تا از این طریق، تجربه‌ی خرید نان به‌صورت آنلاین و یا حضوری را برای مردم شفاف و تسهیل کند و از سویی دیگر روشی کارآمد برای نظارت و مدیریت بهتر منابع را در اختیار دولت قرار خواهد داد.

راضیه میرزاحیدری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!